سلامت و دانش

علائم کمبود ویتامین C در بدن

آفتاب‌‌نیوز:

ویتامین ها موادی هستند که بدن برای حفظ سلامتی به مقدار کم به آنها نیاز دارد. ویتامین C یکی از این مواد است و به اسید اسکوربیک نیز معروف است. بدن نمی تواند این ویتامین را بسازد ، بنابراین نیازهای خود را از طریق غذا تأمین می کند. ویتامین C برای ساخت کلاژن مورد نیاز است و بدن برای سلامتی و ترمیم بافت های مختلف بدن به این ماده نیاز دارد.

اگر کمبود این ویتامین در رژیم غذایی ادامه یابد ، عارضه ای به نام اسکوربوت ایجاد می کند. علائم اسکوربوت شامل کبودی ، خونریزی و درد عضلانی و مفصلی است. کمبود ویتامین C با مکمل های ویتامین C و رژیم غذایی غنی از این ماده قابل درمان است.
چه کسانی در معرض کمبود ویتامین C هستند؟

افرادی که به مواد مخدر و الکل اعتیاد دارند و رژیم غذایی متعادل و سالمی ندارند ، افرادی که رژیم های غذایی خاصی دارند که گروهی از غذاها حذف یا محدود می شوند ، افراد با درآمد پایین که توانایی تهیه غذاهای غنی از ویتامین C را ندارند ، افراد مسنی که افرادی که سیگار نمی کشند ، و زنان باردار و شیرده از جمله افرادی هستند که مستعد ابتلا به کمبود ویتامین در بیماری های گوارشی مانند بیماری کرون و کولیت اولسراتیو هستند. است.

کمبود ویتامین C عوارضی مانند ضعف و خستگی ، درد مفاصل و عضلات ، کبودی آسان ، لکه های کوچکی که به صورت کبودی های قرمز و آبی روی پوست ، خشکی پوست ، خارش مو ، تورم و تغییر رنگ لثه ها ، خونریزی ناگهانی و غیر منتظره است را به همراه دارد. . این موارد شامل خونریزی لثه ، خون دماغ ، زخم هایی که بهبود نمی یابند ، مشکلات کنار آمدن با عفونت ، خونریزی مفصلی که باعث درد شدید مفصل ، تغییرات استخوان ، از دست دادن دندان و کاهش وزن می شود.

نیاز روزانه به ویتامین C در گروه های مختلف ؛ سن از تولد تا 1 سال 35 میلی گرم ، از 1 تا 3 سال: 35 تا 40 میلی گرم ، از 4 تا 12 سال 40 تا 60 میلی گرم ، در بلوغ 60 تا 100 میلی گرم ، در بزرگسالی: 60 تا 100 میلی گرم ، زنان باردار و شیردهی 80 تا 100 میلی گرم و سیگاری ها 120 میلی گرم.

ویتامین C در اثر گرما از دست می رود ، بنابراین خوردن سبزیجات و میوه های خام بهتر از پخته شدن است. از آنجا که بدن مقادیر زیادی ویتامین C ذخیره نمی کند ، توصیه می شود هر روز میوه و سبزیجات تازه بخورید. هیچ مدرکی مبنی بر مسمومیت با مکمل ها یا قرص های ویتامین C وجود ندارد ، اما مصرف بیش از 2000 میلی گرم ویتامین C در روز می تواند باعث ناراحتی معده ، اسهال ، حالت تهوع و افزایش خطر سنگ کلیه در مردان شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا