عمومیکسب و کار ویژه

در ضد سرقت مناسب آب و هوای شرجی

انتخاب درب مناسب برای شرایط آب و هوایی مختلف

درب یک از بخش های مهم هر ساختمانی است خصوصا اگر با عنوان درب ضد سرقت برای افزایش امنیت ساختمان و خانه تهیه شده باشد. درب های ضد سرقت با توجه به ساختار و طراحی داخلی آن ها مقاومت های خاصی دربرابر ضربه های محکم، آتش سوزی، باز شدن قفل به راحتی و بدون کلید و … است. وقتی اسم درب ضد سرقت می آید تفکر ذهن همگی به مقاومت دربرابر دزدی و امنیت قفل درب ها برمیگردد که خب این امری طبیعی است ولی درب های ضد سرقت باید مقاوم در برابر سرقت های طبیعی نیز باشند. منظور از سرقت طبیعی همان بلایا و یا اتفاقات طبیعی مانند اتش سوزی، سیل، پوسیدگی و زنگ زدگی در برابر رطوبت و گرما و … است.

همان طور که از ظاهر تمامی درب های ضد سرقت مشخص است برای تولید درب های مختلف با کاربردهای مختلف از روکش ها، فلز ها و متریال خاصی استفاده میشود که در مقاله ها و توضیحات درب های مختلف متریال مورد نیاز برای ساخت درب های فلزی و مقاوم در برابر آتش سوزی توضیح داده شده است.

باتوجه به همین شرایط متریال ساخت درب های ضد سرقت برای آب و هواهای مختلف نیز متفاوت است چراکه با هدف مقاومت دربرابر بلاهای طبیعی هر اقلیمی ساخته میشود. به عنوان مثال دربی که در منطقه مرطوب مورد استفاده قرار میگیرد با دربی که در منطقه خشک متفاوت است چراکه یکی باید در برابر رطوبت مقاوم باشد و دیگری دربرابر خشکی و گرما هوا. در ادامه مقاله به مشخصات و ویژگی های درب های ضد سرقت در موقعبت های مختلف آب و هوایی پرداخته ایم.

با خواندن ادامه مقاله میتوانید هنگام خرید با توجه به شرایط جوی محیط منزل و ساختمان خود انتخاب مناسب تری داشته باشید تا هزینه ای که صرف خرید درب ضد سرقت میکنید مقرون به صرفه تر باشد و درب شما عمر زیادی برای شما داشته باشد خصوصا اگر ورودی شما یا درب لابی ساختمان در برابر محیط باز قرار بگیرد.

بهترین درب ضد سرقت برای آب و هوای شرجی

مناطق شرجی همان طور که از اسمش مشخص است دارای آب و هوای مرطوب و نیمه و خشک و نیمه سرد است. درب هایی که باید در این مناطق برای ساختمان ها گذاشته شود درب ضد آب است که در برابر رطوبت باقی مانده در هوا مقاوم باشد و دچار پوسیدگی و یا ایجاد حشرات مختلف نشود.

باتوجه به توضیحات داده شده مواد و مصالح مختلفی برای مقاومت درب های ضد سرقت در برابر رطوبت هوای شرجی در آن ها به کار میرود، گزینه های زیادی برای مواد درهای ورودی از جمله فایبرگلاس، چوب، آلومینیوم و فولاد وجود دارد، درهای فایبرگلاس اغلب بهترین درهای بیرونی منازل در آب و هوای مرطوب تر هستند که میزان بارش زیاد را تجربه می کنند، زیرا در زیر خود رطوبت به خوبی نگه می دارند و پوسیدگی و پیچ و تاب برای درب نخواهند داشت.

پس اگر در منطقه ای هستید که اغلب آب و هوای منطثقه شما شرجی است دقت کنید که دربی انتخاب کنید که  از فایبرگلاس برای ساخت آن استفاده شده است. شمال کشور ما دارای چنین جو آب و هوایی است که اگر در شمال کشور ساکن هستید باید درب شما چنین مشخصاتی داشته باشد. اگر در جهت خرید درب ضد سرقت برای منطقه جغرافیایی خود با مشکل رو به رو شدید و یا نیاز به مشاوره داشتید با نمایندگی درب ضد سرقت، ایمان ویندور در تماس باشید.

بهترین درب ضد سرقت برای آب و هوای سرد و کوهستانی

مناطق سرد و کوهستانی دارای آب و هوای سرد و باراش های شدید باران و برف است و دمای هوا بسیار پایین است، اگر ساکن چنین مناطقی هستید درب های ضد سرقت استیل اغلب بهترین درهای بیرونی برای مناطقی با آفتاب کم و هوای شدید مانند رعد و برق مکرر ، وزش باد شدید و موسمی هستند. از آنجا که فولاد  ایمن و عایق است، در این شرایط شدید خانه شما را ایمن می کند، آلومینیوم نیز یکی از مقرون به صرفه ترین و بهترین درب های بیرونی برای مناطقی با هوای طوفانی و کم آفتاب است.

در مجموع چون این نوع آب و هوا دارای طوفان، بارش های سنگین و … است درب مناسب شما نیاز است که از آلیاژهای مختلف فلزی و … استفاده شود.

بهترین درب ضد سرقت برای آب و هوای گرم و خشک

این اقلیم آب و هوایی چون به شدت زیادی در معرض آفتاب قرار دارد و گرما زیادی در جو هوا حاکم است درب انتخابی شما باید در برابر تابش مستقیم آفتاب و گرما بیش از حد مقاوم باشد تا باعث پوسیدگی و از بین رفتن لایه های درب و حتی زیبایی آن نشود.

اگر درب ورودی شما داخل ساختمان نیست و با مستقیم با هوای آزاد در ازتباط است بهترین درب های بیرونی برای آب و هوای گرم و خشک و رطوبت فایبرگلاس، آهن فرفورژه هستند تا در برابر تابش نور خورشید مقاوم باشند و به راحتی پوسیده نشوند چراکه پوسیدگی یکی از عامل های ضعیف کردن قدرت درب ضد سرقت در برابر مقاومت است.

حال که با انواع آب و هوای مختلف، شرایط جوی آن ها و  ویژگی های درب ضد سرقت مناسب این شرایط آشنا شدید شاید این سوال برای شما پیش بیاید که خب ظاهر و زیبایی درب چه میشود یا اینکه شاید درب مناسب منطقه خانه شما از لحاظ رنگ و زیبایی مورد پسند شما واقع نشود.

این موضوع را به نمایندگی های درب ضد سرقت بسپارید وجود انواع روکش های مختلف در طرح و رنگ های گوناگون این موضوع را به خوبی حل کرده است.

شما با توجه به شرایط جوی آب و هوایی خود میتوانید با سلیقه مناسب خود بهترین درب را که هم از نظر رنگ و طرح و هم از نظر مقاومت در برابر شرایط جوی مناسب شما باشد انتخاب کنید.

درب ضد سرقت مناسب هوای شمال و ویژگی های آن

همان‌طور که همه می‌دانیم، ویژگی خاص آب و هوای شهرهای شمالی ایران، رطوبت همیشگی آن است. این رطوب موجب شده تا روش زندگی، روش تولید محصولات مختلف و… در این منطقه جغرافیایی، گاهی با سایر مناطق ایران تفاوت‌هایی داشته باشد. تفاوت‌هایی که تضمین‌کننده بهبود انجام کارها و عملکرد صحیح محصولات در این شرایط آب و هوایی است. درب ضد سرقت مناسب هوای شمال نیز یکی از این موارد است. همان‌طور که از درب آکوستیک عایق صدا برای جلوگیری از نفوذ صدا استفاده می‌شود؛ از درب ضد رطوبت نیز برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به ساختار درب استفاده می‌گردد.

البته این درب‌های ضد سرقت از نظر شرایط کلی تفاوت محسوسی با سایر درب‌های ضد سرقت ندارند؛ با این حال وجود تفاوت‌های کوچک موجب می‌شود تا آنها در آب و هوای شمال کارایی بهتری داشته باشند. اگر شما نیز به دنبال انتخاب و خرید درب ضد سرقت مناسب برای آب و هوای مرطوب هستید؛ در این مقاله سه ویژگی مهم این درب‌های ضد سرقت را به شما معرفی کرده‌ایم. با مطالعه ادامه این نوشته همراه ما باشید.

ضد آب بودن

طبیعت برای محیط‌های مرطوبی مانند شمال کشور، مهم‌ترین نکته در انتخاب یک درب ضد آب، ضد آب بودن آن است. البته تنها دانستن این موضوع کافی نیست؛ و شما باید بتوانید درب‌های ضد آب و رطوبت را تشخیص دهید. از آنجا که در این مسئله بیش از هرچیز جنس روکش درب‌ها اثرگذار است؛ طبیعتا باید درب با روکش مناسب و ضد رطوبت را انتخاب نمایید. در میان جنس‌های مختلف به کار رفته در درب‌های ضد سرقت، استفاده از مواد اولیه زیر بسیار رایج است:

