تصور اشتباه “واکسن آنفلوآنزا بزنیم که کرونا نگیریم”/توجه به افزایش آلودگی هوا و بروز کووید۱۹

اخیراً این ایده در بین مردم بوجود آمده است که “ما مجبور به تزریق واکسن آنفلوانزا هستیم تا تاج نخوریم”! این تصور غلط منجر به افزایش بیماری عروق کرونا ویروس قلب شده است که به گفته محققان رفتار مردم مانند رفتاری که در اپیدمی کرونا در سال 1906 در هزاره سوم انجام داده است. و همینطور که امسال وارد زمستان می شویم ، باید در میزان فاصله اجتماعی خود تجدیدنظر کنیم تا از بروز این ویروس “دوستدار سرما” کاسته شود.

به گزارش دکترنامه ، شناخته شده است که بسیاری از ویروس های کرونا ویروس های مختلف تنفسی را در انسان ایجاد می کنند ، از سرماخوردگی گرفته تا بیماری های شدیدتر مانند سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) و سندرم حاد تنفسی (SARS). . ویروس کرونا که اخیراً کشف شده است ، علت بیماری کووید -19 است. ویروس در حال ظهور ، که این سیاره را به یک خانه تبدیل می کند ، به طور خاص تحت درمان و واکسیناسیون قرار نگرفته است ، اگرچه دانشمندان در سراسر جهان در حال مطالعه و ارائه راه حل هایی برای ویروس فراری هستند.

در ایران شیوع تاج کشته شدگان زیادی را به کام مرگ کشانده و مرده است ، اما آنچه این روزها به طور فزاینده ای نگران کننده است آغاز زمستان و پاییز است که جدا از ادامه شیوع تاج ، شاهد بروز آنفولانزا نیز هستیم. در همین حال برخی افراد معتقدند که واکسن آنفلوانزا نه تنها از بیماری جلوگیری می کند ، بلکه از ابتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب نیز جلوگیری می کند.

با این حال، به گفته پروفسور قاسم آهنگری ، متخصص ایمونوژنتیک و استاد گروه ژنتیک پزشکی انستیتوی ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی ، این یک باور غلط است و ما ابتدا باید در مورد درمان ویروس تجدید نظر کنیم.

در زیر متن مصاحبه دکترنامه با پروفسور قاسم آهنگری ، متخصص ایمونوژنتیک و استاد گروه ژنتیک پزشکی انستیتوی ملی مهندسی ژنتیک و بیوتکنولوژی است که به شرح زیر است:

قبل از پرداختن به بحث سال گذشته ، جناب عالی اطلاعاتی در مورد کرونا ارائه دادند و در مورد خطرات این ویروس ، شیوع ، ساختار ، کمبود واکسن و درمان های خاص و تنوع آن هشدار دادند. امروز ، پس از حدود 8 ماه از آن زمان ، وضعیت امروز ما چگونه است؟

استاد آهنگر: اکنون ما باید بفهمیم که چگونه می توان از مرگ و نابودی این ویروس جلوگیری کرد و این نکات را می توان در بخشهای مختلف توضیح داد:

بخش اول حمله ویروس بعدی به زیرساخت های بهداشتی است. اساساً در ایمونولوژی بیماریهای عفونی ، پس از شناسایی منبع بیماری و علل آن ، باید بلافاصله پیگیری شود و شیوع آن در زمان طلایی کنترل و محدود شود.

اکنون ، به دلایل مختلف فراتر از زمان و مکان تحقیق ، مطابق تصویر نقشه و اعلامیه رسمی مرکزی ، بیماری Covid-19 در تمام استان ها گسترش یافته و وضعیت “درجه قرمز” در بیشتر استان های کشور دیده می شود. و کمتر استان وجود دارد که در این وضعیت نباشد. بنابراین شیوع آن دیگر مشکلی ندارد و ویروس در سراسر کشور گسترش یافته است. بنابراین ، در چنین مواردی ، به ویژه هنگامی که در ابتدای پاییز هستیم و به سمت زمستان می رویم ، راه حل های ویژه ای وجود دارد.

متأسفانه ، در این مورد ، آنچه در این بحران نادیده گرفته می شود و نیاز به توجه ویژه دارد ، کارکنان مدیریت بحران یک مطالعه شیوع نیست زمانهایی که ما پشت سر گذاشته ایم. این یک بحران جدی در موردی است که کارکنان و سیستم های بهداشتی درمانی را تهدید می کند و نیاز به برنامه ریزی و توجه ویژه دارد تا واحد به دلیل تعداد زیاد مراجعه کنندگان و مراجعه به آنها و کارکنان با تلفات و تلفات ، کارایی خود را از دست ندهد. از سیستم استفاده نکنید

با این حال ، در صورت شیوع گسترده ، زیرا همه پرسنل پزشکی استانی درگیر این موضوع هستند ، هیچ استان خاصی نمی تواند کمک به جبران خسارت کند ، در نتیجه خسارات سنگین و وخیم منجر به مرگ یا مرگ جدی می شود.

دوم: رفتار مردم

از نظر تقویمی ، متأسفانه بیماریهای عفونی در ایران با اپیدمی جهانی آنفلوآنزا در سال 1918 مقایسه می شود ، اما من معتقدم که باید اپیدمی 1906 در کشورمان را با وضعیت موجود مقایسه کنیم ، که متأسفانه باید از نظر رفتار آن سال بگویم. ما هیچ تفاوت فاحشی در بیماری های عفونی ندیده ایم و همان “الگوهای رفتاری” را که منجر به تعداد زیادی مرگ و میر در سال 1906 در کشور شده است ، خواهیم دید.

امروزه ، اگر توجه نکنیم ، به دلیل بیماری طولانی مدت و عدم کنترل ، می توان رفتار افراد را دقیقاً با اپیدمی بیماری های عفونی در سال 1906 در ایران مقایسه کرد. زیرا در آن سال مردم به نکات بهداشتی و بیماری های عفونی توجه نمی کردند و مورد تمسخر قرار می گرفتند ، اما در روزهای بعد ، اجساد کسانی که درگذشتند و خانواده ها و اقوام آنها را به چرخه معابر منتقل کردند.

بنابراین درخواست من این است که تاریخچه رفتار را مرور کنید به خود و عزیزان متخصص پرداخت کنید روانشناسان ، روانپزشکان ، رفتار شناسان و جامعه شناسان از ما دعوت شده است تا در حل معضل مربوط به درمان خاص خود برای این اپیدمی بیماری عفونی و عفونی کمک کنیم.

با مراجعه به اسناد و گزارش های تاریخی کارمندان پزشکی بین المللی ، می بینیم که در آن سال ها ، مرگ و میر شدید به دلیل نگرش مردم نسبت به بیماری های عفونی بود و متأسفانه ، این الگوی رفتاری در سال 1906 هزاره سوم مشاهده شد.

سوم: دوران کرونا و بخش بهداشت گذشته

سومین موردی که بسیار مهم است این است که ویروس کرونا ویروس جدید است ، اما به دلیل شکل مشابه ویروس ، کشورهای توسعه یافته از تجربیات گذشته خود استفاده می کنند و همچنین پس از گذراندن چندین ماه در این جهان ناشناخته ، این کشورها هستند. اطلاعات علمی شامل ساختار ویروس ، نحوه انتقال و آسیب شناسی است و از همه مهمتر ، اطلاعاتی از مطالعات انسانی روی بیماران و بدن آنها بدست آمده است.

به گفته همکار من پروفسور میکا پیووویک ، متخصص رتروویروسی مشهور در جهان و بنیانگذار موسسه ویروس شناسی آمریکا ، ویروس های خونی هم عوارض اولیه دارند و هم عوارض طولانی مدت مزمن. بیمار پس از عبور از مرحله حاد وارد یک مرحله طولانی و مزمن می شود.

دکتر ، در دوره پس از کرونا ویروس ، هنگامی که بیمار بهبود می یابد ، چه چیزی مهم است که توجه شود؟

مطالعات اخیر نشان می دهد که افراد مبتلا به بیماری Covid-19 ، مسلماً عفونت و حملات ویروسی در بافت های مختلف بدن باعث ایجاد عوارض خاصی از جمله دستگاه گوارش ، عصبی ، قلبی عروقی ، کلیه و … و پس از بهبودی از مرحله حاد می شود. بیماری ممکن است فرد در بافت خود مشکلات بیماری مزمن را پیدا کند که نیاز به درمان ، پیگیری و درمان ویژه دارد. این بدان معناست که اکنون ، با گذشت زمان ، باید تمرکز مقامات بهداشت ایالتی بر روی موضوعات ویروس پس از کرونا ویروس باشد تا با مشکلات کمتری از ضایعات مزمن مقابله کنند ، در حالی که بخش پزشکی پیش بینی های مالی و لجستیکی برای سال های بعد را نیز ارائه می دهد.

با توجه به افزایش آلودگی هوا در پاییز و زمستان ، آیا این آلاینده ها تاثیری در افزایش تعداد مبتلایان به Covid-19 دارند؟

در بحث اصلی در مورد آلودگی هوا ، مهمترین نکته این است که ریه های سالم می توانند از ریه های بیمار مقاومت بیشتری داشته باشند ، و این بدان معنی است که شما به مهمترین عامل یعنی هوای پاک نیاز دارید. متأسفانه ، در نقشه های ارائه شده ، در تمام کلانشهرها ، ذراتی کمتر از 2.5 میکرون دیده می شود که دلیل مهمی در ایجاد اختلال و آسیب به سطح مخاط ریه ها است.

این ذرات کمتر از 5/2 میکرون که کاملاً سمی و سمی هستند ، در جریان خون سلولهای ایمنی نفوذ کرده و باعث بالا رفتن و مبارزه با ویروس کرونا می شوند و باعث مزمن یا بازدم آن می شوند.

به طوری که از یک طرف آلودگی هوا مخاط را آسیب پذیر و آماده اتصال و تکثیر ویروس ها می کند و از طرف دیگر باعث عملکرد سلولهای ایمنی می شود و افراد در معرض آلودگی هوا را مستعد این بیماری می کند و خطرناک تر می شود و باعث افزایش میزان مرگ و میر می شود. پیروزی.

تأثیرات هوای سرد بر بیو ویروس کرونا را توصیف کنید.

در مورد هوای سرد باید گفت که این ویروس “سرما را دوست دارد” ، در حالی که باید توجه داشته باشیم که هرچه بیشتر به پاییز و زمستان برویم شیوع بیماری های تنفسی ویروسی بیشتر است. از طرف دیگر ، تمایل افراد به جمع شدن در خانه در حال افزایش است ، که نه تنها مانند سالهای گذشته مراکز عفونی کلاسیک و رایج را فعال می کند ، بلکه باعث ظهور ویروس Covid-19 حتی بیشتر می شود.

نکته مهم در زمستان فاصله اجتماعی است که در زمستان دو متر است.

طبق مطالعه ای که در آلمان روی مرکز ویروس کرونا انجام شد ، ویروس تا 8 متر اتاق های سردخانه کشتارگاه را آلوده می کند و این یک علامت هشدار دهنده است که در زمستان باید فاصله اجتماعی مورد بازنگری قرار گیرد.

آیا می توانیم منتظر یک واکسن یا داروی خاص برای درمان این بیماری باشیم؟

ویروس در حال ظهور نه واکسن دارد و نه درمان خاصی. واکسن های جدید ، مانند آکسفورد و غیره ، بیشتر یک ایمنی تقویت کننده هستند و ایمنی غیر اختصاصی موقت را فراهم می کنند ، نه ایمنی دائمی مانند واکسن های معمولی.

– برخی افراد معتقدند که واکسن آنفلوانزا از ایجاد Covid 19 در انسان جلوگیری می کند ، آیا این ایده صحیح است؟

متأسفانه ، به دلیل عدم آگاهی ، واکسن های آنفلوانزا برای کاهش شیوع تاج و ایمنی بعد از واکسیناسیون تاج به امری عادی تبدیل شده است. به عبارت دیگر ، واکسن آنفلوانزا بزنید تا ویروس کرونا دریافت نکنید! این ایده کاملا اشتباه است. دلیل آن این است که سیستم ایمنی بدن انسان بسیار خاص و دقیق است به طوری که هر واکسن ویژگی های خاص خود را دارد و در برابر سایر عوامل عفونی مانند ویروس کرونا مصونیتی ایجاد نمی کند.

این ناآگاهی و عدم اطمینان کاذب منجر به انباشت و چرخه های غیر ضروری کرونا ویروس شده است.

از این رو باز هم تأکید می کنم که تغییر رفتار ما در برخورد با عوامل عفونی مانند تاج باید یک تغییر اساسی نسبت به سال 1906 باشد و استفاده از پروتکل های بهداشتی برای کاهش مرگ و میر باید در خط مقدم رفتار ما باشد.