سلامت و دانش

رابطه جنسی از منظر روانشناسی و پزشکی

رابطه جنسی هر فعالیتی است که توسط افراد درگیر در آن جنسی تلقی می شود و می تواند شامل موارد زیر باشد: رابطه جنسی واژن ، رابطه جنسی مقعد ، آغوش ، بوسه ، هرگونه تماس جنسی ، روابط جنسی. رابطه جنسی دهانی و غیره. میل جنسی پیچیده و تحت تأثیر ابعاد جسمی و روحی است و روابط جنسی نه تنها برای تولید مثل بلکه برای لذت نیز به وجود می آید.

مردم معمولاً این کار را به دلایل مختلف انجام می دهند ارتباط جنسی این دلایل عبارتند از: احساس زنده بودن ، حفظ جنبه اساسی عملکرد انسان ، احساس جذابیت ، صمیمی بودن و خوشحال کردن همسرتان. لذت جنسی از عوامل مختلفی از جمله آزاد شدن انتقال دهنده های عصبی شیمیایی مانند اکسی توسین و دوپامین ناشی می شود که در طی ارگاسم آزاد می شوند. مورد نیاز

چرخه پاسخ جنسی به چهار مرحله تمایل ، برانگیختگی ، ارگاسم و افسردگی تقسیم می شود که هیچ شروع و پایان مشخصی برای هر مرحله ندارند و در حقیقت تمام این مراحل بخشی از یک روند مداوم پاسخ جنسی است.

بسیاری از افراد برای لذت بردن بیشتر از رابطه ، کارهایی را انجام می دهند که غیرعادی از جمله رابطه جنسی مقعد محسوب می شد. محققان معتقدند انعطاف پذیری جنسی بسیار سالم است و به طور کلی روابط جنسی را بهبود می بخشد. روابط جنسی غیرطبیعی هنگامی رخ می دهد که یک یا دو نفر در یک رابطه آسیب ببینند ، یا هنگامی که مجبور می شوند و تنها راه تحریک شور هستند.

بدن و علایق می توانند با گذشت زمان تغییر کنند و پیچیدگی فیزیولوژی و روانشناسی بدان معنی است که بیشتر افراد در برخی از نقاط زندگی خود مشکلات جنسی را تجربه می کنند. یکی از مشکلات جنسی ماسوخیسم است که در دسته اختلالات روانپزشکی قرار دارد. رابطه جنسی با خشونت از یا مربوط به masochism و خیال پردازی در مورد تحقیر و ضرب و شتم در رابطه جنسی ، که منجر به رضایت جنسی می شود. انواع مشکلات روانی که توسط این افراد تجربه می شود شامل اضطراب شدید ، گناه ، شرم و افکار وسواسی در مورد داشتن رابطه جنسی سخت است.

هیچ نظریه پذیرفته شده ای در مورد دلایل ظهور جنسی وجود ندارد ، با این وجود برخی از تئوری ها سعی می کنند به طور کلی دلایل اختلال عملکرد جنسی را مورد بررسی قرار دهند. یکی از این نظریه ها توضیح می دهد که اختلال عملکرد جنسی ایجاد می شود زیرا وقتی خیال جنسی ممنوع است ، مردم آن را سرکوب می کنند و این اتفاق می افتد که این خیال را قوی تر می کند.

رابطه جنسی از دیدگاه روانشناختی و پزشکی

نظریه دیگر این است که خشونت جنسی نوعی فرار است و افراد از فانتزی برای امتحان چیزهای جدید و متفاوت استفاده می کنند. نظریه های دیگر دلایل نقص جنسی را با سوءاستفاده جنسی و سایر تجربیات آسیب زا در دوران كودك پیوند داده اند كه می توانند به عنوان یك عملكرد جنسی در بزرگسالی نمایان شوند.

پس از گذشت چندین سال از ازدواج ، روابط جنسی زوجین معمولاً کسل کننده و تکراری می شود که این امر بر زندگی متاهل آنها تأثیر می گذارد. یا مثلاً زوج های زیادی هستند رابطه جنسی در دوران بارداری آنها آن را خطرناک یا شرم آور می دانند و از آن دوری می کنند. بسیاری از این افراد می توانند از راه حل ها استفاده کنند راه درست رابطه جنسی ، این مشکل را حل کنید و رضایت از ازدواج را افزایش دهید.

صحبت در مورد رابطه جنسی و نیازهای شما با همسرتان معمولاً به دلیل احساس گناه یا شرم ، برای بعضی از افراد بسیار دشوار است ، اما آنها باید بدانند که وقتی با شرکای خود در مورد خواسته ها و نیازهای خود صحبت می کنند ، در واقع به آنها کمک می کنند. آنها این کار را می کنند تا بتوانند شرکای خود را بهتر بشناسند و در نتیجه ، این زوج می توانند برای بهبود روابط جنسی خود با یکدیگر همکاری کنند.

همچنین استفاده از موقعیتهای مختلف جنسی ، حفظ سلامتی و تغذیه مناسب ، ورزش ، انجام تماسهای مختلف جسمی با شرکا ، تمرکز بر کیفیت و همدلی برای یکدیگر ، کمک به زوجین به داشتن رابطه جنسی بهتر با یکدیگر و در نتیجه صمیمیت بین آنها افزایش می یابد. .

رفتارهای جنسی در انسان به دلیل پیری ، تجربه و روابط به مرور زمان تغییر می کند و روند این تغییر می تواند بین زن و مرد متفاوت باشد. به عنوان مثال ، زنان با افزایش سن ، اعتماد به نفس و مهارت های ارتباطی قوی تری کسب می کنند ، در نتیجه زندگی جنسی بهتری می یابد.

مردان سالخورده نگران عملکرد جنسی ، اندازه آلت تناسلی مرد یا انزال زودرس هستند که این یک مشکل عملکرد در خانمها و آقایان است و معمولاً آقایان با افزایش سن ، بیشتر با مشکل برانگیختگی مواجه هستند. و آنها نعوظ جنسی را تجربه می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا