سلامت و دانش

آغاز تست انسانی واکسن ایرانی کرونا با ۵۶ نفر / نحوه ثبت‌نام و شرایط داوطلبان

محقق اصلی پروژه تولید واکسن کرونا ایرانی و عضو کمیته علمی ستاد مبارزه با فساد کرونا ، با اشاره به جزئیات مرحله اول آزمایش انسانی واکسن کرونا ایرانی ، گفت:

در مصاحبه ای با دکترنامه ، دکتر مینو مهرز وی در مورد زمان شروع آزمایشات انسانی واکسن کرونا ایرانی گفت: اولین مرحله آزمایشات انسانی واکسن کرونا ایرانی احتمالاً از هفته اول ژانویه به بعد آغاز می شود.

آزمایشات اولیه واکسن ویروس کرونا در انسان با 56 نفر

او اظهار داشت که تاکنون بسیاری داوطلب شرکت در آزمایشات انسانی شده اند، گفت: اولین مرحله آزمایش انسانی واکسن ویروس کرونا در ایران با 56 نفر آغاز شد. در این مرحله ، هر دو هفته دو بار تزریق به داوطلبان انجام می شود. یعنی تزریق اول و دو هفته بعد تزریق دوم را انجام دادند.

مهرز ادامه داد: “از آنجا که شیوع بیماری Covid-19 در شهرها زیاد است و ممکن است افراد دارای آنتی بادی باشند ، در سری اول ، داوطلبان در مکان خاصی قرار می گیرند و پس از تزریق دوم ، وضعیت آنتی بادی تبدیل می شود. آنها بررسی می شوند. با این حال ، برخی از متخصصان معتقدند افرادی که Covid-19 دریافت می کنند می توانند پس از سه ماه واکسن بزنند. زیرا همه قابل آزمایش نیستند.

شرایط نامزدی برای انجام آزمایش انسانی واکسن کرونا

وی در مورد شرایط داوطلب انجام آزمایش واکسن کرونا بر روی انسان گفت: این افراد باید کاملاً سالم باشند ، همه آزمایشات لازم برای وی انجام شود ، اما وی نباید سابقه Covid-19 داشته باشد و آنتی بادی های وی باید منفی و بین 18 تا 18 باشد. 50. ” امسال باش

محقق اصلی پروژه تولید واکسن کرونا ایرانی در مورد پوشش بیمه ای انژکتورهای احتمالی ویروس کرونا گفت: سری اول برای آنها هدیه است و همچنین تحت پوشش بیمه هستند.

واکسن کرونا ایرانی چه زمانی آماده است؟

مهرز گفت: فکر می کنم اگر همه چیز خوب پیش برود و از سازمان بهداشت جهانی تأیید بگیریم ، سرانجام می توانیم واکسن ویروس کرونا را در بهار تزریق کنیم. سرانجام ، حداکثر ، اگر این واکسن کارساز باشد ، می توانیم اواخر بهار آن را دریافت کنیم.

داوطلبان برای انجام آزمون نیازهای خیلی زیاد

وی درباره چندین رسانه که درباره عدم حضور داوطلب در آزمایش انسانی واکسن کرونا ایران اختلاف نظر داشتند ، گفت: “این به سادگی درست نیست.” آنها می خواهند مردم را تحریک کنند و این کاری است که برخی رسانه ها در طرف دیگر انجام می دهند. در همین حال ، بسیاری از داوطلبان آزمایش واکسن کرونا از سراسر ایران می آیند. از سراسر ایران ، افراد تحصیل کرده و … بسیاری داوطلب هستند و تعداد داوطلبان بسیار زیاد است.

مهرز با تأکید بر اینکه ایران باید واکسن ویروس کرونا را تولید کند ، گفت: ما باید بتوانیم واکسن های مورد نیاز خود را بسازیم. دانش و فناوری لازم برای انجام این کار نیز وجود دارد. در حال حاضر ، فقط دو واکسن Croner Pfizer و Moderna برای واکسیناسیون در ایالات متحده تأیید شده اند. آنها ابتدا پرستاران و کارمندان بهداشت را واکسینه می کنند ، سپس به سراغ افراد مسن و در معرض خطر می روند. از این گذشته ، مقادیری که تولید می کنند برای در دسترس بودن در هر کجای جهان کافی نیست. واکسن Astrazenka نیز عقب است و اگر به زودی تصویب شود ، تعداد واکسن ها در جهان افزایش می یابد.

وی گفت: جهان معتقد است حتی اگر واکسن 60 تا 70 درصد مفید باشد ، باز هم باید تزریق شود. بنابراین واکسن ویروس ضعیف شده و از بین رفته تا 60 تا 70 درصد مصونیت بدن را ایجاد می کند و متخصصان اپیدمیولوژی در سراسر جهان معتقدند تزریق هر واکسنی بی خطر است. البته زمان مصونیت هنوز مشخص نیست. طبق این مقاله ، آنها معتقدند که ممکن است دوره مصونیت بیش از یک سال باشد و می توانند تا سه سال مصونیت ایجاد کنند یا اینکه واکسن باید حداقل سالی یک بار مانند آنفولانزا تزریق شود.

روش واکسن کرونا ایرانی

مهرز اظهار داشت: واکسن کرونا ایرانی طبق روش ویروسی کشته و ضعیف شده است و این نوع واکسن همچنین ایمنی خوبی ایجاد می کند. در دنیا ، واکسن هایی که به این روش تولید می شوند بیش از 70٪ و احتمالاً تا 90٪ مصونیت بدن را تأمین می کنند که برای جمعیت کافی است.

داوطلبان آزمایش واکسن کرونا انسانی کجا می روند؟

وی در مورد نحوه ثبت نام افرادی که مایل به استفاده از واکسن ویروس کرونا هستند ، گفت: موسسه ای که این اقدام را انجام می دهد وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) است که باید این موسسه را ارجاع دهد و در صورت داشتن شرایط لازم. انتخاب شود تمام آزمایشات نوشته شده در پروتکل بر روی آنها انجام شد ، به طور کامل بررسی شد و در صورت مطابقت با شرایط ، واکسینه شدند.

مهرز همچنین گفت: در مرحله اول ، پس از تزریق اولین واکسن ، آنتی بادی های فرد یک بار بررسی می شود تا ببینیم میزان آنتی بادی چقدر بالا رفته است. بعد از دو هفته ، تزریق دوم انجام می شود و آزمایش دوباره انجام می شود. همه اینها درست در پروتکلی که برای آن انجام شده انجام می شود.

وی تأکید کرد: انشاالله آزمایش های انسانی را از هفته اول دی ماه به بعد آغاز می کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا