تحریم‌ها مانع ۳ کارخانه دارویی ایران در تولید انسولین قلمی / آخرین وضعیت ساخت واکسن آنفلوآنزا

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تولید موفق داخلی واکسن آنفلوانزا گفت: این واکسن در حال انجام مطالعات بالینی است و امسال قسمت قابل توجهی از واکسن آنفلوانزا که کشور به آن نیاز دارد از طریق تولیدات داخلی تأمین می شود.

به گزارش دکترنامه، دکتر محمدرضا شانزاز ، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو ، با بیان اینکه بسیاری از داروهای جدید مورد نیاز در سال های اخیر به سرعت و همگام سازی با کشورهای پیشرفته تولید شده اند ، گفت: در عصر کرونا ، این بیش از گذشته در نظر گرفته شده است و تمام داروهای مورد نیاز بیماران در داخل تولید می شوند.

شانزاز با اشاره به اقدامات جدید از سوی سازمان غذا و دارو گفت: “علی رغم تحریم های ظالمانه ای كه موانع عمده ای را در روال عادی برنامه های این سازمان ایجاد می كند ، اما به منظور حمایت از تولید داخلی ، از موضوعات كیفیتی چشم پوشی نمی كنیم. .

طبق اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت ، وی افزود: “طبق برنامه ریزی های انجام شده در زمینه قلم های انسولین مورد نیاز دولت ، باید تا پایان سال 1400 خودکفا می شدیم ، اما از یک طرف به دلیل مشکلات تأمین و انتقال ارز این داروها استفاده دوگانه دارند و تحریم ها روند تولید این دستگاه ها را مختل کرده است. البته در حال حاضر سه شرکت دارویی در تولید قلم انسولین فعالیت دارند که هنوز برای انتقال پول و خرید با چالش های جدی روبرو هستند دستگاهها و تجهیزات مورد نیاز آنها ، اما خدا را شکر ، مشکلات در اسرع وقت برطرف خواهد شد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه واکسن آنفولانزا در داخل کشور با موفقیت تولید شده و در حال انجام مطالعات بالینی است ، افزود: بخش مهمی از واکسن آنفولانزا که کشور امسال به آن نیاز دارد از طریق تولید داخل تأمین می شود که نتیجه تلاش های فرزندان این کشور. “این مردم هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا