عمومی

عجیب ترین هدایا در دنیای دیپلماسی! / سیاستمداران چه چیزهایی به یکدیگر تقدیم کرده اند

هدایای بزرگ ، گران قیمت و گاه عجیب غالباً بین رهبران سیاسی از کشورهای مختلف رد و بدل می شود. تاریخچه این سنت به گذشته های دور برمی گردد. به عنوان مثال می توان به ابریشم هایی اشاره کرد که امپراتوری بیزانس در قرون وسطی به غربی ها داده است. هدایایی که مقامات یک کشور می دهند معمولاً مربوط به مردم آن کشور و آداب و رسوم آنهاست و نشان از غرور ، فرهنگ و سنت های منحصر به فرد آن کشور است. اگرچه این سنت در قرن های بعدی نیز ادامه داشت ، اما این هدایا شکل ها و تصاویر مختلفی داشتند. به عنوان مثال ، در قرن 18 ، هند به پادشاه جورج سوم انگلیس یوزپلنگ داد! چوب لاکرس ، پوسته حلزون و چکمه های گاوچران نیز از دیگر هدایای عجیب ملکه انگلیس در سال های بعد از سایر کشورها بود. اگرچه این هدیه ها معنای خاصی ندارند ، اما بیشتر آنها نشانه حسن نیت دیپلماتیک است و در نهایت به بایگانی ملی کشور می رسد. سخنرانی ها ، ضیافت ها یا ادای احترام معمولاً محل تبادل هدایا است. به نظر می رسد هرچه از گذشته جلوتر می رویم و هرچه به زمان حال نزدیک می شویم ، هنر هدیه دادن به یک مسابقه جایزه عجیب و بی سابقه تبدیل می شود! در پرونده زندگی سلام ، ما به برخی از هدایای جالب و عجیب و غریب که در دنیای روابط دیپلماتیک رد و بدل شده است ، اشاره کردیم.

کره شمالی به کره جنوبی ؛ 2 تن قارچ

در سال 2018 ، رهبر کره شمالی دو سگ سفید پنگسان را به عنوان نشانه ای از بهبود روابط کشورش با کره جنوبی معرفی کرد. این نژاد سگ به دلیل وفاداری و مهارت شکار شناخته شده است. این دو سگ اهدایی ، حدوداً یک ساله ، به همراه سه کیلوگرم غذا برای کمک به عادت آنها به مقامات کره جنوبی تحویل داده شدند. این سگ های سفید زیبا یکی از گنجینه های ملی کره شمالی است. رئیس جمهور سابق کره جنوبی همچنین در سال 2000 پس از سفر به پیونگ یانگ یک جفت سگ پنگ سان دریافت کرد. در سال 2013 ، این سگها پس از به دنیا آوردن 21 توله سگ به طور طبیعی مردند. تازه واردان به دفتر رئیس جمهور ما ، جائه ، که یک دوستدار حیوانات است و صاحب تعدادی سگ و گربه دیگر است ، مستقر می شوند. رهبر کره شمالی همچنین در جلسه دیگری با رئیس جمهور کره جنوبی در پیونگ یانگ دو تن قارچ مخصوص گران قیمت به نام “قارچ کاج” به او داد. طبق اعلامیه سئول ، این قارچ خوراکی با بوی تند ، گرانترین قارچ خوراکی ، بین حدود 4000 پیرمرد کره جنوبی توزیع می شود که در طول جنگ کره از خانواده های خود جدا شده اند.

چین به کشورهای مختلف. دوچرخه

اگرچه جان كمپ استارلی ، مخترع انگلیسی ، به عنوان پدر دوچرخه مدرن شناخته می شود ، اما در اینكه این دوچرخه نمادی از پكن باستان بود تردیدی نیست. چین زمانی به عنوان “پادشاه دوچرخه” شناخته می شد زیرا میلیون ها نفر در سراسر کشور از آن استفاده می کنند. رئیس جمهور سابق جورج دبلیو بوش پیش از رسیدن به ریاست جمهوری در سال 1989 ریاست دفتر روابط ایالات متحده در پکن را بر عهده داشت. در آن زمان ، بوش و همسرش اغلب آخر هفته ها با دوچرخه سواری در شهر دیده می شدند. هنگامی که بوش در سال 1989 به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده برای دیدار با لی پنگ ، نخست وزیر وقت چین به پکن سفر کرد ، لی به جای هدایای مجلل ، دو بچlesه به بوش و همسرش داد تا گذشته خود را در چین گرامی بدارند. باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا ، سوسیلو بامبانگ یودویونو رئیس جمهور سابق اندونزی و دیوید کامرون نخست وزیر سابق انگلیس نیز به ترتیب در سال های 2009 ، 2013 و 2014 دوچرخه به عنوان هدایای دولتی از چین دریافت کردند.

استرالیا به ایالات متحده بیمه تمساح

در نوامبر 2011 ، هنگام سفر باراک اوباما به استرالیا ، رئیس جمهور آمریکا 50 هزار دلار بیمه نامه تمساح از طرف یک مقام استرالیایی به عنوان هدیه دریافت کرد که براساس آن در صورت حمله تمساح به همسرش ، حدود 50 هزار دلار به وی پرداخت می کند. پرداخت شده. با توجه به شهرت منطقه به عنوان منطقه ای با بیشترین تمساح در کل استرالیا ، تلاش مقامات استرالیایی برای تأمین امنیت رئیس جمهور میهمان قابل ستایش است! اوباما با خوشحالی پذیرفت: “باید اعتراف کنم که بیمه تمساح از دست رفته بود در حالی که ما در حال بررسی لوایح پزشکی در ایالات متحده بودیم.”

مالی به فرانسه؛ شتر

رئیس جمهور مالی به منظور قدردانی از اعزام نیروهای فرانسوی به کشورشان ، شتر زیبایی به رئیس جمهور فرانسه فرانسوا اولاند هدیه داد. ابتدا باید شترهایی که به باغ وحش های فرانسه منتقل می شوند واکسینه و قرنطینه شوند. مقامات فرانسوی که حوصله این مراسم را نداشتند ، شتر را به خانواده محلی از مالی تحویل دادند تا از آن مراقبت کند ، اما اعضای این خانواده ترجیح دادند ذبح شتر شده و از آن غذای محلی بنام تاجین تهیه کنند. گوشت در یکی از جلسات هیئت دولت به آنها گفته شد که شتر پخته و خورده شده است. مقامات مالی بابت این امر از فرانسه عذرخواهی کردند و یک شتر بزرگتر و زیباتر به فرانسه هدیه دادند!

زیمبابوه به کره شمالی کشتی دست ساز

در سال 2010 ، رابرت موگابه ، دیکتاتور سابق زیمبابوه موافقت کرد که یک جفت از کمیاب ترین حیوانات کشورش را به عنوان هدیه به رهبر سابق کره شمالی ، کیم جونگ ایل ، با یک قایق خانگی حمل و حمل کند. مقامات زیمبابوه حتی یک جفت فیل وحشی ، زرافه ، کرگدن ، گورخر و میمون را که می خواستند بکشند هدیه دادند تا برای کیم جونگ ایل ارسال کنند. اما اعتراضات بین المللی توسط محیط بانان زیمبابوه موگابه را مجبور به تحویل جایزه کرد.

آمریکا به روسیه ؛ دکمه نمادین

در سال 2009 ، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه ایالات متحده یک هدیه نسبتاً غیرمعمول به وزیر امور خارجه روسیه به سرگئی لاوروف داد. کلینتون یک دکمه قرمز بزرگ به لاوروف به دستگاه داد که روی آن کلمه “تنظیم مجدد” نوشته شده است ، که به معنای “تنظیم مجدد” به عنوان نمادی از آغاز روابط بین دو کشور است. “کتاب سفید” آغاز شده است. قابل ذکر است که بر روی این “دکمه نمادین” معادل روسی تنظیم مجدد غلط املایی شده است و به جای کلمه “perezagruzka” که به معنی راه اندازی مجدد سیستم است ، کلمه “peregruzka” به معنی بارگیری بیش از حد حک شده است. سرگئی لاوروف در مورد این اشتباه اظهار داشت: “شما اشتباه کردید”.

انگلیس به استرالیا ؛ 750 گرم چربی غاز

در سال 2011 ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس هنگام ورود به استرالیا هدیه ای غیرمعمول به کوین رود همتای استرالیایی خود اهدا کرد. این هدیه غیرمعمول شامل یک ظرف حاوی 750 گرم چربی غاز است. هاگ در گزارش شخصی خود پیشنهاد داد که راد از ترکیبی از عسل ، آب داغ و چربی غاز به عنوان یک درمان استفاده کند. به نظر می رسید کوین رود در آن زمان از یک سرماخوردگی شدید رنج می برد و ترکیبی از چربی غاز ممکن است به آنفولانزا کمک کند. هاگ در توییتر خود نوشت: “غاز چاق به کوین خدمت کرد.” “این برای سرفه های قفسه سینه بسیار مفید است.”

ونزوئلا به روسیه ؛ گیتار

حدود یک ماه پیش ، رئیس جمهور ونزوئلا ، نیکولاس مادورو ، هدیه ای عجیب به بازیگر آمریکایی و قهرمان ورزش های رزمی ، استیون سیگال ، که به عنوان فرستاده ویژه وزارت خارجه روسیه به کاراکاس سفر کرده بود ، هدیه داد و البته هدیه عجیبی از وی دریافت کرد. در حاشیه این نشست ، رئیس جمهور ونزوئلا یک گیتار را به نماینده روسیه تحویل داد. سیگال همچنین به مادورو شمشیر سامورایی داد.

اتحاد جماهیر شوروی سابق به کره شمالی ؛ لیموزین ضد گلوله

کره شمالی آنقدر هدایای عجیب و غریب از کشورهای دیگر دریافت کرده است که موزه هدایای کاملی را برای کیم ایل سونگ ، کیم جونگ ایل و اخیراً کیم جونگ اون ارسال کرده است. یک جایزه مهم در سالن نمایشگاه بین المللی دوستی در پیونگ یانگ یک لیموزین ضد گلوله بود که توسط جوزف استالین ، رهبر شوروی سابق به کیم ایل-سونگ اهدا شد. یک شمشیر و چند مهره شطرنج توسط معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی ، کالسکه قطار پر از هدایای مائو تسه تونگ ، بنیانگذار و رهبر اول کمونیست چین ، کیف تمساح داده شده توسط رهبر کوبا فیدل کاسترو و بسکتبال با امضای بازیکن بسکتبال آمریکا مایکل جردن موارد دیگری نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

عجیب ترین هدیه دنیای دیپلماسی!  / آنچه سیاستمداران به یکدیگر داده انداندونزی به ایالات متحده؛ اژدهای کومودو

در سال 1990 ، رئیس جمهور سابق آمریکا یک اژدهای کومودو را از دولت اندونزی به عنوان هدیه دریافت کرد. در آن زمان بزرگترین اژدهای نیمکره غربی بود. با وجود اهمیت تاریخی اژدها ، بوش نتوانست جایزه را حفظ کند و آن را به باغ وحش سینسیناتی اهدا کرد. این اژدهای 9 فوت قد بیش از 300 پوند وزن دارد و در طول زندگی خود در باغ وحش بیش از 30 بار تولید مثل می کند. فرزندان اژدها به باغ وحش های سراسر ایالات متحده اهدا می شوند. در اندونزی ، اژدهای کومودو که توانایی گرفتن طعمه های دو برابر اندازه خود ، از جمله گوزن و گاومیش را دارد ، یک گنجینه ملی است!

بلغارستان به روسیه؛ توله سگ های بلغاری

ولادیمیر پوتین هدایای عجیب و غریب دیپلماتیک بسیاری از مقامات سراسر جهان دریافت کرده است. یکی از این هدایا یک سگ چوپان بلغاری است. در سال 2010 ، نخست وزیر بلغارستان با حرکتی دوستانه توله سگ 10 هفته ای را در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک به پوتین هدیه داد که باعث تعجب همتای روسی خود شد. نخست وزیر بلغارستان ، بویکو بوریسوف به پوتین گفت: “من این سگ بلغاری را به ولادیمیر پوتین هدیه دادم و امیدوارم که او شما را خوشبخت کند.” طبق آژانس های خبری ، پوتین هدایای زیادی از این دست دریافت کرده است و این اولین بار نیست که یک سگ را از یک دیپلمات خارجی هدیه می گیرد.

چین به کشورهای مختلف. پاندا

چینی ها بیش از هزار سال دیپلماسی پاندا را تمرین کرده اند. با آغاز سلسله تانگ (705-625) ، چینی ها پانداهای زیادی را به رهبران کشورهای مختلف هدیه دادند ، اما این در دهه 1950 در جمهوری خلق چین متوقف شد. از سال 1958 ، چین دیپلماسی پاندا را احیا کرد و 23 پاندا را به 9 کشور مختلف به عنوان هدیه ارسال کرد. در سال 1972 ، رئیس جمهور ایالات متحده ریچارد نیکسون در سفر به چین دو پاندای به نام های Lingling و Singing دریافت کرد. در عوض ، نیکسون دو گاو نر به چین داد! پانداها به باغ وحش ملی واشنگتن فرستاده شدند که بیش از یک میلیون نفر در سال اول حضور در باغ وحش از آنها بازدید کردند.

فرانسوی به انگلیسی؛ ملخ غول پیکر

در سال 2002 ، ملکه الیزابت انگلیس تصمیم گرفت هدایایی را که در طول سلطنت خود دریافت کرده بود به نمایش بگذارد. به طور کلی ، این جایزه مورد توجه روزنامه نگاران قرار گرفت. به نظر می رسد این دستگاه عجیب مانند ملخ غول پیکری است که برای خنک کردن نوشیدنی درست شده است! این جایزه در سال 1972 توسط ژرژ پمپیدو نخست وزیر فرانسه به مقامات انگلیسی اعطا شد.

منابع این پرونده: npr.org ، scmp.com ، telegraph.co.uk ، therichest.com

2323

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا