سلامت و دانشکسب و کار ویژه

لاغری خیلی سریع شکم

تجمع بیش از حد چربی در شکم خطرات عوارض جبران ناپذیری در پی دارد. در این راستا، کاهش مصرف نوشیدنی های الکی، افزایش مصرف پروتئین و ورزش های با وزنه از جمله اقداماتی است که به کاهش چربی های شکم کمک می کند.  افزایش بیش از حد چربی در شکم عوارض مخربی دارد و  سلامتی فرد را به خطر می اندازد و احتمال  دچار شدن به  عوارض جبران ناپذیر را افزایش می دهد. یک نوع خاص از چربی های شکم که عاملی خطرناک است و می تواند منجر به دیگر عارضه های جبران ناپذیری شود، چربی احشایی می باشد که در اصطلاح پزشکی آن را چربی پنهان می نامند، این نوع چربی مخاطرات زیادی برای افراد مبتلاء به آن ایجاد می کند.

بسیاری ازموسسات علوم بهداشتی و پزشکی از شاخص نسبت وزن به قد( بی ام آی) برای دسته بندی وزن استفاده می کنند و از طریق آن ، احتمال ریسک مبتلاء شدن به بیماری های متابولیک مثل و چربی خون، فشار و…. را پیش بینی می نمایند. با این وجود ، وقتی صحبت از چربی احشامی به میان می آید، شاخص بی ام آی معیاری مناسبی به نظر نمی رسد چرا این  که این شاخص  فقط نسبت قد را با وزن اندازه می گیرد و توده ی پنهان چربی که ممکن است وجود داشته باشد را نشان نمی دهد.

اگرچه لاغری شکم کار دشواری به نظر می رسد. ولی  اگر شما به دنبال کاهش چربی های اضافی شکم باشید  چندین راهکار وجود دارد که می تواند به شما کمک کند که از شر آنها خلاص شوید. یکی از این راه ها استفاده از گن اسلیپ مدل 3018 قزن دار است که به رفع انباشتگی چربی های شکمی کمک میکند.

۱- برای لاغری سریع شکم حجم بیشتری از فیبر های قابل جذب را برنامه غذایی خود بگنجانید

فیبرهای قابل جذب، پس از جذب مایعات به خود ،ماده ی  ژله ای  را تشکیل می دهد که سرعت عبور غذا را هنگام عبور از سیستم گوارشی کاهش می دهد. مطالعات نشان می دهد که این دسته از فیبرها با ایجاد حس سیری ، احتمال کاهش وزن را نیز افزایش می دهند و طبیعتاً سبب کم خوری در فرد می شوند. علاوه بر این ، فیبرهای قابل جذب، در احتمال کاهش چربی شکمی نیز نقش مهمی را ایفاء می کنند. در یکی از تحقیقات شهودی که  مربوط به ۱۱۰۰ فرد بالغ می شد، نتایج نشان داد که به ازای هر ۱۰ گرم افزایش در مصرف فیبر قابل جذب، رشد چربی شکم ۳.۷ درصد کاهش را در مدت پنج سال داشته است.

بهترین منابع سرشار از فیبرهای قابل جذب عبارتند از:

  • میوه ها
  • سبزیجات
  • حبوبات
  • جو و گندم سبوسدار
  • جو پوس کنده

در مجموع می توان گفت فیبر با کاهش اشتها، مصرف کالری بیشتر را کاهش می دهد و در نتیجه کمک شایانی به کاهش وزن می کند. بنابراین سعی کنید در برنامه غذایی خود مقادیر بیشتری از غذاهای پرفیبر را استفاده نمایید.

۲- از مصرف غذاهایی که چربی ترانس دارند پرهیز کنید.

چربی های ترانس ازطریق تزریق هیدروژن در چربی های غیراشباع مثل روغن دانه ی سویا تهیه می شوند. در گذشته، این نوع از چربی در کره های گیاهی (مارگرین ها) و کره های ترکیبی یافت می شد که در غذاهای بسته بندی شده مورد استفاده قرار می گرفت، که اخیرا اکثر تولیدکنندگان استفاده از این نوع چربی را متوقف کرده اند. این دسته از چربی ها، همانطور که تحقیقات مشاهده ای و مطالعات که بر حیوانات انجام شده است نشان می دهد، مسبب، التهاب، بیماری های قلبی، مقاومت به  انسولین، و افزایش چربی شکم هستند.

نتایج یک تحقیق که بر روی میمون ها انجام گرفت نشان داد که میمون هایی که با چربی ترانس بالا در رژیم غذایی خود تغذیه شده بودند، ۳۳ درصد  چربی شکمی بیشتری نسبت به گروهی از میمون ها که از رژیمی با چربی غیراشباع تغذیه شده بودند، داشتند. بنابراین برای لاغری شکم، مواد تشکیل دهنده محصولات را به  دقت بخوانید و از مصرف محصولاتی که چربی ترانس دارند خودداری نمایید. چربی های ترانس را معمولا در دسته ی چربی های هیدروژنه طبقه بندی می کنند.

درمجموع ، برخی از مطالعات مصرف زیاد چربی ترانس را با افزایش چربی شکمی مرتبط دانسته اند. اگر به دنبال فرم دهی بدن خود هستید علاوه بر این نکات ، استفاده از شلوار لاغری برند فرم ایزی را به شما پیشنهاد میدهیم. به هر صورت، صرفنظر از اینکه هدف شما کاهش وزن باشد و یا هدف دیگری داشته باشید ، کاهش مصرف چربی ترانس ایده ی بسیار خوبی است.

۳- میزان استفاده از نوشیدنی های الکلی را متعادل نمایید

مصرف نوشیدنی های الکلی در حجم کم می تواند فواید بسیاری برای سلامتی فرد داشته باشد ولی زیاده روی در مصرف آن بسیار مضر می باشد. تحقیقات نشان می دهد که مصرف بیش از حد الکل سبب چربی شکمی می شود. تحقیقات مشاهده ای مصرف زیاد الکل را با افزایش ریسک انباشته شدن بیش از حد ذخایر چربی در دور کمر مرتبط می دانند. کاهش مصرف الکل ممکن است در کاهش سایز دور کمر مفید باشد. البته شما لازم نیست که کاملا مصرف الکل را ترک کنید، فقط تنها کاری که باید صورت گیرد کاهش میزان مصرف روز مره ی  نوشیدنی های الکی می باشد که بسیار کمک کننده است.

در یک تحقیق که بر روی مصرف الکل بر روی ۲۰۰۰ نفر صورت گرفت. نتایج نشان داد که گروهی که روزانه نوشیدنی الکلی مصرف کردند و مصرف آنها به طور متوسط به یک نوشیدنی در روز محدود می شد چربی شکمی آنها کمتر از گروهی بود که نامنظم نوشیدنی الکی مصرف کرده بودند و در روزهای مصرف هم زیاده روی کرده بودند. بر اساس دستورالعمل رژیمی اخیرکه در آمریکا ارائه شده است، به مردم پیشنهاد شده است که مردان ،میزان مصرف الکل خود را به دو نوشیدنی و یا کمتر،و در مورد زنان به یک نوشیدنی و یا کمتر در روزمحدود کنند.

درکل مصرف بیش از حد الکل با چربی شکمی مرتبط است. در برخی از افراد نیز دچار چربی در نواحی بازو می شود که گن بازو فورمیسی ترکیه در حل این مساله بسیار کمک  کننده خواهد بود. پس اگر هدف شما کاهش وزن می باشد بایستی مصرف خود را متعادل کنید و یا کلا آن را ترک نمایید.

۴- از رژیم سرشار از پروتئین استفاده کنید.

پروتئین یک ماده غذایی بسیار مهم در مدیریت وزن می باشد. مصرف زیاد پروتئین، ترشح هورمون پپتاید وای که احساس سیری به فرد می دهد را افزایش می دهد که در نتیجه اشتهای فرد را کاهش می دهد و سبب احساس سیری در فرد می شود. مصرف پروتئین همچنین ضریب بدن را افزایش می دهد و کمک می کند که توده ی عضلانی خود را در زمان کاهش وزن حفظ نمایید. بسیاری از تحقیقات مشاهده ای نشان می دهد که افرادی که پروتئین بیشتری مصرف می کننند مستعد کاهش وزن بیشتری نسبت به کسانی هستند که پروتین کمتری در رژیم غذایی آنها وجود دارد.

بنابراین اطمینان حاصل کنید تا از منابع غنی از پروتین در هر وعده غذایی استفاده کنید،از جمله این منابع می توان به :

  • گوشت
  • ماهی
  • تخم مرغ و دیگر پرندگان
  • لبنیات
  • پروتین وی
  • حبوبات

۵- سطح استرس خود را کاهش دهید

می تواند با تحریک غده های  سبب ترشح هورمون ، که معروف به هورمون استرس است، در بدن شود که این خود عامل افزایش چربی شکمی است. تحقیقات نشان می دهد که میزان بالای کورتیزول در بدن اشتها را افزایش می  دهد و ذخیره سازی چربی در تسریع می کند. علاوه بر این، زنانی که پیشتر دور کمر بزرگی دارند مستعد ترشح میزان بیشتری از کورتیزول در مواجهه با استرس هستند.و متعاقباً، میزان بالای این هورمون سبب افزایش چربی بیشتر در میان تنه می شود.

جهت کاهش چربی شکم، به فعالیت های بپردازید که استرس را کاهش می دهند، تمریناتی مثل ، درون پویی  از جمله اقدامات مفید در این زمینه می باشند. در مجموع، استرس ممکن است چربی دور کمر را افزایش دهد. بنابراین،اگر هدف شما کاهش وزن است کاهش استرس باید یکی از اولویت هایی شما باشد.

۶- از مصرف بیش از حد غذای های قندی پرهیز کنید

خوراکی های قندی ممکن است حاوی ماده ای به نام فروکتوز باشند که در صورت افراط در مصرف آن، عامل بسیاری از بیماری های مزمن محسوب می شوند. از جمله این بیماری ها می توان به نوع ۲ و شاره نمود. تحقیقات مشاهده ای نشان می دهد که بین مصرف بالای مواد قندی و افزایش چربی شکمی ارتباط مستقیمی وجود دارد. بسیار مهم است که بدانید که مواد قنی غنی شده نیز می توانند سبب چربی شکمی شوند،  حتی مواد قندی طبیعی مثل طبیعی نیز باید در حد متعادل استقاده شوند. در کل، افراط در مصرف شکر یکی از دلایل اصل افزایش وزن در بسیاری از مردم است،بنابراین میزان مصرف تنقلات و غذاهای فراوری شده ای را که قند افزودنی دارند را به حداقل برسانید.

۷- ورزش های هوازی(ایروبیک) انجام دهید .

ورزشهای هوازی راهکاری موثری در ارتقای سلامتی است که کالری زیادی را می سوزاند.تحقیقات همچنین نشان می دهد که یکی از روش های موثر ورزشی در لاغری سریع شکم  است. اما در تحقیات،هنوز تفاهم کلی در خصوص اینکه آیا تمرینات ورزشی فشرده موثرتر از ورزشهای متعادل هستند وجود ندارد. به هرصورت، ضریب و مدت زمان تمرینات برنامه ورزشی شما بسیار حائظ اهمیت است. در یکی از تحقیقات صورت گرفته، نتایج نشان داد که در دوران بعد از قاعدگی زنانی که ۳۰۰ دقیقه تمرین هوازی در هفته  داشتند چربی های بیشتری را در تمامی قسمت های بدن  نسبت  به کسانی که فقط ۱۵۰ دقیقه در هفته ورزش کرده بودند از  دست دادند.

۸- مصرف کربوهیدرات ها به ویژه کربوهیدرات های غنی شده را کاهش دهید

کاهش کربوهیدرات می تواند در کاهش وزن و همچنین چربی های شکم بسیار سودمند باشد. در واقع، رژیم های با کربوهیدرات پایین می تواند چربی های شکم را در افراد سنگین وزن که در معرض خطر دیابت نوع ۲ و سندروم تخمدان پلیکیستیک هستند را کاهش دهد. البته شما مجبور نیستید که حتماً و خیلی سختگیرانه ،مصرف پایین کربوهیدرات های را در رژیم خود قرار دهید، چرا که تحقیقات نشان می دهدند که جایگزینی کربوهیدرات های غنی شده با کربوهیدارات های نشاسته ای غیرفراوری شده سطح سلامتی را افزایش داده و چربی های شکم را کاهش می دهند.

در تحقیقات موسسه قلب شناسی فرامینگهام در امریکا، افرادی که بیشترین میزان مصرف غلات را داشتند ۱۷ درصد احتمال افزایش چربی های اضافی در ناحیه شکم آنها کمتر بود که این آمار  در مقایسه با دیگر گروه هایی که از غلات غنی شده استفاده کرده بودند بسیار پایین تر است. درکل، میران مصرف کربوهیدرات های غنی شده با چربی های اضافی در شکم مرتبط هستند. در نتیجه کاهش میزان مصرف کربوهیدرات و یا جایگزینی  کربوهیدرات های غنی شده با کربوهیدرات های سالم اعم از : غلات ، حبوبات و سبزیجات در رژیم غذایی عاقلانه به نظر می رسد.

دکمه بازگشت به بالا