  • چوبهای فرآوری شده ضد آب. اگرچه از نظر ضد آب بودن این روکش‌های چوبی بهترین انتخاب نیستند؛ اما به دلیل وجود مزایای دیگر در کنار خواص ضد آب، به آنها توجه زیادی می‌شود. زیبایی، ظرافت، هماهنگی بیشتر با دکوراسیون فضای داخلی، عایق بودن در برابر دما و سر و صدا و چندین مزیت دیگر، از جمله مواردی است که درب‌های چوبی ضد سرقت ارائه می‌دهند. همچنین منظور از چوب‌های فرآوری شده ضد آب، چوب‌هایی مانند ترموود هستند. چوب‌هایی که در فرآیندی چند مرحله‌ای، تحت گرما و بخار آب پخته شده و نتیجه نهایی چوبی است که از مقاومت بسیار بیشتری از چوب معمولی برخوردار بوده و به‌طور میانگین 30 سال در مقابل رطوبت و سایر عوامل محیطی مقاوم است. طبیعتا خرید یک درب ضد سرقت مناسب شمال با روکش چوبی برای شما گران‌تر از سایر مدل‌ها تمام خواهد شد. با این وجود این گزینه را می‌توان به عنوان یک گزینه لوکس به‌خصوص در خانه‌های ویلایی در نظر گرفت.
  • روکشهای پلیمری. دومین گزینه درب سرویس بهداشتی و حمام مناسب شمال و مناطق مرطوب، درب‌های با روکش پلیمری هستند. محبوب‌ترین روکش‌های پلیمری بازار پی وی سی، لمینت و چوب اکو هستند. طبیعتا روکش‌های پلیمری به زیبایی و تنوع درب‌های چوبی نخواهند بود؛ ولی از نظر مقاومت در برابر رطوبت بالاترین نمره را گرفته و از مقاومت بی‌نظیری برخوردار هستند. این ویژگی‌ها در کنار قیمت مناسب‌تر آنها، این درب‌ها را به گزینه‌هایی به‌صرفه برای طراحی روکش درب ضد سرقت تبدیل کرده است.
  • روکشهای فلزی. سومین گزینه پیشنهادی برای درب‌های ضد سرقت، درب‌های فلزی هستند. این درب‌ها اگرچه در برابر رطوبت مقاومت مثال‌زدنی درب‌های پلیمری را ندارند؛ اما به اندازه کافی مناسب هستند. همچنین از آنجا که روکش‌های فلزی از استحکام و قدرت بیشتری برخوردارند؛ طبیعتا در مجموعه مزایا و معایب، می‌توان آنها را نیز گزینه‌ای مناسب برای هوای مرطوب دانست. البته درب فلزی انتخابی شما باید از جمله درب‌هایی باشد که روکش مناسبی داشته و استانداردهای اصلی در زمینه طراحی درب ضد زنگ را پاس کرده باشد. درب‌های فلزی رنگ شده با رنگ‌های پودری الکترواستاتیک یا همان رنگ کوره‌ای در این زمینه مناسب بوده و کارایی بالایی دارند.

 استانداردهای بالا در تولید

فارغ جنس به کار رفته در تولید درب‌های ضد سرقت، که در میزان مقاومت آنها نسبت به رطوبت بسیار موثر است؛ استانداردهای رعایت شده در فرآیند تولید درب‌های ضد سرقت نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به زبان ساده بهتر است که فراموش نکنید تنها داشتن روکش ضد آب برای داشتن یک درب ضد سرقت مناسب شمال کافی نیست. بلکه باید منافذ و درزهای درب در بخش‌های مختلف به‌گونه‌ای بسته شده باشد؛ که امکان نفوذ رطوبت به هیچ شکلی به لایه‌های درونی درب وجود نداشته باشد. در غیر این صورت این احتمال وجود دارد تا در مدت کوتاهی، درب شما با ظاهری زیبا و سالم، از درون پوسیده شود.

نکته مهم اینکه بررسی این جزئیات هنگام خرید درب ضد سرقت، اگرچه تا حدود زیادی موثر است؛ اما کافی نیست. چراکه تشخیص آنها برای همه و به صورت صد درصدی ممکن نیست. بنابراین بهترین راه اطمینان به برندهای برتر و معتبر بازار است. یافتن این برندها نیز راه‌کار ساده‌ای دارد. تنها کافی است به استانداردهای دریافتی یک برند در تولید درب ضد سرقت توجه کنید. همچنین وجود گارانتی معتبر و طولانی، نشانه دیگری مبنی بر کیفیت بالای یک درب است. در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم شخصا سری به بازار زده و درب‌های ضد سرقت برندهای مختلف را از نزدیک بررسی کنید. برای این کار مطالعه مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اسکلت با کیفیت

در نهایت برای اطمینان از عملکرد صحیح و بادوام درب ضد سرقت خود در هوای مرطوب شمال، بهتر است به کیفیت اسکلت این درب‌ها نیز به اندازه خود درب اهمیت دهید. در این زمینه نیز نکته طلایی این است که چارچوب درب شما باید در هماهنگی کامل با درب و با همان کیفیت ساخت باشد. به عنوان مثال در درب‌های فلزی، چارچوب و درب اصلی به‌طور هم‌زمان در کوره رنگ شده و ضد آب و رطوبت می‌شوند.

همچنین توجه به جزئیات دیگر درب و یراق‌آلات استفاده شده در آن، مانند  و… نیز می‌تواند در افزایش عمر درب ضد سرقت شما موثر باشد. چراکه در یک هوای شرجی، حتی همین اتصالات نیز ممن است دچار خوردگی و پوسیدگی شوند. اگرچه این موضوع معمولا در بلندمدت رخ می‌دهد.

منبع : .juyewpcdoors

دکمه بازگشت به بالا