عمومی

ساده‌انگاری نقش فیفا و ورزش در پازل پیچیده جهانی‌سازی+ فیلم

واکنش رئیس دانشگاه آزاد به یک نامزد انتخاباتی؛

ساده‌انگاری نقش فیفا و ورزش در پازل پیچیده جهانی‌سازی+ فیلم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مورد صحبت های یکی از نامزدهای انتخاباتی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی با بیان اینکه جای تاسف دارد کسی که می‌خواهد عالی‌ترین مقام اجرایی کشور شود، ساده‌انگارانه می‌گوید ما باید مثل فیفا، بقیه اصول حاکمیت نظام سلطه را بپذیریم، گفت: در این نگاه ورزش امری سازمانی و فراملیتی است که اختیارات دولت‌ها سلب می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: غرب بررسی کرد که برای پیاده‌سازی سند۲۰۳۰، عبور از فرهنگ تمدن‌ها و غلبه تمدنی بر دیگران باید از نقطه ضعیف زنجیره که در آن مردم ورزش را یک امر نشاط‌آور تلقی می‌کنند.

وی تصریح کرد: امسال در المپیک پاریس ۴ نکته مورد توجه غرب قرار گرفته که هیچ کدام ورزشی نیست؛ برابری جنسیتی، حذف کشور‌های غیرهمسو، عبور از ملیت با تیم بی‌وطن‌ها و اعمال ارزش‌های حاکم.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: جالب است که روسیه برای دومین بار محروم می‌شود، اما رئیس کمیته هماهنگی المپیک به اجماع جهانی برای محروم‌کردن رژیم صهیونیستی بخاطر کشتار غزه پاسخ می‌دهد که تحریم اسرائیل در حال حاضر غیرقابل تصور است؛ این استاندارد دوگانه در سیاست یعنی هرچه نظام سلطه بگوید.

رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد: خوب است آقایان بگویند حد یقف پذیرش سازمان‌های جهانی کجاست؟ آقایان موضع خود در قبال اعلام حمایت فیفا در خصوص همجنسگرایی را مشخص کنند.

دکمه بازگشت به بالا