عمومیکسب و کار ویژه

نگهداری از لوازم آرایشی

نحوه صحیح نگهداری از انواع لوازم آرایش

بیشتر ما نحوه صحیح نگهداری لوازم آرایشی و قیمت کرم پودر لاکچری کوین را نمی دانیم و فقط دقت لازم را در خرید آن ها به خرج می دهیم. این در حالی است که می توانیم با رعایت یک سری نکات، طول عمر لوازم آرایشی خود را بیشتر کنیم تا بتوانیم استفاده بیشتری از آن ها ببریم. لوازم آرایشی اگر در محیط نامناسبی باشند زودتر از موعد فاسد می شوند و باعث می شود که ضرر و زیان زیادی را متحمل شویم. پس خوب است که این بخش از هماناز را مطالعه کنید تا با نحوه ی درست نگهداری لوازم آرایشی آشنا شوید و تاریخ انقضاء آن ها را بدانید.

چگونه از لوازم آرایشی نگهداری کنیم؟

  • چگونه از عطر نگهداری کنیم؟

عطر ها دارای رنگ و رایحه و ترکیباتی هستند که در صورتی که در معرض نور و گرما قرار بگیرند می توانند تغییر کنند. نور و گرما می تواند تغییراتی را در ترکیبات عطر و ادکلن ایجاد کند که باعث تغییر رنگ و رایحه ی عطر شود. ترجیحا عطر و ادکلن های خود را در محیط خشک و خنک و سرد قرار دهید تا ماندگاری آن ها بیشتر باشد. داخل کشو، داخل کمد و هر جایی دور از نور و گرما بهترین گزینه برای نگهداری این نوع از لوازم آرایشی است.

  • کرم ضد آفتاب را چگونه نگهداری کنیم؟

در واقع نقش اصلی کرم های ضد آفتاب محافظت از پوست در برابر اشعه های ماورا بنفش نور خورشید است. در صورتی که کرم ضد آفتاب را در برابر گرما قرار دهید، نقش مهم آن ها کم می شود و میزان مقاوت و کارایی شان در برابر اشعه های خورشید پایین می آید. بهتر است کرم های ضد آفتاب را دور از نور خورشید و گرما قرار دهید. بهترین مکان برای نگهداری کرم های ضد آفتاب، یخچال منزلتان می باشد.

  • وسایل آرایشی پودری را چگونه نگهداری کنیم؟

وسایل آرایشی پودری مانند سایه چشم، پنکک، رژ گونه و … برخلاف بسیاری از لوازم آرایشی دیگر نباید در یخچال نگهداری شوند. اگر می خواهید از لوازم ارایشی پودری خود به خوبی نگهداری کنید بهتر است که آن ها را در محیطی خشک و به دور از گرما نگه دارید. نیاز نیست محیط نگهداری آن ها خنک باشد، همین که در معرض گرما نباشند کافی ست. نکته بسیار مهم در نگهداری ریمل، سفت بستن در آن است. هنگام استفاده از خیلی در آن را باز نگذارید و سعی کنید در مدت زمان کوتاهی از آن استفاده کنید. در ثانی حتما دقت کنید که بعد از استفاده، در ریمل را به خوبی ببندید تا هوا داخل آن نرود تا ریملتان خشک نشود. بهترین مکان برای نگهداری از ریمل ها مکانی خشک و سرد است که ترکیبات خود را حفظ کند.

مداد های آرایشی اصل کیفیت بالایی دارند و مدت زمان زیادی برای ما کار می کنند اما رعایت یک سری نکات در حفظ بهتر آن ها موثر است. خیلی از ما با شکستن نوک مداد های آرایشی هنگام تراشیدن مواجه می شویم که بسیار آزار دهنده است. برای جلوگیری از این کار بهتر است حدودا یک ساعت قبل از تراشیدن مداد آن را در یخچال قرار دهید تا مغز مداد نرم نباشد و هنگام تراشیدن نشکند. بهترین مکان برای نگهداری از مداد های آرایشی، محیطی خشک و به دور از نور خورشید است. در ضمن اگر می خواهید مدادتان فاسد نشود بهتر است بعد از هر بار استفاده در آن را محکم ببندید.

بهترین محیط برای نگهداری انواع یخچال می باشد. یک فضای مشخص در یخچال برای رژ لب های خود مشخص کنید و همیشه آن ها را در آنجا نگهداری کنید. برای فاسد نشدن به محیطی خشک و به دور از گرما نیاز دارند. کرم پودر های مایع برای ماندگاری و کارایی بیشتر به محیطی خشک و دور از گرما نیاز دارند. اما نباید آن ها را درون یخچال نگهداری کنیم؛ چرا؟ چون سرمای بیش از حد یخچال باعث سفت شدن مایع کرم پودر می شود در نتیجه تاثیری که باید داشته باشد را از دست می دهد. پس کرم پودر های خود را در محیطی خشک و دور از گرما نگهدارید اما داخل یخچال نگذارید. نحوه نگهداری از براش های آرایشی خیلی مهم است زیرا در صورتی که مراقبت های لازم را از آن ها انجام ندهید، خیلی زود خراب می شوند.

براش های خود را هر چند وقت یک بار بشویید زیرا آلوده بودن براش می تواند باعث ایجاد جوش و آکنه شود و پوست شما را ملتهب کند. پس هفته ای یک بار براش و برس های آرایشی را با آب ولرم و صابون و یا شامپو بچه بشویید. براش را به صورت عمودی و ایستاده بگیرید و موهای آن را کف دست خود بکشید تا تمیز شود. بعد از اینکه به خوبی شستید یک دستمال پارچه ای پهن کنید و براش ها را روی آن بگذارید تا خشک شوند. توجه داشته باشید که براش ها و برس های آرایشی باید در محیط خشک و مرتب نگهداری شوند. بهتر است که یک جعبه برای نگهداری آن ها در نظر بگیرید تا آسیبی نبینند و در اثر برخورد، موهای براش ها نشکند یا نریزد. برای اینکه لاک هایتان دیرتر خشک شود همیشه آن ها را ایستاده نگهدارید و افقی نگذارید.

تاریخ انقضاء لوازم آرایشی

همیشه هنگام خرید لوازم آرایشی به تاریخ انقضاء آن ها توجه کنید. زیرا در صورتی که مهلت استفاده آن ها کم باشد و یا شما پس از گذشت تاریخ انقضاء باز هم از آن استفاده کنید، به خود آسیب می زنید. لوازم آرایشی که تاریخ انقضای آن ها گذشته باشد، می توانند صدمات بدی را به سلامت شما بزنند و نه تنها شما را زیباتر نمی کنند بلکه باعث از دست رفتن زیبایی شما می شوند. پس همیشه انقضاء محصولات آرایشی و بهداشتی خود را چک کنید تا بتوانید در زمان تعیین شده، آن ها را به اتمام برسانید. البته برخی خانم ها سماجت می کنند و چون هزینه های زیادی برای خرید کرم روز و شب فرانسوی  پرداخته اند، وقتی تاریخ مصرفشان می گذرد، راضی به دور انداختن آن ها نمی شوند و فکر می کنند همچنان می توانند از آن ها استفاده کنند.

اگر ریمل شما بوی خوبی ندارد و خشک شده است، بدانید که تاریخ انقضایش به پایان رسیده است. انواع متفاوتی دارند اما نوع مایع آن ها را می توانید تا ۱ سال نگهداری کنید. و نوع جامد را معمولا تا دو سال می توانید نگهداری کنید و انقضاء دارند. به طور کل اگر بویی مانند بوی روغن بدهد، نشان از فاسد شدن آن است و بهتر است آن را مصرف نکنید. لاک ها و عطر های خود را می توانید تا دو سال پس از خریداری استفاده کنید. اما بعد از گذشت این مدت، متوجه تغییر رنگ و بوی آن ها خواهید شد که نشان دهنده فاسد شدنشان می باشد. بهتر است کرم های ضد آفتاب خود را تا یک سال مصرف کنید. چرا که بعد از گذشت این مدت، اثر و کارایی قبلی را ندارند و به نوعی بلا استفاده و فاسد می شوند.

  • انقضا اسفنج ها و براش های آرایشی

بعد از گذشت ۶ ماه برس ها و اسفنج های آرایشی خود را تعویض کنید تا به پوستتان صدمه نزنید. مداد های آرایشی شامل مداد چشم و مداد ابرو می شوند. مداد ابرو مدت زمان بیشتری نسبت به مداد چشم انقضا دارد و می توانید آن را تا یک سال مصرف کنید. اما انقضاء مداد چشم ها معمولا کمتر است و ظرف ۶ ماه بهتر است آن ها را استفاده کنید.

  • تاریخ انقضاء لوازم آرایشی پودری

محصولات پودری نظیر رژ گونه و پنکک و غیره را می توانید مدت زمان طولانی ای مورد استفاده قرار دهید. اما بعد از حدود ۲ سال احتمالا شاهد خشک شدن و تغییر رنگ و تغییر بو در آن ها می شوید که بهتر است در این زمان، استفاده از آن ها را متوقف کنید.

چگونه از لوازم آرایشی خود مراقبت کنیم؟

از آنجایی که لوازم آرایشی را بر روی پوست و برای زیبایی خود استفاده می کنید پس لازم است که یک سری مراقبت ها را در مورد آن ها رعایت کنید تا به زیبایی خود آسیب نزنید.

  • همانطور که گفتیم بهتر است همیشه لوازم آرایشی خود را در محیطی کاملا خشک و به دور از گرما و نور خورشید قرار دهید.
  • لوازم آرایشی تان را در یخچال و یا کمد و یا کشو های خود نگهداری کنید تا کمترین آسیب را ببینند.
  • همیشه در لوازم آرایشی خود را به خوبی ببندید و آن ها را پس از مصرف رها نکنید. اطمینان حاصل کنید که در آن ها سفت و محکم هست.
  • محیط لوازم آرایشی خود را تمیز نگهدارید. اگر آن ها را درون کیف لوازم آرایشی یا کشو و یا روی میز خود قرار داده اید هر چند وقت یک بار آن ها را تمیز کنید تا لوازم آرایشی تان در محیطی پاکیزه نگهداری شوند.
  • همیشه سعی کنید لوازم آرایشی کم ولی با کیفیتی داشته باشید. از فروشگاه ها و برند های معتبر و اصل خرید کنید تا زیبایی بیشتری را تجربه کنید.
  • لوازم آرایشی ای که در یخچال می گذارید را کنار مواد غذایی و خوراکی های دیگر نگذارید. آن ها را درون یک جعبه یا کیف در جای مشخصی از یخچال قرار دهید تا بوی مواد غذایی وارد آن ها نشود.
  • همیشه بروشور داخل لوازم آرایشی را مطالعه کنید تا اگر مورد خاصی برای نگهداری آن ها و نحوه استفاده آن ها وجود داشت مطلع شوید.

خریدن این نوع لوازم بسیار به صرفه است زیرا شما می توانید در زمانی که قیمت پایینی دارند یک یا دو عدد بیشتر از آن محصول را خریداری کنید و از زمانی که درب آن را باز کنید تاریخ انقضایش حساب می شود. اما متاسفانه برخی از محصولات هیچ گونه برچسبی ندارند که نشان دهند مدت انقضاء آن ها باشد. پس چطور می توانیم تاریخ مصرف و انقصاء آن ها را بدانیم؟ با ما همراه باشید تا شما را با تاریخ انقضاء انواع لوازم آرایشی آشنا کنیم. کرم پودر هایی که از برند لاکچری کوین باشند و اصل باشند تا یک سال قابل استفاده هستند. در واقع شما می توانید کرم پودر های با کیفیت را تا یک سال روی پوست خود استفاده کنید.  اما پس از گذشت یک سال فاسد می شوند و از تغییر رنگ و بوی آن ها متوجه گذشتن تاریخ انقضاء محصول می شوید. بین ۲ تا ۴ ماه و بین ۳ تا ۶ ماه انقضاء دارند.

هرگز محصولات آرایشی و بهداشتی خود را درون حمام قرار ندهید. رطوبت موجود در روش‌های نگهداری لوازم آرایش ممکن است در نگاه اول خیلی ضروری به نظر نرسد. با این حال این مورد برای کسانی که روزانه از لوازم آرایش استفاده می‌کنند و همچنین فروشگاه‌های لوازم آرایشی ضروری است. زیرا عدم نگه‌داری صحیح از محصولات آرایشی باعث خراب شدن آنها می‌شود. در این مقاله از پادرو قصد داریم به روش‌های نگهداری لوازم آرایش برای کسب‌وکارها بپردازیم. اگر قصد دارید اطلاعات کاملی در این باره به دست آورید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا