سلامت و دانش

توزیع داروی «بوپره‌نورفین» در زندان‌ها برای درمان اعتیاد معتادان

چندی پیش ستاد مواد مخدر از اجرای پروژه آزمایشی توزیع بوپرنورفین در زندان ها خبر داد. طرحی که برای سنجش میزان اثربخشی مواد مخدر در نظر گرفته نشده و برای شناسایی و رفع موانع و مشکلات استفاده از بوپرنورفین در بخشهایی مانند سازمانهای زندان مورد استفاده قرار گرفته است.

رضا تویسرکان منش ، مدیرکل مراقبت و پشتیبانی اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت وگو با دکترنامه ، در همین حال وی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح توزیع دارو بوپرنورفین در زندان ها گفت: در این طرح منظور از خلبان سنجش میزان اثربخشی دارو نیست ، زیرا این دارو سالهاست در درمان استفاده می شود و برای خیلی سال. در پروتکل ملی گنجانده شده است. “این بدان معناست که مراکز MMT در حال حاضر درمان دارویی ، سم زدایی و درمان نگهدارنده با بوپرنورفین را ارائه می دهند و حتی کابینه هر سال نرخ آن را تعیین می کند. در این پایلوت ، موانع و مشکلات استفاده از بوپرنورفین در مکانهایی مانند زندانهای سازمان ، که سالها متادون استفاده کرده اند ، بنابراین استفاده از این دارو می تواند به طور گسترده ای رخ دهد.

متادون ؛ داروهای مصنوعی که داروهای قوی هستند

وی گفت: “مطالعه ای که سال گذشته بر روی درمان نگهدارنده معتادان با داروهای آگونیست انجام شد ، نشان داد که تمرکز اصلی کشور بر روی متادون بوده است ؛ یک داروی مصنوعی که به عنوان یک داروی قوی در نظر گرفته می شود و شاید برخلاف اکثر نقاط جهان که متادون در آن استفاده می شود. بخشی از درمان آگونیست دارد ، به وضوح درصد عمده ای از درمان متادون را در ایران تشکیل می دهد.

مزایای متعدد درمان بوپرنورفین و تأیید استفاده از آن در زندان

مدیرکل توسعه جامعه در ستاد پلیس ملی اظهار داشت که در سازمان های زندان ، تمام درمان با متادون انجام می شود و ممکن است فردی که از مواد خفیف در خارج از زندان استفاده می کند ، بتواند از متادون برای کنترل استفاده از آن استفاده کند ، که این خود عوارض جانبی دارد. به ، گفت: با طرح موضوع در کمیته درمان ستاد مواد مخدر و مشورت با سازمان اصلاحی ، در اولین قدم در مورد زندانیانی که به دلایلی غیر از اعتیاد در زندان هستند (مانند افرادی که چک ، سرقت و کلاهبرداری را پس داده اند. کسانی که در زندان هستند اما معتاد هستند. مطابق پروتکل های موجود ، وزارت بهداشت درمان بوپرنورفین ، یک آگونیست جزئی تریاک را تأیید کرد ، که درمان ملایم تری است و دارای مزایای متعددی است ، بنابراین ما می توانیم آن را در سازمان های زندان گسترش دهیم.

مدیرکل پرستاری و مساعدت های اجتماعی فرماندهی انتظامی کشور ادامه داد: در این باره جلسه ای با اداره بهداشت زندان برگزار شد و موضوع مطرح شد. هدف ما شناسایی و درمان تنها مواردی بود که برای بوپرنورفین نشان داده شده بود. یعنی با توجه به سن ، جنسیت ، نوع اعتیاد و غیره باید با افراد درمان شود ، زیرا آگونیست درمانی عمدتا برای مواد مخدر است و فقط برای درمان محرک ها و روانگردان ها به میزان کم استفاده می شود.

تولید بوپرنورفین ارزان در دستور کار است

تویسرکان منش اظهار داشت که به منظور اجرای صحیح پروتکل پزشکی این دارو ، یک سری دوره های آموزشی برای همه درمانگران فعال در سازمان های زندان ارائه شد و مقرر شد که سازمان بهداشت جهانی نیز به تأمین منابع خود کمک کند. درمانگران برای روشهای جدید درمان اعتیاد ، از جمله داروی بوپرنورفین. در گام دوم ، با کمک معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و شرکت های دانش بنیان ، دستور کار تولید داروی م effectiveثر و ارزان بوپرنورفین را داریم.

وی گفت: “ما اکنون به بوپرنورفین م effectiveثر ، با کیفیت و ارزان دسترسی داریم.” مصرف مitutionسسه اصلاحی دارو بوپرنورفین تا یک سال با قیمت بسیار مناسب و ارزان ، و همچنین یارانه های پرداخت شده توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، یارانه پرداختی از سوی دبیرخانه و تخفیف برای شرکت های دانش بنیان که تحت قرارداد ارائه شده است ، بنابراین در حال حاضر اجزای این سرویس (آموزش کارکنان زندان و ارائه داروهای ایمن به مدت یک سال) تعیین شده است.

تزریق بوپرنورفین نیاز ماهانه هر فرد معتاد را برآورده می کند

مدیرکل پزشکی و پشتیبانی اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: بوپرنورفین طولانی مدت که به صورت ماهانه تزریق و تزریق می شود ، اکنون با کمک یک شرکت دانش بنیان و معاون علم و فناوری رئیس جمهور تولید می شود ، که این کار را آسان تر می کند. ” ؛ بنابراین ، نیازهای فردی که در زندان است با دریافت تزریق ماهی و حتی عدم نیاز به مصرف روزانه این داروها برآورده می شود ، بنابراین همه این موارد درک درمان های جدید مانند بوپرنورفین در سبد مواد مخدر در ایران را افزایش می دهد. مانند دیگر نقاط جهان.

توزیع این دارو در مرکز فشافویه در مرحله بعد

تویسرکان منش همچنین مرحله بعدی توزیع بوپرنورفین را که از سازمان زندان شروع می شود ، با عنوان مرکز ماده 16 توصیف می کند و می افزاید: “بزرگترین مرکز ماده 16 با ظرفیت حدود 6000 نفر در فشافویه است که تحت پوشش زندان است. سازمان ، و ما این را در Let’s Go می خواهیم. مرکز ماده 16 فشافویه را راه اندازی کرده و سپس آن را به سایر مراکز ماده 16 گسترش دهید ، و به تدریج طی یک تا دو سال آینده ، سهم قابل توجهی از مراقبت ها در مراکز مسکونی از جمله زندان ها و ماده 16 ، به جای متادون با بوپرنورفین.

نالترکسون و داروهای گیاهی را به سبد درمان اعتیاد اضافه کنید

وی گفت: ما در نظر داریم تمام درمانهای جدید شامل درمانهای آنتاگونیستی مانند نالترکسون طولانی مدت و داروهای مورد تأیید سازمان غذا و دارو ، مانند داروهای گیاهی تولید شده توسط موسسه تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی و سایر داروهایی که اخیراً انجام شده است را شامل شود. توسط دانشگاه شاهد ” دارو درست کنید تا همه با توجه به نیازهای خود درمان شوند.

تویسرکان منش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بوپرنورفین در مراکز کاهش آسیب نیز توزیع می شود ، توضیح داد: مذاکرات در این زمینه آغاز شده است. مواد مخدر ابتدا به سازمان زندان ، سپس به مرکز ماده 16 توزیع می شود ، در آنجا اقدامات عملی آغاز شده و اطلاعات ارائه می شود و پس از آن مواد مخدر به مرکز کاهش آسیب توزیع می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا