عمومی

حمایت از ورزش ضروری است

دکترنامه/زنجان رئیس شورای شهر زنجان گفت: باید پس از ۴۴ سال یاد و خاطره روزهای انقلاب و حماسه‌آفرینی‌ها را به طور شایسته گرامی بداریم.

مجید ناصحی‌مقدم ظهر امروز (۱۸ بهمن‌ماه) در جلسه علنی شورای شهر زنجان ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر، با بیان اینکه دهه فجر یوم‌الله است، اظهار کرد: باید تبیین شود که به چه علتی این ایام، یوم‌الله خوانده می‌شود. یوم‌الله یک واژه قرآنی است و به روزهایی نسبت داده می‌شود که یک ملت در راه خدا و برای مبارزه با فساد قیام کردند و انقلاب شکوهمند ۵۷ را به وجود آوردند. 

وی با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود حقایق انقلاب در رسانه‌ها بازگو شود، افزود: از ۱۲ تا بهمن ماه روزهایی بود که آحاد ملت ایران برای رهایی از طاغوت قیام کردند. مردم هیچ هدفی به جز پیروزی انقلاب اسلامی نداشتند؛ باید پس از ۴۴ سال یاد و خاطره روزهای انقلاب و حماسه آفرینی‌ها را به طور شایسته گرامی بداریم.

ناصحی‌مقدم با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک حماسه بزرگ است، تصریح کرد: یک ملت در راستای اهداف الهی به پا خواستند، یکی از ویژگی‌های انقلاب استمرار آن بود تا ثابت شود رژیم شاهنشاهی مورد تایید مردم نیست.

این مسئول با اشاره به اینکه ۴۴ سال استقامت مردم قابل ستایش است، خاطرنشان کرد: ملت ایران همچنان در راستای اهداف الهی و آرمان‌های انقلاب قدم بر می‌دارند. مردم علی‌رغم مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پایبند انقلاب و نظام هستند و از انقلاب محافظت می‌کنند.

رئیس شورای شهر زنجان در ادامه با اشاره به طرح موضوع حمایت از تیم فوتسال از سوی شهرداری و اختصاص اعتبار در این حوزه، گفت: باید عاقلانه تصمیم بگیریم و احساسی به مسائل نگاه نکنیم. این تیم یک تیم لیگ برتری است و ما تیم فوتسال دیگری به جز این تیم نداریم.

وی تصریح کرد: این تیم می‌تواند هزاران تماشاچی جوان را جذب کند، استان‌های دیگر بیش از ما برای این کار هزینه می‌کنند و برای فوتسال تیم‌داری می‌کنند؛ در حالی که ما برای فوتسال استان تیم‌داری نمی‌کنیم. باید از ورزش حمایت کنیم و این امر ضروری است ولی نباید از این مسیر منحرف شویم.

عضو دیگر شورای شهر زنجان در این جلسه با بیان اینکه شهرداری هیچ برنامه مشخصی برای حمایت از مجامع ورزشی ندارد و علی‌رغم درخواست‌های مکرر شورای شهر، سیاست و برنامه خود را در این زمینه ارائه نمی‌دهد، اظهار کرد: تخصیص اعتبار میان تیم‌ها باید عادلانه صورت گیرد و تیم‌هایی که طرفدار و حامی ندارند نیز بتوانند اعتبار جذب کرده تا مسیر پیشرفت خود را هموار کنند.

منصور مرادلو تصریح کرد: مسئله و تکلیف ما توجه به ورزش محلات است و باید زیرساخت‌های لازم برای ورزش در محلات به وجود بیاید. باید به نیازهای نوجوانان و جوانان توجه کنیم. اعتبارات باید در محل‌ها و برنامه‌های مناسبی تزریق شود تا بهره‌وری مطلوبی را شاهد باشیم.

در ادامه عضو دیگر شورای شهر زنجان با بیان اینکه طرحی در حال آماده‌سازی برای حمایت از قهرمانان و تجلیل از نام‌آوران است، اظهار کرد: کسانی که رتبه‌های ملی و بین‌المللی کسب می‌کنند از آنها حمایت می‌شود.

داود حسنی تصریح کرد: اگر نزدیک به عدالت کار کنیم، من از یک بعد موافق حمایت شهرداری از تیم فوتسال هستم؛ چراکه شادابی و نشاط و اجرای برنامه‌های فرهنگی وقتی در قالب یک تیم و باشگاه صورت می‌گیرد هدف‌دار می‌شود. می‌توان برنامه‌های فرهنگی را به تماشاگران ارائه داد. به جای اینکه تبلیغات کنیم و ۴۰۰۰ هزار نفر را در یک سالن گرد هم آوریم و برای آنها  برنامه اجرا کنیم، این ۴۰۰۰ نفر در باشگاه‌ها به عنوان تماشاگر حاضر هستند و می‌توانیم برنامه‌های فرهنگی را برایشان اجرا کنیم.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته از افراد، اشخاص و تیم‌ها حمایت‌هایی شد که بعضی از آنها سلیقه‌ای بود و رویکردی نداشتیم، امیدواریم زین پس به ویژه در سال ۱۴۰۲ با برنامه کار کنیم.

در ادامه حجت‌الاسلام اسحاق اسماعیلی یکی دیگر از اعضای شورای شهر زنجان اظهار کرد: از وظایف شورای شهر و شهرداری حمایت از  ورزش در هر بعد و رشته است.

وی تصریح کرد: با این دو میلیارد می‌توان کارهای بسیاری را پیش برد اما یک شبه هیچکس به لیگ برتر نمی‌رود. ولی باید عاقلانه فکر کرد و تصمیم گرفت تا کاری انجام شود که هم به نفع مناطق محروم باشد و هم برای شهر کاری کرده باشیم.

به گزارش دکترنامه در این جلسه با رای اعضا مصوب شد شهرداری زنجان از تیم فوتسال حمایت مالی کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا