سلامت و دانش

کمبود ویتامین B۱۲ خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد

نتایج نشان داد: کمبود ویتامین B12 خطر ابتلا به افسردگی را افزایش می دهد.

به گزارش دکترنامه، متخصصان ایرلندی در مطالعه ای جدید به بررسی رابطه بین سطح اسید فولیک و ویتامین B12 و ارتباط آن با شیوع بیشتر علائم افسردگی در گروهی از افراد مسن پرداختند.

محققان دریافتند که کمبود ویتامین B12 با علائم افسردگی مرتبط است، اما کمبود اسید فولیک ممکن است نقشی در خطر افسردگی نداشته باشد.

کمبود ویتامین های گروه B مانند اسید فولیک و ویتامین B12 در افراد مسن شدید است. در ایرلند از هر هشت سالمند یک نفر دچار کمبود ویتامین B12 است. برخی از پیامدهای منفی کمبود ویتامین B12 می تواند شامل کم خونی مگالوبلاستیک، اختلال عملکرد شناختی یا آسیب به لایه محافظ (غلاف میلین) باشد که رشته های عصبی را در مغز احاطه کرده است. درک رابطه بین سطوح اسید فولیک یا کمبود ویتامین B12 و افسردگی در سنین بالا مهم است زیرا افسردگی یک عامل خطر برای کاهش عملکرد، بستری شدن در بیمارستان و مرگ زودرس است.

محققان ایرلندی دریافتند افرادی که کمبود ویتامین B12 دارند، 51 درصد بیشتر در معرض علائم افسردگی در طول چهار سال قرار دارند.

نتایج این مطالعه نشان داد که کمبود ویتامین B12 با خطر قابل توجهی برای ایجاد علائم افسردگی در یک دوره چهار ساله مرتبط است، اما چنین ارتباطی با اسید فولیک مشاهده نشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا