سلامت و دانش

ماسک ۱۳۰۰ تومانی در داروخانه‌ها / افزایش قیمت‌ها و بحران اقتصادی داروسازان

دبیر انجمن داروسازان استان تهران از توزیع 1300 ماسک تومانی در داروخانه ها خبر داد و در عین حال از کمبود امکانات کرونا ویروس به داروخانه ها انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر به دلیل تغییرات شدید قیمت در عرضه دارو در داروخانه ها ، بحران اقتصادی در داروخانه ها وجود دارد.

در مصاحبه ای با دکترنامه ، دکتر محمدرضا دری وی در مورد توزیع ماسک 1300 تومانی در داروخانه ها گفت: در حال حاضر توزیع ماسک 1300 تومانی به داروخانه ها بسیار افزایش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر دو یا سه شرکت این ماسک ها را در اختیار داروخانه ها قرار می دهند. ضریب توزیع نسبتاً خوب ، گسترده تر است و وضعیت توزیع ماسک ها نسبت به شرایط قبلی تغییر کرده است. ماسک های صنعتی با قیمت 1300 تومان به راحتی در داروخانه ها موجود است و در حال حاضر خوب هستند.

دری در مورد وضعیت پرداخت داروخانه ها و وضعیت اقتصادی داروخانه ها گفت: “خوشبختانه با پیگیری های انجمن داروسازان وضعیت مطالبات بهتر شد و در جلسه ما پیگیری های مربوط به بیمه و کمیسیون بهداشت MPR را انجام دادیم.” بدهی از پنج یا شش ماه به پنج ماه به شش ماه کاهش یافته است.

چالش های اقتصادی داروخانه

از ادامه ، “البته چالش فعلی این است که داروخانه ها واقعاً به افزایش سرمایه احتیاج دارند تا بتوانند همان خدمات قبلی را ارائه دهند ، به دلیل تغییر در قیمت دارو.” با گران شدن داروها ، برای تهیه مجدد آنها باید سرمایه جمع کنید. در حال حاضر ، بحران اقتصادی ناشی از تغییرات شدید قیمت ، تهیه دارو برای جامعه است تا افراد بتوانند خدمات مورد نیاز خود را از داروخانه ها دریافت کنند ، این مهمترین چالش ما در داروخانه ها است.

دبیر انجمن داروسازان تهران افزود: از آنجا که قیمت دارو همچنان در حال افزایش است ، داروخانه ها را مجبور به افزایش سرمایه خود برای تهیه دارو می کند. داروخانه ها داروهای خود را با قیمت پایین تری به فروش می رسانند اما برای تأمین مجدد مجبور به خرید با قیمت بالاتر و حتی در برخی موارد افزایش 100 درصدی قیمت می شوند که این امر چالشی برای نیاز سرمایه داروخانه ایجاد کرده است.

دری با انتقاد از کمبود تسهیلات بانکی مربوط به کرونا به داروخانه ها ، اظهار داشت: نمی دانم دفتر مرکزی کرونا بر چه اساسی داروخانه ها را از امکان دریافت وام و بانک ها در مورد مشکلات داروخانه ها مستثنی می کند. در دوران کروناویروس و در بخش خدمات ، کمبود دارو و سایر داروها برای دریافت امکانات وجود داشت.

وی افزود: داروخانه بارها با ما تماس گرفته است كه آنها نمی توانند هیچ گونه تسهیلاتی را به عنوان كمك از بانك در طول تاج بپذیرند و این موضوع قابل بحث است. این داروخانه از مرکز کرونا خارج شد که به شدت مجروح شد. اگر داروخانه بخواهد هزینه های آنها را تأمین كند و كمبود سرمایه را از طریق این تسهیلات و كمك های بانكی جبران كند ، اما نمی توانند هیچ تسهیلاتی از مقر كرونا دریافت كنند.

انتهای پیام

دکترنامه در این نوشته، این موارد را بررسی می کند پنهان کردن عناوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا