سلامت و دانش

تاب آوری اقشار ضعیف طی بحران کرونا از نگرانی‌های نظام سلامت است

آفتاب‌‌نیوز:

علیرضا زالی در دیدار با رئیس و معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) ، این گروه را یک نهاد پشتیبانی ساده و جامع دانست و گفت: وقتی امام (ره) قدرت را از بین می برد و محرومیت از لایه های ضعیف جامعه را از بین می برد. آنها یک استراتژی اساسی تهیه کردند ، یک کمیته امداد تشکیل دادند و تاکنون سابقه درخشانی دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از اقشار آسیب دیده جامعه است و تلاش همه کسانی که در مدیریت و حمایت از این گروه مشارکت دارند با برکات مردم همراه است. کارهای این کمیته ماهیتی میهنی و مذهبی دارد.

زالی با اشاره به ایجاد ستادی جداگانه برای مقابله با تاج در کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: این اقدامی هوشمندانه است و تجربه نشان می دهد در هر نهادی که ستادی متمرکز و هدفمند برای مقابله با بحران ایجاد شده است ، موفقیت های بیشتری حاصل شده است. است.

فرمانده ستاد کنترل بیماری کرونا در کلان شهر تهران اظهار داشت: حوزه کمیته کمک ملی است و ممکن است دارای ابعادی فراملی باشد. بعلاوه ، این سازمان منسجم و منسجم می تواند نقش مهمی در مبارزه با بیماری عروق بیماری کرونا قلب جهانی و معایب اقتصادی و اجتماعی گسترده آن ، به ویژه در اقشار محروم جامعه داشته باشد.

زالی تاب آوری ضعیف فقرا پس از بیماری همه گیر Covid-19 را یکی از مهمترین نگرانی های جامعه توصیف کرد و افزود که این مشکل اپیدمی را معکوس خواهد کرد. با نگاه حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) ، می توان از بیشتر عواقب این مشکل و حتی حوادث و مرگ تاج ، به ویژه در استانها و شهرهای تهران جلوگیری کرد. از طرف دیگر ، چگونگی سازماندهی پشتیبانی و شناسایی این گروه ها می تواند در این راستا کمک کند.

زالی اظهار داشت: حضور نهادهای حمایتی از جمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان بهمراه کمیته امداد امام (ره) الگوی موفقی برای عبور از بحران های اقتصادی ، اجتماعی و بهداشتی است ، تجربه این مدل در بحران کنونی مشخص است.

وی توانمند سازی اجتماعی را یکی از استراتژی های اساسی سند بالادستی کمیته امداد دانست و گفت: ستاد کرونا در تهران برای همه انواع همکاری در راستای توانمندسازی اجتماعی با این نهاد محبوب آماده است و بسته های آموزشی در زمینه تاج را ارائه می دهد ، برنامه مدولار برای کارکنان ارائه می دهد. و جمعیت تحت کمیته امداد امام ، ایجاد تحقیقات و استفاده از ظرفیت داده های مشترک و همچنین ایجاد محفلی برای دانش آموزان برای شناخت نمونه هایی از فعالیت های بشردوستانه و محرومیت می تواند گام های موثری در این همکاری باشد.

وی ادامه داد: غربالگری ، ردیابی بیمار ، تشخیص بیماری ، قرنطینه و حمایت از سلامت مهمترین جنبه هایی است که می تواند در زمینه فعالیت های مشترک تقویت شود.

زالی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جلسه ستاد ملی علیه کرونا و تبیین استراتژی مدیریت جدید در زمینه همه گیری بر اساس مشارکت مردم توسط وی ، اظهار داشت: اشراف کمیته امداد امام در صورت عدم فعالیت می تواند در کنار ستاد نقش مهمی داشته باشد.

دکتر. افشین زرقی ، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز بر اهمیت مبادله اطلاعات و داده های مربوطه در طراحی فرایندهای تحقیق برای تقویت ابعاد مدیریتی و اجتماعی این سازمان غیردولتی تأکید کرد. اعلام کرد

به گفته روزنامه نگار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر سید مرتضی بختیاری ، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ، ضمن قدردانی از تلاش های ستاد کرونا در تهران و حامیان بهداشت ، گزارش کوتاهی از فعالیت های این سازمان در راستای “در این دوره ، بسیاری از مشتریان تولید کننده خط تولید خود را تغییر داده و ماسک تولید کردند ، و اکنون بیشتر از یک میلیون ماسک که روزانه توسط مشتری به دانشگاه های علوم پزشکی اهدا می شود “.

به گفته وی ، این حمایت با رهنمودهای مقام معظم رهبری در شرایط فعلی اقتصادی و اجتماعی موجب افتخار هر کشوری در جهان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا