عمومی

دهه فجر ۵۴۶ طرح ورزشی در کشور افتتاح می شود

دکترنامه/فارس مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، گفت: تا کنون ۱۰۱۷ پروژه از طرح شهید سلیمانی افتتاح شده است و ۵۴۶ فضای ورزشی تا پایان دهه فجر افتتاح خواهد شد.

محمد جعفری شامگاه یکشنبه ۱۶ بهمن در حاشیه مسابقات ورزشی دانش آموزان در شیراز، با تبریک ایام الله دهه فجر، به خبرنگاران گفت: در مدارس کشور استعدادها شناسایی و از سوی فدراسیون ورزش دانش آموزی هدایت می شوند.

وی افزود: المپیاد های درون مدرسه ای در رشته های مختلف ورزشی و به مناسبت های مختلف برگزار می شود.

جعفری بر نقش مربیان تربیت بدنی تاکید و تصریح کرد: درمسابقات مدرسه ای ، پنج میلیون ودویست وشصت و چهارهزار نفر در مرحله مقدماتی این مسابقات در مدارس شرکت کردند.

وی محور فعالیت های ورزشی را مدرسه محوری اعلام و عنوان کرد: نیروی انسانی محتوا و تجهیزات ورزشی سه عامل اصلی توسعه ورزش دانش آموزی است.

مدیرکل تربیت بدنی خاطرنشان کرد: سرانه فضای ورزشی ۳۴ صدم درصد است و همچنان دولت سیزدهم در راستای افزایش فضاهای ورزشی تلاش می کند.

وی ادامه داد: قبل از اجرای طرح ورزشی شهید سلیمانی ۵۳۶۵ متر مربع  فضای ورزشی داشتیم اما با اجرای طرح شهید سلیمانی و با هدف بهینه سازی فضاهای ورزش دانش آموزی تعداد ۲۱۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای به این آمار اضافه شد.

جعفری اذعان کرد: در بحث تجهیزات ورزشی مدارس مناطق کم برخوردار همواره در اولویت بودند و امسال با تخصیص ۹۰میلیارد تومان بیش از ۶۲ هزار مدرسه را تحت پوشش قرار دادیم.

وی ادامه داد: تا کنون ۱۰۱۷ پروژه از طرح شهید سلیمانی افتتاح شده و در دهه فجر تعداد ۵۴۶ فضای ورزشی تا پایان دهه فجر افتتاح خواهد شد.

مدیرکل تربیت بدنی از فعالیت بیش از ۳۳هزار مربی تربیت بدنی در سطح کشور خبر داد و افزود: برای پوشش کامل دانش آموزان در فعالیت‌ های ورزشی به حدود ۹ هزار مربی تربیت بدنی نیازمندیم.
المپیاد ورزشی دانش آموزان در ۲ رشته والیبال و بسکتبال با حضور دانش اموزان دوره دوم متوسطه کشور از ۱۶ بهمن در شیراز اغاز شد.

انتهای‌پیام 

دکمه بازگشت به بالا