عمومیکسب و کار ویژه

طریقه تعویض روغن کارواش خانگی

اگرچه آمادگی مصرف کننده برای لوازم خانگی خوب است، اما این امر مستلزم نگهداری و مراقبت مداوم است. کارواش های خانگی از جمله تجهیزات پرکاربرد در زمینه نظافت هستند که به دلیل داشتن قطعات مکانیکی نیاز به تعمیر و نگهداری دوره ای دارند. به همین دلیل پمپ کارواش به عنوان مهمترین قسمت باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. پمپ های این دستگاه مانند بسیاری از ماشین های مکانیکی دیگر با روغن کار می کنند و به همین دلیل کاربر باید با نحوه تعویض روغن کارواش خانگی آشنا باشد تا عمر واحد خود را به حداکثر برساند. . اگر قصد خرید کارواش خانگی را دارید شرکت ابراهیم نماینده محصولات کارچر با چندین سال فعالیت مستمر در زمینه فروش و تولید تجهیزات نظافت صنعتی با کیفیت ترین لوازم و تجهیزات را در اختیار شما قرار می دهد.

چرا روغن پمپ کارواش خانگی را تعویض کنید

مانند تمام اجزای مکانیکی خودرو، کارواش خانگی شما برای عملکرد صحیح به روغن نیاز دارد. چرخش سریع موتور و پمپ در دورهای بالا باعث اصطکاک و سایش قطعات می شود. از طرفی حرکت سریع موتور باعث افزایش دمای این قطعه و انبساط قطعات می شود که باعث ایجاد ترک های متعدد در قطعه و در نهایت شکستن آن می شود. روغن پمپ علاوه بر به حداقل رساندن ساییدگی دستگاه با روانکاری قطعات، به خنک شدن موتور نیز کمک می کند و از افزایش دما از محدوده کاری مجاز جلوگیری می کند. اما روغن های کارواش خانگی مانند هر روغن صنعتی دیگری عمر محدودی دارند و پس از مدتی کیفیت و کارایی خود را از دست می دهند و ذرات معلق باقی مانده در آنها مانع از تعویض آن ها می شود. در نتیجه زمانی که از تعویض به موقع روغن خودداری کنید، واقعا عمر دستگاه خود را کوتاه کرده اید و به زودی با تعمیرات جدی و یا حتی تعویض دستگاه و صرف هزینه مواجه خواهید شد. بنابراین، اگر علاقه مند به یادگیری نحوه تعویض روغن کارواش خانگی هستید و ما به شما در انتخاب روغن مناسب کمک می کنیم، با ما همراه باشید.

زمان مناسب برای تعویض روغن کارواش در منزل

برخی از کارواش های خانگی نیازی به تعویض روغن ندارند. به طور معمول، این نوع تجهیزات دارای موتور آب بندی شده است و سازنده تجهیزات پس از پر کردن قطعات موتور با روغن، آن را می بندد. این مورد معمولاً با آرم روی شاسی یا با ورودی در دفترچه راهنمای کاربر نشان داده می شود. این کیت مدل تنها زمانی نیاز به سوخت گیری و تعمیر دارد که پمپ نشتی داشته باشد و روغن را تخلیه کند. اما در یک دستگاه ساده باید روغن پمپ را به طور مرتب تخلیه کرد و با روغن جدید جایگزین کرد. تصور نکنید که ماشین لباسشویی شما فقط به دلیل نو بودن روغن کافی دارد. حتی اگر ردی روی نشانگر سطح روغن وجود داشته باشد، به این معنی نیست که سطح روغن دستگاه شما کافی است. در کارخانه ای که تجهیزات در آن تولید می شود، سازنده همیشه پس از مونتاژ و آزمایش، روغن را از پمپ موتورشوی خارج می کند. بنابراین قبل از روشن کردن موتور سطح روغن را به دقت بررسی کنید و در صورت خالی بودن آن، 10-15 ساعت قبل از استارت زدن محفظه را پر کنید. معمولا زمان تعویض روغن هر سه ماه یا 200 تا 250 ساعت کاری است. حتی اگر برای مدت طولانی از موتور استفاده نمی کنید باید هر سال روغن را تعویض کنید زیرا روغن به دلیل سردی و گرمی هوای فصول مختلف کارایی خود را از دست می دهد و برای استفاده در موتور مناسب نیست. البته توجه داشته باشید که در اولین استفاده از تجهیزات خود، پس از 50 ساعت اول باید روغن را جدا کرده و با روغن جدید جایگزین کنید. برای پمپ های پیستونی استاندارد، می توانید هر سه ماه یا 500 ساعت به عنوان فاصله تعویض روغن استفاده کنید.

نحوه تعویض روغن کارواش در منزل

پس از بررسی اگر متوجه تغییر رنگ یا کیفیت روغن کارواش شدید و یا تاریخ مصرف آن تمام شده است باید تعویض شود. اگر دستگاه در حال کار است و دمای موتور همچنان بالا است، اجازه دهید دستگاه به اندازه کافی خنک شود. سپس دستگاه را روی یک سطح صاف و نه روی شیب قرار دهید. یک ظرف مناسب زیر شلنگ تخلیه روغن موتور قرار دهید و دریچه تخلیه روغن را باز کنید. اجازه دهید روغن به طور کامل از کارتریج موتور خارج شود. به رنگ روغن جدا شده دقت کنید. رنگ شیری آن نشان دهنده ایراد در اتصالات موتور و محفظه آب بندی است و مشخصا آب وارد اتاقک روغن شده است. آب موجود در روغن از لرزش جلوگیری می کند و می تواند اجزای میل لنگ را فرسوده کند. اگر به چنین چیزی برخورد کردید، ابتدا واشر موتور را تعویض کنید و روغن جدید را داخل محفظه بریزید. اطمینان حاصل کنید که مقدار روغن مقدار مورد نیاز دستگاه است. روغن موتور به اندازه کافی نمی تواند به قطعات داخلی آن آسیب برساند و مقدار زیاد و زیاد آن می تواند اجزای خارجی را آلوده کرده و باعث سوختن سطوح خارجی در هنگام گرم شدن موتور شود. برای اندازه‌گیری سطح صحیح روغن، می‌توانید از میله‌گر روغن موتور یا میله حباب‌دار استفاده کنید. در نهایت روغن سوخته را در محل امنی بریزید تا از ریختن آن به محیط جلوگیری شود.

نوع روغن کارواش خانگی را انتخاب کنید

پس از آشنایی با نحوه تعویض روغن در ماشین لباسشویی خانگی، خوب است نکاتی را برای انتخاب روغن مناسب ذکر کنید. توصیه می کنیم ابتدا به دفترچه راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید. سازندگان معمولا بهترین نوع روغن را در اطلاعات دستگاه خود ذکر می کنند. اما به طور کلی دمایی که موتور شما در هر فصل در آن کار می کند یکی از عوامل تعیین کننده در انتخاب نوع روغن مناسب است. اگر جت آب خانگی شما در محیط های سرد استفاده می شود، توصیه می کنیم از روغن هایی با ویسکوزیته پایین مانند 10w-30 استفاده کنید. با این حال، اگر دستگاه در یک محیط با دمای بالا استفاده می شود، توصیه می شود از روغن مبتنی بر SAE30 استفاده کنید زیرا دستگاه راحت تر شروع به کار می کند. هنگام خرید روغن ها، احتمالاً با اصطلاحات روغن های «غیر شوینده» یا «شوینده» برخورد کرده اید. روغن های پمپ بدون مواد شوینده معمولاً در تجهیزاتی استفاده می شود که فیلتر روغن ندارند و ذرات معلق در هوا را وارد محیط روغن نمی کنند. اما این روزها به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند. از طرف دیگر، روغن شوینده، ذرات ضایعات و براده های موتور را جذب می کند و با چرخش پمپ، آنها را در داخل فیلتر روغن به دام می اندازد. این نوع روغن معمولا موتور و بلبرینگ تجهیزات را در وضعیت بهتری نگه می دارد. هدف اصلی روغن شوینده حذف آلودگی از سطوح موتور و جلوگیری از ورود کثیفی به یاتاقان ها و سایر قسمت ها با فیلتر کردن آن است.

آگاهی کاربر از نگهداری دوره ای و نگهداری صحیح تجهیزاتی که در اختیار دارد، او را وادار می کند تا با بازرسی و نگهداری به موقع تجهیزات خود، احتمال آسیب دیدن تجهیزات خود را کاهش دهد و در صورت لزوم تجهیزات را آماده کند. بدون متحمل شدن هزینه های نگهداری تعویض به موقع و شناخت نوع مناسب روغن کارواش از نکات مهمی است که خریداران این ابزار باید بدانند. امیدواریم در مقاله بالا اطلاعات خوبی در این زمینه ارائه کرده باشیم.

دکمه بازگشت به بالا