عمومیکسب و کار ویژه

هنگام آرایش لب به چه نکاتی توجه کنیم

می‌توان گفت رژلب‌ها محبوب‌ترین محصولات آرایشی در طول تاریخ هستند. این محصولات آرایشی چهره ما را شاداب‌تر کرده و بر جذابیت آن می‌افزایند. اما دانستن اصول به خودی خود مسئله‌ای مهم بوده و برخورداری از بهترین رژلب‌ها نیز بدون بهره‌گیری از این اصول نمی‌تواند تغییری چشم‌گیر در چهره ما ایجاد کند. ضرب المثلی در کشورهای خارجی وجود داشته که می‌گوید: به یک زن رژ لبی مناسب بدهید، او می‌تواند با همین یک دنیا را تسخیر کند. پس هرگز نباید اهمیت این محصول را دست کم بگیریم. اگر می‌خواهید بدانید که برای داشتن لب‌های زیبا باید چه اصولی را هنگام آرایش کردن، رعات کنیم، در ادامه با ما همراه باشید. ما در این مقاله اطلاعات دقیقی را برای داشتن آرایش لب جذاب و قیمت پنکک لاکچری کوین  گرد هم آورده‌ایم.

چگونه مانند آرایشگران حرفه‌ای رژ لب بزنیم؟

برای داشتن آرایش لب زیبا و اطمینان از ماندگاری آن، باید توجه داشته باشید که تمام اصول آرایش لب ارائه شده در ادامه را جدی گرفته و به نکات ساده‌ای که بیان خواهیم کرد، عمل کنید. پس قبل از شروع آموزش به تهیه بالم لب آب‌رسان، خط لب، کانسیلر، کرم پودر و بپردازید. حالا زمان شروع کار است.

اصول آرایش لب به روش اول

در این روش از آموزش آرایش لب، شما به صورت گام به گام باید فعالیت‌های زیر را یکی پس از دیگری انجام دهید. مرحله اول: لب‌های خود را آماده کنید این مرحله مهم‌ترین مرحله در طول انجام آموزش است. هرگز با لب‌های خشک و ترک خورده شروع به آرایش نکنید. قبل از انجام این کار، لب‌هایتان را با مسواکی نرم و مرطوب لایه برداری کرده و با استفاده از آبرسانی کنید. با انجام این کار لب هایتان نرم و لطیف شده و بزرگ‌تر نیز به نظر خواهند رسید. استفاده از اسکراب شکر نیز می‌تواند لایه بردار خوبی در این مرحله باشد.

مرحله دوم: زیرسازی کنید اگر نگران تغییر رنگ و ایجاد ناهمواری روی لب‌های خود هستید، یکی از اصول آرایش‌لب استفاده از کانسیلری متناسب با رنگ پوست شما برای زیرسازی است. با استفاده از براش کرکی، کانسیلر را روی ناحیه آرایشی کشیده و مقداری کرم شب لاکچری کوین روی آن بمالید که ماندگاری آن نیز بیش‌تر شود. مرحله سوم: از مداد لب استفاده کنید برای جلوگیری از نامرتب شدن رژ لب و مشخص شدن خط طبیعی لب‌ها باید از خط لب استفاده کنید. این مرحله به نیز کمک کرده و شما می‌توانید شکل لب‌هایتان را نیز به وسیله آن تغییر دهید. باید از مداد لبی استفاده کنید که بافت نرمی داشته و به راحتی روی پوست شما کشیده می‌شود.

مرحله چهارم: رژ لب بزنید پس از انجام تمامی مراحل اصول آرایش لب که در بالا گفته شد، رژ لب مورد علاقه خود را انتخاب کرده و با استفاده از براشی مناسب روی تمام نواحی لب به خصوص گوشه‌های داخلی آن بمالید. اگر دارای لب‌های نازک یا قیطانی هستید، از رنگ‌های تیره استفاده نکنید، چرا که سبب می‌شوند، لب‌هایتان کوچک‌تر به نظر برسند. همچنین اگر دارای لب‌هایی خشک هستید، از رژ لب‌های مات استفاده نکنید. این رژ لب‌ها سبب خشک شدن بیش‌تر لب‌هایتان می‌شود. شما می‌توانید از رژ لب مرطوب کننده استفاده کنید که لب‌هایتان نیز حالت بگیرند.

مرحله پنجم: برق لب اگر علاقه‌مندید که لب‌هایتان ظاهری پف کرده داشته باشند، می‌توانید از برق لب استفاده کنید. همچنین برای اصلاح گوشه‌های لبتان نیز می‌توانید در آخر کار از کانسیلر استفاده کنید. روش دوم: تکنیک عالی برای آرایش لب روش اولی که در اصول آرایش لب گفته شد، ایده کاملی برای آرایش لب‌ها به شما داد، در روش دوم به چند ایده ضروری دیگر اشاره می‌کنیم که ممکن است شما از آن‌ها استفاده کنید.

رژ لب زدن بدون استفاده از مداد لب

به جای این که به دنبال آموزش تصویری کشیدن خط لب بگردید و یا در زمانی که مداد لب را در کیف آرایشی خود ندارید، از این روش عالی استفاده کنید. در مرحله اول انگشت خود را به رژ لب مورد نظر خود بمالید و سپس این انگشت را مستقیما روی خط طبیعی لب‌هایتان بکشید و فشار دهید. سپس در مرحله دوم برای قسمت‌های داخلی لب، رژ لب را مستقیما و یا با استفاده از براشی روی لب بمالید. این روش برای زمان‌هایی که عجله دارید، می‌تواند بسیار کارآمد باشد. روش سوم برای لب‌های تیره این آموزش آرایش لب ساده برای افرادی مناسب بوده که دارای لب‌هایی تیره یا بدون رنگ دانه هستند.

  • در مرحله اول باید رنگ لب‌تان را به وسیله کانسیلری که دقیقا رنگ پوست شماست، خنثی کرده و این کار را تا جایی ادامه دهید که به تاثیری که می‌خواهید از آن به دست آورید، برسید.
  • سپس در مرحله دوم از این اصول آرایش لب، از خط لبی که با رنگ رژ دلخواهتان تطابق داشته استفاده کرده و دقیقا در وسط لب‌هایتان علامتی شبیه به ضربدر یا حرف X انگلیسی بکشید که شکل لب‌هایتان را بهتر کند.
  • در مرحله سوم باید لایه لایه رژلب لاکچری کوین بیز بزنید. سعی کنید از رژ لب‌های غیر براق استفاده کرده که نتیجه مطلوب‌تری کسب کنید و قدرت ماندگاری بیش‌تری نیز داشته باشند.

روش چهارم مخصوص لب‌های کوچک افرادی که دارای لب‌هایی کوچک بوده و به دنبال آموزش آرایش لب دخترانه هستند، می‌توانند از این روش استفاده کنند. بزرگ شدن لب‌ها سبب زیباتر شدن چهره افراد شده و جذابیت آنان را افزایش خواهد داد، به همین سبب افراد زیادی از روش‌های پزشکی برای بزرگ کردن لب‌های خود استفاده می‌کنند. اما برخی نیز برای بزرگ کردن لب‌ها از روش‌های آرایشی و خانگی استفاده کرده و نتایج مطلوبی به دست خواهند آورد. مرحله اول: لایه برداری کنید در این مرحله برای پیروی از اصول آرایش لب می‌توانید هم از اسکراب‌های مغذی شرکتی و هم از اسکراب شکر خانگی برای لایه برداری استفاده کنید. با انگشتان خود مقداری از ماده اسکراب را برداشته و به صورت دایره‌ای روی لب‌های خود بمالید.

مرحله دوم: استفاده از پرایمر پرایمرها زیرساخت‌های آرایشی بوده و برای افرادی که به دنبال آرایشی یکدست هستند، مناسب خواهند بود. شما با استفاده از این محصول آرایشی می‌توانید پایه‌ای یکنواخت برای آرایش لب ایجاد کرده و ماندگاری آن را نیز افزایش دهید. مرحله سوم: استفاده از مداد لب برای کشیدن خط لب در این مرحله باید از مداد روشن استفاده کنید، زیرا مداد‌های تیره سبب کوچک‌تر شدن لب‌هایتان خواهند شد. مرحله چهارم: هایلایت کنید پس از این که رژ لب مورد علاقه خود را به قسمت‌های مختلف لب خود زدید، حالا باید آن را هایلایت کنید که لب‌هایتان بزرگ‌تر از حالت طبیعی خود دیده شوند. یکی از نکاتی که با توجه به اصول آرایش‌لب در این مرحله باید انجام پذیرد، استفاده از برق لب است.

این محصول آرایشی برای لب‌هایآرایش صحیح و اصولی می تواند جذابیت شمارو دو چندان کند در میکاپ صورت آرایش هرقسمت از صورت مهم تلقی می شود در این مطلب همراه با شوید تا درباره نکات آرایش لب بیشتر بخوانید. این آرایش علاوه بر اینکه بسیار جذاب است، چهره را جوان تر و زیباتر نشان می دهد. رژ لب یکی از ابزار مهم آرایشی است که استفاده صحیح از آن می تواند ضمن جوانی و شادابی چهره ،زیبایی و جذابیت لب های شما را حفظ خواهد کرد. یکی از نکات مهم استفاده از رژ لب، زمان آن برای انتخاب صحیح رنگ آن است.آرایش صبح با آرایش شب کاملا متفاوت است.در روز هرگز از آرایش غلیظ و پرزرق و برق استفاده نکنید.

اگر کمی پا به سن گذاشته اید و احتمالا خطوط و چین های ریز بر روی پوست صورت بخصوص دور چشم، خودنمایی می کنند، پیشنهاد می کنیم از رنگ های خیلی تیره و غلیظ خودداری کنید.این رنگ ها، توجه را به این چروک ها بیشتر جلب می کنند. برای اینکه رنگی صاف از رژ لب مورد علاقه خود داشته باشید، یک لایه رژ زده و آن را آرام روی لب پخش کنید.حالا به صورت ضربه ای رژ لب را به لب بزنید.اینکار علاوه بر دوام بیشتر رژ ، موجب صاف تر و زیباتر شدن رنگ آن خواهد شد.اگر می خواهید لب های پرتر و حجیم تری داشته باشید، این حاللت ضربه ای را بیشتر در قسمت مرکز لب ها انجام دهید .

حجیم کردن طبیعی لبها

مالیدن یک تکه دارچین مرطوب به لب ها قبل از زدن رژ لب هم ، لب ها را حجیم تر خواهد کرد.در مقالات گذشته در این مورد توضیح داده شده است. استفاده از برق لب در مرکز لب هم ، لب ها را پرتر جلوه خواهد داد. آرایش صحیح لبها استفاده از برق لب یا وازلین قبل از زدن رز لب، حجم لب ها را بیشتر نشان می دهد. اگر رژ لب شما زود پاک می شود، پیشنهاد می کنیم قبل از زدن رژ لب، ابتدا با مداد لب، دور لب را خط بکشید و وارد لب ها شوید و آن را با مداد پر کنید، اینکار ماندگاری رژ لب را بیشتر خواهد کرد.

برای داشتن آرایشی زیبا و طبیعی، از رژ لب هایی با رنگ های ملایم و در صورت تمایل، نزدیک به رنگ پوست و خنثی استفاده کنید.اینکار در عین طبیعی بودن، جذاب و زیبا خواهد بود. درباره آرایش لب بیشتر بدانید اگر لب های شما خیلی بزرگ هستند و می خواهید آن ها را کوچک تر نشان دهید، کافیست با استفاده ازکانسیلر به مقدار لازم از لب های خود کاسته و با مداد همرنگ رژ لب تان آن ها را کوچک تر بکشید. سپس رژ لب را بیشتر در مرکز لب ها زده و آن را کمی هم در اطراف پخش کنید.

برای زدن رژ لب از فرچه مخصوص این کار و یا انگشتان خود کمک بگیرید تا رنگ لب هایتان زیباتر دیده شود. به خصوص در قسمت مرکزی لب ها که تیره تر هستند رژ لب را خوب پخش کنید تا همه سطح لب ها یکدست دیده شود. اگر رژ لبی خریده اید که توناژ سردی دارد و شما می خواهید که توناژ رنگ آن گرم باشد، کافیست پس از آن که این رنگ رژ لب را روی لب ها مالیدید، از کمی برق لب رنگی با توناژ گرم استفاده کنید. در صورتی که از برق لب اسفتاده نمی کنید هم کافیست روی لب های خود کمی کرم برنزه بمالید.

آموزش آرایش لب نکات آرایش صورت هنگام استفاده از خط لب دقت داشته باشید که رنگ آن با رژ لب تان تضاد زیادی نداشته و به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. این کار به شما کمک می کند تا حالت زیبایی به لب های خود داده و مورد تحسین همگان قرار گیرید. برای داشتن یک رژ لب زیبا که از لب هایتان بیرون نزند کافیست از یک فرچه آرایشی کوچک استفاده کرده و به لب های خود حالت زیباتری ببخشید. به خصوص در استفاده از رژ لب های قرمز و یا رژ لب های با توناژ تیره تر این نکته را حتما رعایت کنید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا