عمومیکسب و کار ویژه

تعرفه تبلیغات در اینستاگرام به روش اسپانسری

کارگزار تبلیغات اینستاگرام به شرکت‌هایی گفته می‌شود که قرارداد همکاری با شرکت فیس بوک را دارند و نماینده تبلیغات در اینستاگرام شناخته می‌شوند. این شرکت‌ها مجاز به تبلیغ در اینستاگرام در هر نقطه از جهان با هر روشی هستند. با توجه به تحریم ایران، شرکت‌های داخل ایران و تمام پیج های داخل ایران مجاز به تبلیغ در اینستاگرام نیستند. اما توسط کارگزاران تبلیغ در اینستاگرام این امکان در ایران نیز وجود دارد.

تبلیغ در اینستاگرام که توسط خود شرکت اینستاگرام در قالب تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام انجام می‌شود، به کاربران هدفی که توسط انتخاب شده است ارسال می‌شود و بعد از یکبار مشاهده این تبلیغ، بصورت خودکار از قسمت home اینستاگرام شما پاک خواهد شد.

تعرفه قیمت تبلیغات در اینستاگرام

تعرفه قیمت تبلیغات در اینستاگرام باتوجه به هدفمندی و تاثیرگذاری آن بسیار مقرون به صرفه است. راه های تبلیغ در اینستاگرام به چند بخش عمده تقسیم می‌شود. یکی از مهمترین روش هایی که کاربرد زیادی هم دارد روش فالوو آنفالوو می‌باشد که شما می‌توانید خودتان نیز از این روش تبلیغاتی استفاده نمایید و پیج خود را مرور به افراد بیشتری معرفی نمایید. البته برخی از ربات های نیز این کار را برای شما با هزینه ای اندک انجام می‌دهند.
روش تبلیغاتی دیگر همکاری با اینفلوئنسرها یا بلاگرهای فالوربالا است که شما می‌توانید با پرداخت هزینه به این افراد پست تبلیغاتی خود را در پیج آن ها به نمایش بگذارید تا فالورهای پیج اون افراد با شما آشنا شوند.
روش تبلیغاتی دیگری نیز وجود دارد که مختص پیج های بیزینس اکانت است. در این روش شما مستقیما با خود شرکت اینستاگرام در ارتباط خواهید بود و اینستاگرام به ازای مبلغی که از شما دریافت می‌نماید پست شما را به افرادی که مدنظر خودتان است به نمایش می‌گذارد. به این روش تبلیغاتی، تبلیغات اسپانسرینگ اینستاگرام یا می‌گویند.

هزینه تبلیغات در اینستاگرام چقدر است؟

تبلیغ در اینستاگرام رایگان! این جمله ای است که بارها در گوگل و موتورهای جستجو سرچ می‌شود. اما هیچ نمایش درستی برای شما نخواهد داشت. چرا که اصولا تبلیغاتی که بصورت درست و اصولی انجام شود رایگان نخواهد بود. تنها راهی که برای تبلیغ در اینستاگرام وجود دارد و شاید برای شما هزینه‌ای در بر نداشته باشد تبلیغات از روش فالو آنفالو است.

طبیعتا هر پیج اینستاگرامی نیاز به مدیریت کامل پیج بصورت صحیح دارد. پیج های بیزینسی یا تجاری که در حال کسب در آمد از پیج های اینستاگرام خود هستند به این موضوع نیاز بیشتری دارند. فردی که در حال مدیریت پیج است باید دارای دانش تبلیغاتی، بازاریابی و مسلط روی اینستاگرام باشد. مجموعه‌ها و شرکت‌های تبلیغاتی معمولا در این امر می‌توانند بسیار به شما کمک نمایند. شرکت تبلیغاتی ماکان نیز در امر بصورت تخصصی فعالیت می‌نماید.

تعرفه تبلیغات در اینستاگرام به روش اسپانسری

روش تبلیغ استاندارد در اینستاگرام، روش اسپانسرینگ است. تعرفه تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام برای افرادی که درآمد دلاری دارند بسیار به صرفه است. از آن جایی که اینستاگرام تمام دیتای کاربران را در اختیار دارد، استفاده از این روش برای اجرای کمپین‌های فروش شخصی سازی شده بسیار مناسب است.

تصور کنید که می‌خواهید به تمام شهروندان یک شهر، که به موسیقی پاپ علاقمند هستند یک تبلیغ نشان دهید. کافیست ساعت و تاریخ را تنظیم کنید تا این کاربران تبلیغ شما را در بین پست‌های خود ببینند. انجام این کار بر اساس حدس و گمان می‌تواند بسیار زیان آور باشد؛ اما تبلیغات اسپانسری می‌تواند با یک تعرفه مناسب این کار را برای شما انجام دهد.

تعرفه تبلیغات اسپانسری اینستاگرام بر اساس نوع به 3 دسته تقسیم می‌شود:

تعرفه تبلیغات cpc بر اساس هر کلیک محاسبه می‌شود. این نوع تبلیغات بیشتر برای فروش محصولات نیچ کاربرد دارد و کلیک خوردن آن توسط عموم کاربران باعث هزینه اضافه می‌شود. قیمت تبلیغات cpe هم بر اساس تعامل کاربران با پست یا استوری تعیین می‌شود. روش آخری هم که می‌توانید در روش اسپانسری استفاده کنید، cpm است که نقطه مقابل تبلیغات cpc است. تعرفه تبلیغات cpm بر اساس 1000 بازدید تعیین می‌شود و شما باید تمام تلاش خود را در گرفتن بیشترین تعامل در این پست‌ها بکنید.

انتخاب یک روش درست، جامعه هدف مناسب و ساعت مناسب انتشار در کم کردن هزینه تبلیغات در اینستاگرام به روش اسپانسری بسیار موثر است. البته این را در نظر داشته باشید که علاوه بر هزینه‌های تبلیغاتی که به اینستاگرام پرداخت خواهید کرد، هزینه‌ای هم برای شرکت‌های واسطه کنار بگذارید چون استفاده از تبلیغات اسپانسری به صورت مستقیم در ایران ممکن نیست.

تعرفه تبلیغات در اینستاگرام در ایران

اگر تبلیغات اسپانسری را از گزینه‌های خود حذف کنیم هنوز هم چند روش دیگر برای ما باقی خواهد ماند. تعرفه تبلیغات در اینستاگرام در ایران نسبت به روش اسپانسری بسیار به صرفه‌تر است؛ اما باید اصول آن را بدانید. ما در مقاله تبلیغات در اینستاگرام راه‌های ساخت یک تبلیغ سودآور و ارزان قیمت را آموزش داده ایم. قبل از اقدام به تبلیغ حتما این مقاله را بخوانید تا بازدهی تبلیغ خود را افزایش دهید. بعد از این کار ادامه‌ی همین مقاله را برای آشنایی با روش‌های کم کردن هزینه تبلیغات در اینستاگرام مطالعه کنید.

تعرفه تبلیغات اینستاگرام در ایران توسط ادمین‌های پیج تعیین می‌شود. این رقم معمولا از 200 هزار تومان شروع می‌شود و برای اینفلوئنسرهای مطرح تا 50 میلیون هم می‌رسد.

تعرفه تبلیغات در اینستاگرام در ایران بسته به محل انتشار محتوای شما کاملا متغیر است. پیج‌های مختلف هم قیمت های متفاوتی بر اساس سلیقه خود به مشتریان ارائه می‌کنند. نکته‌ی مهمی که شما باید به عنوان یک تبلیغ دهنده بدانید این است که قیمت تبلیغات در اینستاگرام هیچ ربطی به کیفیت آن ندارد. شاید 5 یا 6 تبلیغ 100 هزار تومنی تاثیری روی پیج شما داشته باشد که بسیار بیشتر از یک تبلیغ 5 میلیونی باشد.

در ادامه به بررسی انواع تبلیغات رایج در اینستاگرام و تعرفه آن می‌پردازیم تا به شما در تصمیم گیری درست کمک کنیم.

هزینه تبلیغات در استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام یک محیط بسیار عالی برای ارتباط با کاربران است. بیشتر کسانی که استوری یک پیج را می‌بینند جزو علاقمندان به پیج هستند و اگر پیج مورد نظر خود را به خوبی انتخاب کرده باشید، می‌توانید بازدهی بسیار خوبی از استوری‌ها بگیرید. برای انتخاب یک پیج مناسب پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی را مطالعه کنید و با خیالی راحت تبلیغ خود را شروع کنید.

تعرفه تبلیغات اینفلوئنسر در استوری اینستاگرام به صورت میانگین از 1 تا 1.5 میلیون شروع می‌شود و اگر نیاز به تولید محتوا توسط اینفلوئنسر داشته باشید، این رقم ممکن است تا 2 الی 3 برابر بیشتر شود. البته اگر بخواهید هزینه‌های خود را کم کنید می‌توانید از پیج‌های دیگر استفاده کنید. قیمت تبلیغات در استوری اینستاگرام برای پیج‌های متوسط و ضعیف از 30 هزار تومان شروع و تا 30 میلیون (بله! سی میلیون تومان) به ازای هر استوری می‌رسد. اما چرا تفاوت قیمت‌ها اینقدر زیاد است؟

  1. موضوع فعالیت پیج
  2. تعداد فالوور
  3. میزان تعامل
  4. محدودیت‌های اعمال شده
  5. نوع استوری

قیمت تبلیغات بلاگرها

با وجود این که قیمت تبلیغات بلاگرها زیاد است، اما به خاطر تعامل زیادی که با مخاطبان دارند توانسته اند قسمت بزرگی از تبلیغات اینستا را در اختیار بگیرند. تقاضای زیاد باعث شده است تا مذاکره با بلاگرها کمی سخت باشد.

قیمت تبلیغات بلاگرها به ازای هر پست از 1.5 میلیون شروع و تا 40 میلیون می‌رسد. اطلاعات دقیق‌تر را می‌توانید در جدول زیر ببینید.

هزینه تبلیغات اینستاگرام اینفلوئنسرهای معروف 

البته تبلیغات بلاگری فقط محدود به اسم های لیست بالا نیست. شما می‌توانید یک پیج را بررسی کنید و بعد از تصمیم قطعی با مسئول تبلیغات آن پیج تماس بگیرید تا قیمت بگیرید و سفارش دهید.

هزینه تبلیغات اینفلوئنسر در اینستاگرام برای چه کسانی به صرفه است؟

اینفلوئنسر در لغت به معنی فرد تاثیر گذار است. مفهوم کلی این واژه در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام هم تقریبا همین است. گستردگی بالای مخاطبان و البته برند شدن اینفلوئنسر به شرکت‌های بزرگ این امکان را می‌دهد که تبلیغات خود را به صورت حرفه‌ای در این پیج‌ها پیاده کنند.

کارهایی مانند معرفی محصول جدید یا کمپین‌های آگاهی از برند جزو بهترین کاربردهای تبلیغات اینفلوئنسری در اینستاگرام است اما در مواردی به جز این، تعرفه تبلیغات اینفلوئنسر در اینستاگرام بیشتر از چیزی است که بخواهد برای یک کسب و کار بصرفد.

هر چند تعرفه تبلیغات در اینستاگرام با گذر زمان عوض می‌شود اما در این مقاله تلاش کردیم تا یک دید کلی از قیمت و هزینه تبلیغات به شما بدهیم. اگر سوالی در این زمینه داشتید در قسمت نظرات مطرح کنید. نظر شما در مورد هزینه تبلیغ بلاگرها در اینستاگرام چیست؟

دکمه بازگشت به بالا