عمومیکسب و کار ویژه

میزبانی سایت بر روی VPS ایران چه مزیتی دارد؟

اگر در حال آماده‌سازی یک سایت برای کسب و کار خودتان هستید، احتمالا در همان ابتدا درگیر خرید هاست خواهید شد و به‌دنبال میزبان خوبی خواهید گشت؛ و این آغاز راهی پرماجرا به‌خصوص برای افراد تازه‌کار در حوزه IT است. با انبوهی از اصطلاحات جدید روبه‌رو خواهید شد، اصطلاحاتی ناآشنا مانند سرور مجازی یا همان VPS. در همین حال باید بین سرورهای ایران و خارج از ایران یکی را انتخاب کنید. در ادامه با توضیح اجمالی درباره سرور مجازی، مزیت‌های VPS ایران برای سایت را بررسی خواهیم کرد.

 

●      سرور مجازی یا VPS چیست؟

سرور مجازی یا Virtual Private Server در واقع یک کامپیوتر قدرتمند است که تمام اطلاعات مربوط به سایت شما را ذخیره و نگهداری می‌کند. وقتی فردی در موتور جستجوی گوگل اسم سایت یا عبارتی مربوط به سایت شما را جستجو می‌کند، این سرور اطلاعات سایت را به گوگل برای نمایش ارائه می‌دهد.

حالا از این جهت به آن مجازی می‌گویند که به جای استفاده از چندین سرور سخت‌افزاری، از یک سرور برای شبیه‌سازی مجازی استفاده می‌کند؛ و کلمه «خصوصی» آخر این تعریف به علت اختصاص این سرور به شخص شماست و دیگر نیازی به اشتراک گذاری CPU یا RAM یا هر داده‌ای با دیگر کاربران ندارید.

 

●      VPS ایران یا خارج؟

سرور مجازی را می توان با توجه به موقعیت جغرافیایی که مرکز اصلی آن است به دو گروه سرور مجازی ایرانی و سرور مجازی خارجی تقسیم کرد. سرور مجازی ایران یک سرور مجازی است که در داخل ایران واقع شده است و دیتا سنتر سرور خارجی در کشوری غیر از ایران قرار گرفته است. این روزها  با بالا رفتن نرخ ارز در ایران، هزینه استفاده از سرورهای مجازی در خارج از کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و در حال حاضر بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند از سرور ایران استفاده کنند.

ازاین‌رو یکی از سؤالات جدی در ابتدای راه‌اندازی وب‌سایت، انتخاب بین سرور مجازی ایران یا خارج است.

 

 

●      مزایای میزبانی سایت بر روی VPS ایران

 

 

  • سرعت بالا

اگر شما مدیر یک وب‌سایت پر بازدید هستید، حتما می‌دانید تجربه کاربرانی که از میزبان سرور مجازی ایرانی استفاده می‌کنند بسیار بهتر از سرورهای خارج است. سرعت سرورهای داخل ایران برای راه‌اندازی بسیار کمتر از میلی‌ثانیه است تا درخواست‌های کاربران با بیشترین سرعت ممکن به سرورها برسد و این ویژگی در مشاهده وب‌سایت‌ها و همچنین در بازی‌ها و برنامه‌هایی که نیاز به اتصال به اینترنت ثابت دارند، بسیار موثر خواهد بود.

از همین رو برای سایت‌های ایرانی سرور مجازی ایران یکی از بهترین گزینه‌ها برای میزبانی است و تجربه کاربری خوبی را ایجاد می کند.

 

  • کارایی بهتر

بسیاری از سایت‌هایی که نیاز به اتصال به درگاه‌های بانکی دارند بهتر است از سرورهای ایران استفاده کنند. بعضی از سایت‌ها برای ارائه خدمات نیاز به احراز هویت دارند و باید برای انجام امور کاربرهای خود از سرورهای داخل ایران استفاده کنند.

 

  • دسترسی فیزیکی

بعضی از شرکت‌ها نیاز به دسترسی فیزکی به سرورها دارند و فقط سروهای مجازی داخل ایران این قابلیت را دارند که این امکان را برای کاربران فراهم کنند.

 

  • مشکل تحریم

سایت‌هایی که از سرورهای مجازی خارجی استفاده می‌کنند در صورت اجرای تحریم دچار مشکلات جدی در ایران خواهند شد؛ بنابراین با استفاده از سرور مجازی ایران می‌توان دچار این مشکلات نشد.

 

●       جمع‌بندی

در این مطلب بعد از ارائه توضیحی در رابطه با سرور مجازی، تعدادی از مزایای میزبانی سایت بر روی VPS ایران را مطرح کردیم؛ امیدواریم بتوانید با انتخاب درست سرور تجربه کاربری خوبی را در پیش داشته باشید.

 

●      سؤالات متداول

 

سرور مجازی ایران مناسب چه کسانی است؟

مدیران سایت‌هایی که نیاز به اتصال به درگاه‌های بانکی دارند یا سایت‌های بورسی که سرعت اتصال زیادی نیاز دارند؛ مشتریان VPS ایران می‌باشند.

 

سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی یا Virtual Private Server در واقع یک کامپیوتر قدرتمند است که تمام اطلاعات مربوط به سایت شما را ذخیره و نگهداری می‌کند.

 

آیا سرور مجازی قابل ردیابی است؟

اگر از VPS استفاده می‌کنید، مهم است که توجه داشته باشید فعالیت‌های شما ممکن است قابل ردیابی باشد.

منبع: سایت بایت گیت

دکمه بازگشت به بالا