سلامت و دانش

دو داروی جدید ایرانی درمان اعتیاد در راه است/ادعای کنترل مصرف مجدد در معتادان

براساس ستاد مبارزه با مواد مخدر ، 4 میلیون نفر جمعیت فعال کشور ، یعنی حدود 5٪ جمعیت فعال کشور ، درگیر مصرف مواد مخدر هستند ، اما چون علل مصرف مواد مخدر متفاوت است ، مدیرکل مراقبت های اجتماعی و پشتیبانی با مواد مخدر ، اظهار داشت که “روش های درمان ویژه برای درمان هر فرد معتاد مناسب است ، بنابراین باید انواع روش های درمانی ، اعم از دارویی و غیر دارویی” وجود داشته باشد ، در این مورد ، توسعه دو داروهای جدیدی برای درمان اعتیاد به گیاهان اعلام شد.

به گزارش دکترنامه ، طبق اعلام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال 1998 ، 2.8 میلیون معتاد و 1.8 میلیون نفر مصرف کننده تفریحی داریم ، یعنی 4 میلیون نفر از جمعیت فعال کشور ، یعنی حدود 5٪ از جمعیت فعال کشور. کشور ، معتاد

داروهایی که برای درمان افراد مبتلا به اعتیاد به مواد افیونی در کشور استفاده می شود ، محدود به داروهایی مانند متادون و شربت تریاک است. به گفته مدیرکل مدیریت اجتماعی و پشتیبانی ستاد مبارزه با مواد مخدر ، بیش از 90٪ درمان خانگی با متادون انجام می شود ، در حالی که در کشورهایی مانند ایالات متحده و فرانسه این برعکس است ، یعنی در فرانسه 80٪ درمان و در ایالات متحده بیش از 85٪ درمان بوپرنورفین انجام می شود و در این مورد ، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از افزایش تولید و کاهش قیمت بوپرنورفین توسط شرکت های دانش بنیان پشتیبانی می کند.

سیاست های کاهش اعتیاد به متادون و روی آوردن به روش های درمانی جدید

این موضوع را دنبال کنید رضا تویسرکان منش – مدیرکل ستاد مراقبت و پشتیبانی اجتماعی مبارزه با مواد مخدر وی به دکترنامه گفت ، استراتژی اداره كل اداره و دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر متنوع سازی روشهای درمانی براساس شواهد علمی و شواهد اثبات شده است. محدود به دو تا سه دارو ، از جمله متادون و تریاک. شربت. در حال حاضر ، استراتژی ستاد مبارزه با مواد مخدر این است که در ابتدا وابستگی به متادون را کاهش دهد و درمان را به سمت درمان های جدید سوق دهد. به طور خاص ، استفاده از بوپرنورفین و بوپرن-نالوکسان.

علاوه بر این ، مدیرکل مدیریت و پشتیبانی اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد داروی بوپرنورفین افزود: این دارو داروی آگونیست برای درمان اعتیاد به مواد مخدر است و دارای خواصی مانند تریاک است. بوپرنورفین و ترکیبات آن مانند بوپرنورفین ، نالوکسان و … سالهاست که در جهان و ایران مورد استفاده قرار می گیرد اما مشکل به دلیل مشکلاتی از جمله قیمت دارو است که گرانتر از شربت تریاک و متادون است. ، و همچنین عدم آشنایی درمانگران اعتیاد با بوپرنورفین و اعتیاد کمتر به آن (زیرا متادون علائم را به میزان زیادی کاهش می دهد) ما برای درمان اعتیاد به متادون بیش از حد پیش رفته ایم.

90٪ درمان اعتیاد در ایران با متادون انجام می شود

تویسرکان منش معتقد است که بیش از 90٪ درمان اعتیاد به متادون در حال حاضر در دسترس است ، اما در کشورهایی مانند ایالات متحده و فرانسه برعکس است ، با 80٪ در فرانسه و بیش از 85٪ در آمریکا با بوپرنورفین.

سو abuse مصرف بوپرنورفین برای ترک اعتیاد غیرممکن است

با پرداخت یارانه دارو و بیمه ، مصرف بوپرنورفین را تقویت کنید

به گفته وی ، بوپرنورفین یک داروی بی خطر است و سو for استفاده را مجاز نمی داند ، تجویز این دارو در مطب را منتفی نمی داند و نیازی به کنترل ندارد ، همچنین تجویز این دارو و دارو برای روانپزشک غیرممکن است. مردم آن را از داروخانه دریافت می کنند و تحت درمان قرار می گیرند. در بیشتر موارد می تواند برای کنترل علائم مصرف کنندگان مواد افیونی استفاده شود.

مدیرکل مبارزه با مواد مخدر و پشتیبانی اجتماعی ادامه داد: یکی از سیاست های ستاد تبلیغ این دارو است که داروی جدیدی نیست اما ما هم این دارو را بیمه می کنیم و هم یارانه می دهیم.

برای کاهش مصرف متادون از سیاست های تشویقی استفاده کنید

وی گفت: کمیته درمان موافقت کرده است که درمان متادون هر ساله باید 10 درصد کاهش یابد و بر این اساس بوپرنورفین افزایش یابد. ما همچنین یک بیمه نامه تشویقی برای بیمه و پرداخت و کاهش قیمت دارو داریم. در کل 10 برنامه وجود دارد که می توانیم در این زمینه به دست آوریم.

تویسرکان منش با اشاره به درمانهای جدید اعتیاد گفت: نکته دیگر در روشهای درمانی جدید این است که جدا از بوپرنورفین ، ادعا می شود که آنها در غلبه بر اعتیاد نیز مثر هستند. ستاد مبارزه با مواد مخدر دارای یک خط قرمز است که هر معالجه باید براساس شواهد انجام شود و برای گرفتن مجوز مراحل علمی و قانونی را طی کرده است. در این مرحله ، ایمنی ، اثربخشی و مناسب بودن روش درمان برای استفاده در کشور بررسی می شود.

سم زدایی با تایید وزارت بهداشت وارد بازار می شود / اثر این دارو در حال بررسی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: داروهایی که از اداره غذا و دارو عبور کرده اند ، ثبت و ثبت شده اند ، ایمنی و م effectiveثر بودن آنها به اثبات رسیده و از نظر مالی نیز در دسترس هستند ، توسط دفتر مرکزی پشتیبانی می شوند. در میان مراکز علمی کشور مانند جهاد دانشگاهی و چندین شرکت دارویی روی گیاهان دارویی کار کرده اند که می توانند اعتیاد را به طور م treatثر درمان کنند. موسسه تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی جمهوری اسلامی ایران از دو سال گذشته روی این محصول کار کرده است و حدود سه ماه پیش داروی “سم زدایی” وارد بازار شد. این بدان معناست که کلیه مصوبات را از وزارت بهداشت دریافت کرده و به ثبت رسیده است.

وی گفت: “ما به زودی از این مituteسسه تحقیقاتی بازدید خواهیم کرد.” “سم زدایی دارای مجوز از وزارتخانه است و دارای سه شرط لازم است.” ما می خواستیم ببینیم که این دارو در مقایسه با روشهای درمانی متداول مانند بوپرنورفین و متادون تا چه حد موثر است و آیا مناسب بودن آن را تأیید می کنیم.

برای جلوگیری از اعتیاد اجازه تولید انبوه داروهای جدید را بگیرید. به زودی وارد می شود / هیچ ترکیب دارویی در این دارو وجود ندارد

نام دارو در حال حاضر مشخص نیست

تویسرکان منش در ادامه از ساخت داروی جدید دیگری برای درمان اعتیاد توسط شرکت رشد و نوآوری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از استارتاپ ها نیز حمایت کرده است. آنها در پزشکی کار می کنند و نتایج خوبی کسب کرده اند. این شرکت ها در حال تحقیق هستند و در آستانه ورود به مراحل صدور مجوز و تولید انبوه هستند.

مدیرکل رسیدگی و پشتیبانی اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: مواد مخدر باید سه مرحله آزمایش را طی کنند. مرحله اول آزمایش سم شناسی ، مرحله دوم آزمایش حیوانات و مرحله سوم آزمایش انسانی است. اگر این دارو سه مرحله را طی کند ، در سیستم غذا و دارو ثبت می شود ، کد ایرانی دریافت می کند و سپس وارد داروخانه ایران می شود و به نوعی در کشور توزیع می شود. این دارو توزیع نشده و در مراحل آخر است.

تویسرکان منش افزود: این دارو داروی جدیدی است که توسط معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت های رشد و نوآوری پشتیبانی می شود. البته نام او ناشناخته است.

در پاسخ به این سوال که آیا این دارو در داروخانه ها توزیع می شود یا توسط مراکز بهداشتی توزیع می شود؟ وی اظهار داشت: این دارو در داروخانه ها توزیع می شود. این داروها داروهای کنترل شده ای نیستند و مواد مخدر ندارند و بعید است مانند متادون سو مصرف شوند و احتمال دارد که توسط پزشک تجویز شده و فرد بتواند آنها را از داروخانه تهیه کند.

داروهای جدید برای ترک اعتیاد باعث اعتیاد مضاعف نمی شود

ادعای کنترل وسوسه استفاده مجدد از داروها

وی گفت: “این دارو اعتیاد آور نیست.” “برخی ادعا می كنند كه این دارو در كنترل وسوسه مثر است ، زیرا یكی از عواملی كه باعث عود در معتادان می شود وسوسه است.” در ذهن آنها تمایل مداوم به استفاده از مواد مخدر وجود دارد. ادعا می شود که این دارو در عوامل روانشناختی مانند کنترل وسوسه و داروهای سم زدایی که اکنون مرحله آزمایشگاهی را پشت سر گذاشته و وارد بازار شده اند ، م beثر است.

داروی جدید برای ترک اعتیاد از ایران و گیاهان دارویی تهیه می شود

مدیرکل رسیدگی و پشتیبانی اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به س anotherال دیگری مبنی بر اینکه آیا این نوع دارو با داروهای خارجی شباهت دارد یا خیر ، همچنین توضیح داد: بسیاری از داروها در دنیا به صورت داروهای سنتی و داروهای گیاهی است. به عنوان مثال ، در چین ، روسیه و آسیای شرقی ، داروهایی وجود دارد و ادعاهایی در مورد آنها وجود دارد ، و برخی از آنها در آن کشورها ثبت و استفاده می شوند. اما این داروها از ایران تهیه می شوند و از گیاهان دارویی ایرانی تهیه می شوند.

گول تبلیغات سایبری را نخورید

استفاده از ترکیبات مخدر در داروهای ترک اعتیاد تبلیغاتی

وی همچنین نسبت به گسترش تبلیغات داروهای درمان اعتیاد توسط عطاری ها و فضای مجازی هشدار داد و گفت: اگر اکنون به دنبال یافتن مواد مخدر به صورت آنلاین باشید ، هزاران سایت و صفحه اینستاگرام را پیدا خواهید کرد که ادعا می کنند در کمترین زمان ممکن ترک آن را ترک می کنند. در ماهواره و فضای مجازی نیز موجود است. این داروها بیشتر جعلی ، فریبنده و بدون مجوز هستند و بسیاری از این داروها ترکیبات مخدر هستند. به عنوان مثال ، یک فرمول ساز فرمول می سازد و همچنین حاوی هروئین و شیشه است.

تویسرکان منش با تأکید بر اینکه فقط روش های درمانی اعم از دارویی و غیر دارویی مسیرهای علمی و مبتنی بر شواهد را طی کرده اند ، افزود: در حال حاضر به جز این داروها ، تعداد داروهای موجود بسیار کم است و سیاست ستاد مبارزه با مواد مخدر این است که متنوع کردن. در مورد داروها و روش ها.

با انتشار و مصرف متادون ، ایدز را کاهش دهید

وی با بیان اینکه برای هر فرد یک روش درمانی مناسب است ، گفت: بنابراین ما باید درمان را متنوع کنیم. به عنوان مثال ، آنچه با متادون در زمینه استفاده از داروهای تزریقی و پیشگیری از ایدز اتفاق می افتد بسیار خوب است ، اما کافی است.

2 آیا داروهای جدید در درمان اعتیاد موثرتر هستند؟

مدیرکل رسیدگی و پشتیبانی اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر ، در پاسخ به این سوال دکترنامه ، آیا دو داروی جدید در حال تولید تعیین شده است ، کدام یک برای مقابله با اعتیاد موثر است؟ “ادعاهای جهاد دانشگاهی در مورد سم زدایی برای درمان انواع داروها و محرک ها م effectiveثر است زیرا آنها سم زدا نیستند و دارویی نیستند که بخواهند علائم خود را کنترل کنند ، زیرا با تأثیر بر هورمون ها و داروها تغییر می یابد. آنزیم های مغز. “و گفته می شود که این مواد می توانند وسوسه و میل به استفاده (مواد مخدر و محرک) را به طور م effectivelyثری کنترل کنند.

تویسرکان منش گفت: “با توجه به تأیید وزارت بهداشت که در آن هستیم ، تا حدودی امیدوار هستیم ، اما در حال انجام تحقیقات خود هستیم و البته مطالعات موردی نیز باید در آینده انجام شود.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا