عمومیکسب و کار ویژه

دیتیل سقف عرشه فولادی

آیا تا به حال در مورد تزئینات فلزی چیزی شنیده اید؟! آیا با توصیه های تخصصی آنها آشنا هستید؟! سقف فلزی یکی از انواع سقف های کامپوزیت است که امروزه به دلیل سهولت و سرعت اجرا بیشتر از سایر انواع سقف مورد استفاده قرار می گیرد.

جزئیات سقف عرشه فولادی

اطلاعات مربوط به سقف عرشه فولادی شامل اطلاعاتی در مورد طراحی، ساخت و اجرای آن است که در این مقاله تمامی موارد مربوطه را بررسی خواهیم کرد، اما بهتر است ابتدا ویدیوی زیر را مشاهده کنید تا متوجه شوید ویژگی های کلی این قسمت را در ادامه خواهید دید. یک لحظه.

همانطور که می دانید در ساخت و اجرای سقف های فولادی از ورق های گالوانیزه به عنوان پوشش سقف ساختمان ها در صنعت ساختمان استفاده می شود.

به طور کلی هدف از استفاده از ورق گالوانیزه در ساخت و طراحی سقف های عرشه فولادی کاهش ارتعاش و افزایش مقاومت عمومی سازه در برابر بار است.

ورق های فولادی برای جلوگیری از زنگ زدن بتن در برابر رطوبت گالوانیزه می شوند. ورق های عرشه فولادی به دو نوع زیر تقسیم می شوند.


صندلی عرشه طبقه

زمانی که برای اولین بار از ورق های گالوانیزه برای سقف عرشه فولادی استفاده می شد، تنها در جایی که انواع مختلف بتن قرار داده می شد، استفاده می شد.

در آن زمان این سقف ها از نظر هزینه و پروژه نسبت به سقف های معمولی دارای مزایای فراوانی بودند و تنها وظیفه این ورق فولادی بارگیری در حین اجرا و بارگیری قبل از گیرش بتن بود که به این دسته از ورق های سقف عرشه سقف می گویند. به تدریج ساخت و اجرای این سقف ها جزئیات سقف عرشه فولادی را تغییر داد و درگیری مکانیکی بین ورق زیرین و بتن سقف ایجاد شد و سقف عرشه فولادی به تیرچه ها متصل شد. کمک با کاترها و قالب های جانبی. در این صورت این ورق ها به آرماتور کششی سقف تبدیل شدند.

این ترکیب بین بتن، کف و کف در حال حاضر به عنوان سقف فولادی شناخته می شود و این نوع مصالح فولادی به نام کف شناخته می شود که با مزیت های فنی، کارایی و هزینه ای جزئی از نقشه های ساختمان می باشد. نوع سقف

الزامات اجرای سقف عرشه فولادی

الزامات عملکردی سقف عرشه فولادی در هنگام طراحی و اجرا بسیار مهم است و شامل نکات و جزئیاتی است که باید به طور کامل رعایت شوند.

اجرای سقف ورق فولادی به این صورت است که ابتدا باید نقشه های اجرای آن ترسیم شود و تمام جزئیات سقف در این نقشه ها بررسی شود سپس در مرحله اجرا پس از نصب تیرهای فرعی طبق اجرا پلان ها ورق های فولادی در جهت عمودی بر روی تیرهای کناری قرار گرفته و با میخ های هیلتی ثابت می شوند.

هدف از استفاده از میخ های هیلتی جلوگیری از ارتعاشات احتمالی ورق فولادی گالوانیزه و همچنین یکپارچه سازی اجزای سقف می باشد. 75 میلی متر.

عرض صفحات عرشه فولادی تقریباً 91-93 سانتی متر و طول آنها طبق نقشه اجرایی و سفارش مشتری تا 12 متر می باشد. دال ها همچنین دارای فرورفتگی ها و برآمدگی هایی برای اتصال با بتن می باشند که در هنگام بارگیری، حمل و نقل و تخلیه باید مراقب آن ها بود.

ضخامت تخته ها بسته به بار و فاصله تیرهای پایین انتخاب می شود. به عنوان مثال، در ساختمان های مسکونی استفاده از صفحه ای با ضخامت 0.8 میلی متر و دهانه تقریباً 2 متر رایج است.

برخی از پیمانکاران برای کاهش قیمت از ورق فولادی 0.7 میلی متری استفاده می کنند که باعث می شود سقف در هنگام بتن ریزی متورم یا لرزش قابل توجهی داشته باشد.

پس از نصب ورق ها، شبکه توری توری در دو جهت عمود بر هم اجرا می شود که معمولاً 6 یا 8 آرماتور در فواصل 20 یا 30 سانتی متری می باشد. سپس کاترها در زمان های مشخص به تیرهای فرعی جوش داده می شوند و پس از نصب فلاش اطراف، سقف آماده بتن ریزی می شود.

در نهایت پس از انجام کنترل های لازم و ریخته گری محل کانال های نصب، سقف بتن ریزی می شود.

قطعات فلزی

اجزای تشکیل دهنده سقف فلزی شامل صفحات فولادی گالوانیزه، آرماتور، بتن، تیرآهن و نور می باشد که در ادامه به آنها پرداخته خواهد شد.

1) ورق های فولادی گالوانیزه روی سقف فولادی

کاشی های فولادی باید از نوع استاندارد بوده و دارای فرورفتگی ها و برجستگی هایی بر روی سطح خود باشند تا از تداوم بتن اطمینان حاصل شود.

حداقل ضخامت صفحه پوشش 0.75 میلی متر است.

استاندارد ارتفاع ورق 50 تا 75 میلی‌متر و میانگین عرض نشست حداقل 50 میلی‌متر است.

حداقل مقاومت مشخصه فولاد مورد استفاده برای صفحات عرشه باید 2200 کیلوگرم بر سانتی متر مربع باشد.

هنگام جابجایی یا نگهداری ورق ها، به دلیل صاف بودن لبه ها و آسیب به لبه ها، یک دسته از ورق ها را روی دیگری قرار ندهید.

نصب و برش ورق ها باید با نهایت دقت انجام شود. در صورت اجرای صحیح و تمیز این سیستم می توان برای صرفه جویی در هزینه ها در اجرای سقف کاذب در پارکینگ ها صرفه جویی کرد.

میخ های هیلتی باید در فواصل زمانی مناسب برای تثبیت قطعات عرشه فولادی استفاده شود.

توخالی شدن ورق ها فقط روی تیرها مجاز است. در این حالت دو ورقی که قرار است آب بندی شوند باید حداقل 50 میلی متر با یکدیگر همپوشانی داشته باشند.

فلاشینگ باید به شدت در فواصل زمانی مناسب محدود شود تا از نفوذ و تورم بتن در لبه سازه جلوگیری شود.

پوشش روی ورق ها باید 275 گرم بر متر مربع با ضخامت حدود 0.02 میلی متر در هر طرف ورق باشد.

در اطراف دهانه های بزرگ باید از آرماتورهای مورب استفاده شود.

حداقل همپوشانی ورق ها 25 میلی متر، 50 میلی متر برای تکیه گاه های فلزی و بتنی. و 75 میلی متر برای پشتیبانی متوسط. است

از اتصال دال به تیر در هنگام تقویت خودداری کنید.

هنگام طراحی و ساخت سقف شمع برای توزیع مناسب نیروها باید از دال بنایی به ضخامت 5 سانتی متر در بالای شمع ها استفاده شود و از روی هم قرار گرفتن صفحات روی شمع ها خودداری شود.

2) میخ روی عرشه فولادی

میخ قطعه ای است که برای نگه داشتن سقف فلزی روی سقف استفاده می شود. وجود این میخ ها مانع از حرکت سقف در مقابل بار ورودی در هنگام اجرا می شود.

عرشه ها با میخ وصل شده و محکم می شوند. این میخ ها باید مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت کمی در برابر شکستگی برابر با استحکام فولاد به کار رفته در قاب داشته باشند.

3) پیچ خودکار

پیچ ها جزء جدایی ناپذیر سقف های عرشه فولادی هستند و برای تثبیت موقعیت پانل ها نسبت به یکدیگر و اتصال تریم و نوارها به پانل های سقف استفاده می شوند.

پیچ ها باید به گونه ای طراحی شوند که مقاومت کافی در برابر خوردگی داشته باشند و مقاومت آنها برابر با مقاومت ورق های استفاده شده در سقف باشد.

4) فلاشینگ یکی از اجزای سقف فولادی است

قالب های جانبی یا فلاشینگ ها ورق های فلزی هستند که در اطراف سقف قرار می گیرند تا دوام سقف را تضمین کنند.

ارتفاع آنها با توجه به ضخامت سقف تغییر می کند و همچنین به دلایل پایداری و اجرای تسمه بر روی آنها دارای بالای بالایی حداقل به طول 2.5 سانتی متر می باشد.

برای اتصال این وسایل روشنایی به سقف از تسمه هایی با حداقل عرض 2 سانتی متر و حداکثر فاصله 60 سانتی متر استفاده می شود.

نوارهای اتصال با ورق سقف و حاشیه معمولاً با پیچ هایی با حداکثر فاصله 600 میلی متر به هم متصل می شوند.

دبی طبق نقشه و شیارها از ورق فولادی به ضخامت حداقل 0.5 میلی متر انتخاب می شود و ارتفاع آن با توجه به ارتفاع ورق و بتن روی آن تعیین می شود.

قسمت کششی زاویه ای برای بازگشت به کمربند دارد.

تسمه ها از ورق هایی با ضخامت حداقل 0.5 میلی متر انتخاب می شوند. وزن هر متر از طول این فلاش با ارتفاع 13 سانتی متر به طور متوسط ​​800 گرم است.

5) مقاوم سازی دستگاه های اجرایی سقف فولادی

در سقف های فولادی از آرماتور به دو صورت استفاده می شود.

1. به عنوان یک عضو ساختاری

یکی از مزایای آرماتور افزایش سطح مقطع ورق فولادی برای پشتیبانی از لنگرهای بزرگتر و در نتیجه پوشاندن دهانه های بزرگتر است.

این باعث کاهش لرزش سقف می شود.

به درمان کمک می کند و در برابر آتش مقاومت می کند.

2. حداقل تقویت حرارتی

ترک های حرارتی را کاهش می دهد.

به جای ساپورت های تیراندازی می توان از الیاف پلی پروپیلن استفاده کرد.

6) الیاف پلی پروپیلن در سازه های سقف و کف فولادی

در انواع سقف ها باید طبق مقررات از الیاف استفاده شود و تمامی نکات اجرای آن رعایت شود.

حجم آن 900 گرم بر متر مکعب است.

حداکثر مقدار آن 1800 گرم بر متر مکعب است.

دکمه بازگشت به بالا