سلامت و دانش

مسمومیت اهالی روستای ینگیجه بوکان

آفتاب‌‌نیوز:

در پی مراجعه اعضای بیش از چهار خانواده از این روستا از مرکز بوکان با علائم سو suspected هاضمه به کلینیک بوکان در روزهای اخیر ، این موضوع توسط مقامات بهداشتی بررسی شد.

بازدیدکنندگان از کلینیک و مرکز بهداشت شهرستان طی روزهای گذشته به صورت سرپایی تحت معالجه قرار گرفته اند و هم اکنون وضعیت سلامت آب روستا تحت کنترل است.

آزمایش و برنامه ریزی لازم برای بررسی علل این مسمومیت و کلیه شرایط و شرایط تحت کنترل و مدیریت تیم کنترل سیل و آب مرکز بهداشت منطقه بوکان انجام شده است.

رئیس مرکز بهداشت بوکان در مورد این حادثه گفت: پس از مسمومیت تعدادی از اهالی روستای یینگجه در شهر آذربایجان جنوب غربی طی دو روز گذشته ، علت این امر توسط مقامات بهداشت در حال بررسی است

رحیم سلطانی ادامه داد: از آنجا که تعداد مراجعه کنندگان بیش از 2 نفر است و نشان دهنده شیوع آن است ، احتمال آلودگی با آب یا منابع غذایی مشترک در این روستا توسط کارشناسان پیش بینی شده است.

رئیس Puskesmas Buchan ادامه داد: نمونه برداری از آب روستا انجام شده و نتایج فردا توسط مقامات اعلام می شود.

سلطانی اظهار داشت: تیم متشکل از کارشناسان بیماری و بهداشت محیط ستاد پوسکاسماس به این روستا مراجعه کرده و ضمن بررسی جنبه های آن جهت لازم جهت پیشگیری را به سایر خانواده های این روستا ارائه داده اند.

روستای یینگجه با 4500 نفر جمعیت در 2 کیلومتری شهر بوکان واقع شده و یکی از روستاهای مهاجر در این شهر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا