عمومی

«تاکایف»: کره جنوبی شریک استراتژیک قزاقستان محسوب می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنلاین دکترنامه در دوشنبه ، «قاسم امرت تاکایف ، رئیس جمهور قزاقستان که در سفر رسمی به کره جنوبی به سر می برد ، با رئیس جمهور مون جائه این دیدار کرد.

در مذاکرات با حضور نمایندگان دو کشور ، چشم اندازهای توسعه بیشتر مشارکت راهبردی قزاقستان و کره به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت و تقویت روابط تجاری ، اقتصادی ، سرمایه گذاری ، فرهنگی و بشردوستانه مورد توجه ویژه قرار گرفت.

دو رهبر همچنین موضوعات مهم در دستور کار جهانی و منطقه ای ، همکاری در ساختارهای بین المللی را مورد بحث قرار دادند.

تاکایف تا حدی کره جنوبی را یکی از مهمترین آنها توصیف کرد اکثر او شرکای استراتژیک کشورش در آسیا را بیش از 6 میلیارد دلار در 15 سال گذشته ذکر می کند.

به گفته وی ، در حال حاضر 550 شرکت سرمایه گذاری کره ای در قزاقستان فعالیت می کنند.

تاکایف همچنین خاطرنشان کرد که یک پایگاه نهادی قوی بین دو کشور در حال ایجاد است و یک کمیسیون بین دولتی و شورای تجارت در حال فعالیت است.

او بخشی از هیئت کره ای برای کمک به مبارزه با بیماری همه گیر است ویروس کرونا وی از همکار کره ای خود برای اطلاع رسانی در مورد واکسن قزاقستان “قزوک” تشکر کرد.

در مورد چشم انداز روابط بین دولتی ، تاکایف علاقه خود را به مطالعه تجربه کره جنوبی در زمینه توسعه فناوری پیشرفته و بخش بهداشت ابراز کرد.

در همین حال ، رئیس جمهور کره جنوبی با تقدیر از نقش قزاقستان در امور منطقه ای و بین المللی گفت: نورسلطان پس از کسب استقلال ، به لطف سیاست خارجی باز و همکاری با سایر کشورها ، پویاترین کشور در حال توسعه آسیا شد ، به یک مرکز تبدیل شد.

وی در ادامه گفت که قزاقستان اولین شریک تجاری و سرمایه گذار کره در آسیای مرکزی حتی در مواجهه با این همه گیری بود. ویروس کرونا ما همچنان ارتباطات نزدیک خود را از طریق مخابرات در همه سطوح حفظ می کنیم.

رئیس جمهور کره جنوبی در ادامه از قزاقستان به عنوان شریک مهم کشورش در استراتژی جدید سیاست کره شمالی نام برد و گفت که پتانسیل توسعه همکاری بین دو کشور هنوز کامل نشده است.

در پایان مذاکرات ، اسناد زیر با حضور دو رهبر امضا شد: بیانیه مشترک قزاقستان و کره (به صورت شفاهی موافقت شد) ، یادداشت بایگانی بین وزارت فرهنگ و ورزش قزاقستان و وزارت کشور امور و امنیت کره ، تفاهم نامه ای بین وزارت بازرگانی و همگرایی قزاقستان و وزارت تجارت ، صنعت و انرژی کره ، تفاهم نامه مدیریت منابع آب بین وزارت محیط زیست ، زمین شناسی و منابع طبیعی قزاقستان و وزارت کره محیط زیست ، تفاهم نامه بین فرمانداری منطقه قیزیل سفارشقزاقستان و آژانس سربازان و سربازان کره جنوبی تفاهم نامه ای بین سامروک قازین و انجمن تجارت بین المللی کره منعقد کردند.

علاوه بر این ، هدف دو رهبر تشدید روابط دوجانبه در خصوص افتتاح و فعالیت کنسولگری قزاقستان در این شهر است.ان»، یکی از موارد مهم اکثر و بزرگترین شهرهای کره جنوبی تصمیم می گیرند.

حجم تجارت متقابل بین قزاقستان و کره جنوبی در سال گذشته بالغ بر 5.9 میلیارد دلار بود و رهبران دو کشور در مذاکرات امروز خود افزایش قابل توجه این شاخص را یکی از اهداف خود عنوان کردند.

انتهای پیام /


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا