سلامت و دانش

نکاتی که برای قبولی داوطلبان تجربی در کنکور معجزه می‌کنند

در روزهای منتهی به کنکور سراسری خیلی ها می خواهند برای کنکور درس بخوانند.

کمتر از دو ماه دیگر تا کنکور سراسری 1401 فرصت باقی است، در این بین برخی از داوطلبان کنکور تجربی که آرزوی قبولی در رشته پزشکی را دارند ممکن است آمادگی آزمون را نداشته باشند و ندانند که چگونه تحصیل خود را آغاز کنند.

روش ها و تکنیک های مختلفی وجود دارد که به شما کمک می کند تا مطالعه صحیح و عملی را شروع کنید و با استفاده از آنها می توانید نمرات مورد نظر خود را در کنکور کسب کنید.

به گزارش شفاف، شروین مسیح، کارشناس کنکور گفت: زمان کمی تا کنکور سراسری باقی مانده است و باید دید آیا دانش آموزان تجربی و متقاضیان پزشکی توانسته اند برنامه بلند مدت خود را اجرا کنند یا خیر. “

اخیراً دیده شده است که برخی از مشاوران و برنامه ریزان با چندین نوبت به داوطلبان کنکور، قول پذیرش در رشته ها و دانشگاه های معتبر را می دهند که فقط برای کسانی که برنامه ریزی درستی کرده اند و اکنون به فکر هستند صدق می کند.مطالب کتاب را خلاصه کنید.

وی گفت: اگر متقاضیان خوب درس نخوانده باشند، بقیه زمان بهترین فرصت برای آنهاست تا بهترین کار را انجام دهند. اما نمی توانیم صد در صد قول قبولی در دانشگاه سطح یک را بدهیم.

برخی از دانش آموزان می گویند که باید کار خود را انجام دهند، اما گاهی اوقات خرج کردن، کمک گرفتن و راهنمایی از مشاور کار بدی نیست.

تلاش بسیار نسبت به صرف هزینه بیشتر برای کنکور

مسیح افزود: دانش آموزی که تلاش می کند می تواند با هزینه کم به نتایج خوبی دست یابد. بنابراین صرف هزینه به تنهایی کارساز نخواهد بود و نمی توان باور داشت که هزینه های ما برای ورود به دانشگاه کافی نیست.

با تغییر سیستم و سیستم کنکور، تلاش شده است تا راه های قبلی برای نتیجه گیری دانش آموزان ساده شود. کنکور تمرکز زیادی روی هوش و توانایی داوطلب دارد.

کارشناس کنکور اضافه کرد: سوالات کنکور ترکیبی; بنابراین داوطلب باید از هوش و دقت لازم برخوردار باشد. تنها با به خاطر سپردن چند فرمول نمی توان به نتیجه مطلوب رسید. پس تمرکز و اشراف در همه موضوعات باید در اولویت باشد.

دانش‌آموزان Minecraft باید تمام تلاش خود را برای ایجاد یک برنامه طولانی، سازگار و پایدار برای دستیابی به نمرات عالی انجام دهند.

استیل گفت: در نهایت یک پیشنهاد بسیار روشن برای فرصت های باقی مانده تا کنکور، دانش آموزان تجربی با توجه به تغییرات کنکور و تفکیک پرسشنامه ها از این پس، ریاضی و زیست را با هم در یک روز و یک نوبت می خوانند.

داوطلبان شیمی و فیزیک تجربی باید در آزمون مشترک شرکت کنند و در آزمون مشترک قبول شوند و چون پاسخ برگه سوالات مجزا می باشد باید به صورت جداگانه تمرین کنند.

گزارش ها / نکاتی که برای قبولی داوطلبان تجربی در کنکور خوب عمل می کند

این کارشناس کنکور افزود: دانش آموزان تجربی باید توجه داشته باشند که دروس عمومی ضروری است و دروس فارسی، عربی، زبان و معارف اسلامی باید به صورت گسترده مطالعه شود تا اطلاعات لازم به دست آید.

در صورت عدم پاسخگویی صحیح به آزمون دروس عمومی در جلسه کنکور، داوطلبان در ادامه جلسه با ترس و نگرانی به سوالات پاسخ خواهند داد و ممکن است به نتیجه مطلوب نرسند; بنابراین، این دوره باید بخشی از برنامه آنها باشد و مطالعه آن را فراموش نکنید.

همچنان افزود: دروس عمومی در کنکور جای خود را دارد و در رتبه بندی داوطلبان کمک زیادی خواهد کرد. بنابراین داوطلبان باید در برنامه ریزی باشند اما در نهایت چند روز مانده به خرداد یعنی شروع امتحانات باید درس را به صورت تشریحی مطالعه کرده و برای امتحانات آماده شوند.

فارغ التحصیلانی که امتحانات نهایی ندارند بهتر است برای ارزیابی خود به سوالات نهایی سایر دانش آموزان پاسخ دهند. زیرا سطح سواد یکی از عوامل اصلی در تکمیل کنکور است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا