اقتصادیعمومیکسب و کار ویژه

تأثیر قهوه موکا در بهبود عملکرد جسمی و تحمل به ورزش

قهوه با چه اسامی دیگری شناخته می شود؟

 قهوه گانودرما موکا دکتر بیز ، قهوه ، قهوه عربیکا ، قهوه روبوستا ، کافه ، کافه عربیکا ، قهوه آرنولدیانا ، قهوه بوکوبنسیس ، قهوه قهوه ، قهوه کرودا ، قهوه لیبریکا ، قهوه روبوستا ، اسپرسو ، اکسپرسو ، جاوا ، موکا.

قهوه چیست؟

محصولات دکتر بیز: قهوه نوشیدنی است که از دانه های قهوه تهیه می شود ، که میوه های بو داده بوته Coffea arabica است.

قهوه لاته دكتر بیز   برای رفع خستگی ذهنی و جسمی و افزایش هوشیاری ذهنی قهوه می نوشند. قهوه همچنین برای جلوگیری از بیماری پارکینسون ، سنگ صفرا ، ، سرطان ، سرطان ریه و سرطان پستان. سایر موارد استفاده شامل درمان سردرد ، ، ، و اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD).

به طور واقعی ، قهوه به عنوان یک انما برای درمان سرطان استفاده می شود. از تنقیه قهوه به عنوان بخشی از ‘Gerson Therapy’ استفاده می شود. در روش درمانی Gerson ، بیماران سرطانی به صورت روزانه هر چهار ساعت با قهوه کافئین دار به شکل تنقیه درمان می شوند. در طول درمان به افراد رژیم غذایی کبد ، سبزیجات و انواع داروها از جمله داده می شود ، پپسین ، محلول لوگل ، نیاسین ، پانکراتین و عصاره های تیروئید. روش درمانی گرسون در آمریکا یک عمل پزشکی غیرقابل قبول است ، اما همچنان در بیمارستان باخا کالیفرنیا در تیجوآنا ، مکزیک ، یک مایلی ایالات متحده استفاده می شود.

به احتمال زیاد برای

  • هوشیاری ذهنی . بنظر می رسد نوشیدن قهوه و سایر نوشیدنی های حاوی کافئین در طول روز باعث افزایش هوشیاری و تفکر روشن می شود. کافئین همچنین می تواند هوشیاری بعد از کم خوابی را بهبود بخشد. ترکیب کافئین با به نظر می رسد که یک نوشیدنی انرژی زا بهتر از کافئین یا گلوکز باعث بهبود عملکرد ذهنی می شود.

احتمالاً برای

  • کاهش خطر سرطان روده بزرگ . برخی تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن بیش از 3 فنجان قهوه در روز ممکن است به طور قابل توجهی خطر ابتلا به سرطان مقعد را کاهش دهد.
  • جلوگیری از سرگیجه در افراد مسن ناشی از فشار خون پایین بعد از خوردن غذا (افت فشار خون بعد از غذا) . به نظر می رسد نوشیدن نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه افزایش می یابد در افراد مسنی که تجربه می کنند بعد از غذا
  • پیشگیری یا به تأخیر انداختن بیماری پارکینسون . شواهدی وجود دارد که نشان می دهد افرادی که نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه ، چای و کولا می نوشند خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش می دهند. به نظر می رسد برای مردان این تأثیر به میزان کافئین مصرفی بستگی دارد. به نظر می رسد بیشترین کاهش خطر در مردانی که بیشترین قهوه کافئین دار ، 28 اونس (سه تا چهار فنجان) در روز می نوشند ، است. اما نوشیدن حتی 1 یا 2 فنجان قهوه باعث کاهش قهوه می شود خطر قابل توجهی به نظر نمی رسد که در خانم ها تأثیر آن تا حد زیادی به مقدار کافئین مصرفی بستگی داشته باشد. مصرف متوسط ​​قهوه کافئین دار ، روزانه 1-3 فنجان ، بیشترین کاهش خطر را در زنان ایجاد می کند. جالب اینجاست که به نظر می رسد قهوه در جلوگیری از بیماری پارکینسون در افرادی که سیگار می کشند کمک نمی کند.
  • جلوگیری از سنگ کیسه صفرا . بنظر می رسد نوشیدن نوشیدنی های کافئین دار ، از جمله قهوه ، که حداقل 400 میلی گرم کافئین در روز تأمین می کند ، خطر ابتلا به سنگ صفرا را کاهش می دهد. هرچه مصرف کافئین بیشتر باشد ، خطر کاهش می یابد. نوشیدن 800 میلی گرم کافئین در روز (چهار فنجان یا بیشتر قهوه) بیشترین کاهش خطر را دارد.
  • جلوگیری از دیابت نوع 2 . بنظر می رسد نوشیدن قهوه کافئین به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد. با افزایش مصرف کافئین ، خطر ابتلا به دیابت کاهش می یابد. اما به نظر می رسد این تأثیر در گروههای مختلف افراد متفاوت باشد. در بزرگسالان آمریکای شمالی ، نوشیدن 6 فنجان یا بیشتر فنجان قهوه در روز با 54٪ کاهش خطر ابتلا به دیابت در مردان و 29٪ خطر کمتر در زنان همراه است. در بزرگسالان اروپایی ، نوشیدن 5-6 فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به دیابت را در زنان 61٪ و در مردان 30٪ کاهش می دهد. نوشیدن 10 فنجان یا بیشتر فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به دیابت را در زنان 79٪ و در مردان 55٪ کاهش می دهد. بزرگسالان ژاپنی که روزانه 3 فنجان قهوه یا بیشتر می نوشند در مقایسه با کسانی که فقط یک فنجان در روز یا کمتر می نوشند ، 42٪ کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند. به نظر نمی رسد که قهوه بدون کافئین خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.

احتمالاً برای

  • کاهش خطر سرطان های دستگاه گوارش ، از جمله سرطان مری ، معده و روده بزرگ .
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان .

شواهد کافی برای ارزیابی اثربخشی برای

  • سرطان ریه . برخی تحقیقات نتیجه می گیرند که نوشیدن قهوه کافئین می تواند به جلوگیری از سرطان ریه کمک کند ، اما تحقیقات دیگر با این نظر مخالف هستند. برای نتیجه گیری قاطعانه خیلی زود است. در همین حال ، برخی تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن قهوه بدون کافئین می تواند به جلوگیری از سرطان ریه کمک کند.
  • نقرس . برخی شواهد نشان می دهد که به نظر می رسد هر دو قهوه کافئین دار و بدون کافئین به پیشگیری کمک می کنند ، اما قهوه کافئین دار بهتر عمل می کند.
  • بهبود تفکر . شواهدی در دست است که نشان می دهد نوشیدن قهوه بیشتر در طول زندگی ممکن است مهارت تفکر را در زنان بالاتر از 80 سال بهبود بخشد.
  • سایر شرایط .

برای ارزیابی اثربخشی قهوه برای این موارد ، شواهد بیشتری لازم است.

قهوه چگونه کار می کند؟

قهوه حاوی کافئین است. کافئین با تحریک سیستم عصبی مرکزی کار می کند ( ) ، ، و عضلات.

آیا نگرانی های ایمنی وجود دارد؟

قهوه برای بیشتر بزرگسالان بی خطر است. نوشیدن بیش از 6 فنجان در روز ممکن است باعث ‘کافئینیسم’ با علائمی مانند اضطراب یا تحریک شود. افرادی که هر روز مقدار زیادی قهوه می نوشند ممکن است نیاز به نوشیدن قهوه بیشتری داشته باشند تا اثرات یکسانی داشته باشند. آنها ممکن است تا حدی که به قهوه وابسته شوند ، وابسته شوند اگر آنها ناگهان از نوشیدن آن دست بکشند

قهوه حاوی کافئین می تواند ایجاد کند ، عصبی و بی قراری ، ناراحتی معده ، حالت تهوع و استفراغ ، افزایش قلب و نرخ ، و دیگر . مصرف مقادیر زیاد قهوه همچنین ممکن است باعث سردرد ، اضطراب ، تحریک ، ، و ضربان قلب نامنظم است.

نوشیدن قهوه بدون فیلتر می تواند باعث افزایش کل شود ، لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) و سطح نوع دیگری از خون نامیده می شود . این ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد. استفاده از فیلترهای قهوه به کاهش این تأثیرات بر کلسترول کمک می کند.

این نگرانی وجود دارد که نوشیدن بیش از 5 فنجان قهوه در روز ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری قلبی بی خطر باشد. اما به نظر نمی رسد برای افرادی که بیماری قلبی ندارند ، نوشیدن چند فنجان روزانه احتمال بروز مشکل قلبی را افزایش دهد.

همچنین این نگرانی وجود دارد که نوشیدن قهوه گاه به گاه باعث تحریک یک قهوه شود در بعضی افراد به نظر می رسد افرادی که معمولاً بیش از یک فنجان قهوه روزانه نمی نوشند و همچنین چندین عامل خطر ابتلا به بیماری قلبی دارند ، در طی یک ساعت پس از نوشیدن قهوه ، خطر حمله قلبی را افزایش می دهند. اما به نظر نمی رسد افرادی که مرتبا مقادیر بیشتری می نوشند این خطر را دارند.

وقتی قهوه از نظر مقعدی به عنوان تنقیه داده شود ممکن است ناامن باشد. تنقیه قهوه با مواردی از عوارض جانبی شدید از جمله مرگ مرتبط است.

هشدارها و احتیاط های ویژه:

بارداری و شیردهی : قهوه حاوی کافئین احتمالاً به میزان 2 فنجان در روز یا کمتر برای زنان باردار بی خطر است. این مقدار قهوه حدود 200 میلی گرم کافئین تأمین می کند. با این حال ، نوشیدن بیش از این مقدار با افزایش خطر سقط جنین ، زایمان زودرس و وزن کم هنگام تولد مرتبط است. این خطرات با افزایش قهوه ای که مادر در طول آن می نوشد ، افزایش می یابد افزایش

دکمه بازگشت به بالا