عمومی

هزار و ۲۶۰ کانون در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی فعال هستند | آغاز کار «باشگاه رشد استعدادهای هنری ادبی جوان»

گروه استانی خبرگزاری آنا؛ فعال سازی مرکز فرهنگی، هنر و اجتماعی یکی از برنامه های اداره کل فرهنگ و معاونت اجتماعی معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد دانشگاهی است ، مرکزی فعال با تیم های کاری دانشجویی که علاقمند به زمینه های مختلف هستند و ضمن حفظ زمینه فعال و پویای دانشگاه فرهنگی اجتماعی ، آنها همچنین از خدمات خود بهره مند می شوند.

مرکز دانشجویی یکی از مهمترین و م effectiveثرترین اشکال فعالیت دانشجویی است که با هدف ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت دانشجویان در اجرای برنامه های مذهبی ، انقلابی ، فرهنگی و هنری دانشگاه ایجاد شده است. بیشتر در مرکز ، البته ، این می تواند منجر به کیفیت بهتر فعالیت و پاسخگویی بیشتر به سلیقه های مختلف شود.

یکی از اهداف اداره کل توسعه فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی جدید تنوع بخشیدن به فعالیت ها و توجه به تعادل در همه زمینه های فعالیت در ایجاد مرکز دانش آموزی است.یکی از رویکردهای مهم معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ، اهمیت دادن به فعالیت های فرهنگی دانشجویی با تسهیل ، تعمیق و گسترش مراکز است که با اصلاح آیین نامه اجرایی مراکز در دستور کار قرار گرفته است. و اعلام آنها در سپتامبر 2010. دانشجویان واحد دانشگاه وزارت فرهنگ در سراسر کشور نیز از فعالیتهای مرکز فرهنگی اجتماعی حمایت می کنند و تا آنجا که ممکن است امکانات و تجهیزات لازم را ارائه می دهند.

در حال حاضر بیش از 1260 مرکز فرهنگی اجتماعی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور فعال هستند و دارای مجوزها ، اساسنامه ها ، منشی ها و اعضا هستند.

خبرنگار خبرگزاری آنا در سلسله گزارشها و مصاحبه هایی با دبیران مراکز فرهنگی اجتماعی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور ، عملکرد ، فعالیتها و رسالت این مراکز را مورد بررسی قرار می دهد.

در این نسخه ، ما با سید کاظم یکانی ، مدیر کل دانشگاه آزاد اسلامی ، به عنوان متولی اصلی در سیاستگذاری ، برنامه ریزی و نظارت بر فعالیت مراکز فرهنگی اجتماعی در زمینه فرهنگ دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی صحبت می کنیم ، که ما در زیر بخوانید

توجه به فعالیتهای فرهنگی دانشجویی با تسهیل ، تعمیق و گسترش کانون دانشجویی

آنا: ارزیابی شما از فعالیت های مراکز فرهنگی اجتماعی به عنوان سرپرستان اولیه در واحدهای دانشگاهی چیست و به نظر شما برای فعالیت مراکز بهتر و کیفی تر چه چیزی ضروری است؟

واحد: مرکز دانشجویی یکی از مهمترین و م effectiveثرترین اشکال فعالیت دانشجویی است که با هدف ایجاد زمینه مناسب برای مشارکت دانشجویان در اجرای برنامه های مذهبی ، انقلابی ، فرهنگی و هنری دانشگاه ایجاد شده است. البته بیشتر در مرکز ، این می تواند منجر به کیفیت بهتر فعالیت و پاسخگویی بیشتر به سلیقه های مختلف شود.

یکی از رویکردهای مهم معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ، توجه به فعالیت های فرهنگی دانشجویی با تسهیل ، تعمیق و گسترش مراکز فرهنگی اجتماعی دانشجویی است که توسط هاس برنامه ریزی شده است.

آنا: دستورالعمل ها و مقررات و قوانین اجرایی مربوط به باشگاه های دانشجویی چقدر م andثر است و به کیفیت فعالیت های دانشجویی کمک می کند؟

واحد: در بازنگری در مقررات مراکز فرهنگی اجتماعی ، دو نکته مورد تأکید قرار گرفت و دقیقتر اینکه اجرای صحیح این نکات می تواند منجر به بهره وری بیشتر فعالیتها شود.

یکی از این نکات این است که کار یک استاد مشاور در یکی از مراکز بستگی به تخصص و تجربه اعضای هیئت علمی دانشگاه دارد که می توانند علاوه بر تأثیرگذاری در تصمیم گیری ، تجربه و تعهد یک متخصص را با دانشجویان منتقل کنند. ایجاد فرایند و اجرای برنامه. اجتماعی شدن مطلوب است.


بیشتر بخوانید:

تشکیل کار گروهی در مراکز دانش آموزی

پویایی و تحرک دانشجو تصویر دانشگاه را افزایش می دهد


نکته دیگر توانایی ایجاد یک شبکه جهانی مرکزی است. به همین دلیل در اساسنامه مقرر شده است که اگر 30 مرکز با زمینه فعالیت مشابه متقاضی ایجاد شبکه ملی مراکز با یک موضوع باشند ، این فرصت به آنها داده می شود. این ویژگی برای توانمندسازی اعضای شبکه و گسترش دامنه فعالیت های آنها در سطح ملی در نظر گرفته شده است.

دستورالعمل دیگر مربوط به مرکز فرهنگی اجتماعی واحد دانشگاهی ، دستورالعمل جشنواره ملی رشد است که امسال برای اولین بار در بیش از 30 زمینه ویژه به دلیل مزایا و معایب آن برگزار شد. سال جدید اعلام و اجرا می شود.

توجه متوازن به زمینه فعالیت در ایجاد مرکز دانش آموزی

آنا: چند واحد فرهنگی اجتماعی در واحد دانشگاهی و در چه زمینه هایی فعال است؟

راه اندازی 1260 مرکز فعال در واحد دانشگاه آزاد اسلامی

واحد: در حال حاضر بیش از 1260 مرکز در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور فعال هستند و دارای مجوزها ، قوانین ، منشی ها و اعضا هستند. بیش از 60 درصد از این مراکز برای انتصاب اساتید مشاور اقدام کرده اند و ما مصمم هستیم که در شروع سال تحصیلی جدید ، تمام مراکز موجود برای اجرای مقررات مراکز فرهنگی اجتماعی اقدام کامل انجام دهند.

زمینه های فعالیت مرکز دانشجویی و فرهنگی دانشگاه اسلامی آزاد “فرهنگ و تمدن” با موضوعات؛ مطالعات فرهنگی ، ایثار و شهادت ، تمدن نوین اسلامی ، زمینه های دانش و غیره ، “اجتماعی” بر اساس موضوع ؛ جهاد یاوری ، هلال احمر ، گردشگری ، کارآفرینی ، خیریه و غیره ، “هنر و ادبیات” در موضوعات ؛ هنرهای انقلابی ، شعر و ادبیات ، نویسندگی ، فیلم و عکاسی ، هنرهای تجسمی و غیره ، “مذهبی” بر اساس موضوع ؛ اسلام شناسی ، عفاف و حجاب ، رویکردهای دینی ، عمار معرفت منکر و … ، «انقلاب اسلامی» با موضوعات ؛ اندیشه های ائمه انقلاب ، اندیشه های شهید مطهری و … “رسانه و فضای مجازی” با موضوع؛ محصولات مجازی ، رسانه ها ، رادیو و غیره گنجانده شده است.

یکی از اهداف اداره کل آموزش و پرورش دانشگاه آزاد اسلامی LPPM در سال تحصیلی جدید تنوع بخشیدن به فعالیت ها و توجه به تعادل در همه زمینه های فعالیت در ایجاد مرکز دانش آموزی است.

آنا: نقاط قوت و ضعف مطالعات فرهنگی ، دینی ، اجتماعی و هنری فعالیت های دانشجویی و گزارشات و نظارت میدانی چیست و وظیفه دانشگاهیان در این زمینه چیست؟

واحد: توجه ویژه معاون فرهنگی دانشجویی در کلیه واحدهای آموزش عالی به فعالیتهای انجمن دانشجویی ، ایجاد فضای هم افزایی و تعامل بین دانشکده و شورای فرهنگ مرکزی از طریق حضور دبیر مرکزی در جلسات ، فعالیتهای مهم مرکز هلال احمر ، فضای مجازی و علم در سالهای اخیر سرانجام ، ویروس کرونا و اجرای موفق جشنواره رشد را می توان یکی از نقاط قوت فعالیتهای مرکز فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی دانست.

باشگاه استعدادهای درخشان ادبی با شناسایی استعدادهای دانش آموزان و تقویت و آموزش مناسب آنها ، دانش آموزان را با جوامع هدف مرتبط می کند.از جمله نقاط ضعف کانون فرهنگی اجتماعی می توان اشتهای معاونین و همکاران فرهنگی مسئول سالن در اولویت بندی پروژه های دانش آموزی و بودجه اختصاص داده شده به آنها را که از اولویت های سالن در سال تحصیلی جدید است در نظر گرفت. به

آنا: نیازهای فرهنگی اجتماعی و اجرایی مراکز بسته به خواسته های آنها تا چه اندازه برطرف می شود؟ و آیا سیستم موجود نیازها را برطرف می کند؟

واحد: بر اساس آیین نامه اجرایی مرکز فرهنگی اجتماعی ، برای رفع نیازهای فرهنگی اجتماعی و اجرایی مرکز ، علاوه بر شوراهای هماهنگ کننده مرکزی در دانشگاه ها و واحدهای استانی ، شوراهای ویژه نیز دیده شده است. در زمینه نمایش فرهنگی

در همه زمینه های فرهنگی ، یک کارشناس مسئول امور مرکزی است. همچنین در استان و در محدوده ستاد ، اداره مراکز فرهنگی و دانشجویی خواسته های دانشجویان را پیگیری می کند. از سوی دیگر ، برای ثبت اطلاعات و دریافت کلیه مشخصات و اسناد اصلی ، سیستم مدیریت مرکزی فعال است و به طور مداوم تحت نظارت است.

“باشگاه پرورش استعدادهای ادبی جوان” ؛ نمای امیدوارکننده

آنا: مرکز اجتماعی و فرهنگی دانشجویی برای برقراری روابط کاری با سایر نهادها و دانشجویان فرهنگی از چه امکاناتی برخوردار است؟

واحد: یکی از چشم اندازهای امیدوار کننده در زمینه مراکز فرهنگی اجتماعی که هدف آن تکمیل زنجیره فعالیت های مرکز و توانمندسازی اعضای آن و در نهایت آشنایی آنها با زمینه های فرهنگی و اجتماعی مرتبط است ، ایجاد “باشگاه توسعه جوان ساسترا ساسترا” در مراسم اختتامیه جشنواره رشد، توسط رئیس دانشگاه اسلامی آزاد اعلام و آغاز به کار کرد.

باشگاه پرورش استعدادهای ادبی جوان با شناسایی استعدادهای دانش آموزان و تقویت و آموزش مناسب آنها را با جوامع هدف مرتبط می کند.

آنا: برگزاری جشنواره های مختلف از جمله جشنواره رشد ملی و … چقدر در رشد ، توسعه و فعالیت های مرکز فرهنگی دانشجویی مثر است؟

واحد: از جمله اهداف جشنواره رشد توجه به فعالیت های دانشجویی در مناطق مرکزی ، شناسایی آنها ، شناسایی و تشویق استعدادهای دانشجویی ، ایجاد انگیزه در بینندگان دانشگاه و گسترش فعالیت های گروهی است.

برای اولین بار در سالهای اخیر ، تولیدات هنری و فرهنگی مرکز ، نتایج و خدمات معلمان و اعضای مرکز در محیط رقابتی و در جشنواره هایی مانند جشنواره های “رشد” و “قلم” مورد بررسی قرار گرفت ؛ با توجه به معرفی و تشویق این مراکز ، پویایی و تحرک جدیدی در فعالیت های آنها ایجاد می شود و دانشجویان جدید را به دانشگاه ترغیب می کند.

جشنواره ملی رشد مرکز فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با ثبت 3 هزار و 252 نفر و ارسال 1200 اثر برگزار شد. ، پادکست ، ایده های برتر و غیره مشخص شد و شرکت کنندگان در سراسر کشور مقام اول تا سوم را کسب کردند.

در جشنواره رشد ملی و در رأس استان مسئول امور مرکزی ، سه استان مقام های برتر و دو استان مقام هایی را که شایسته تقدیر هستند ، کسب کردند. معاون شناخته شد

در بخش کارشناس فرهنگی مسئول امور مراکز جشنواره ملی رشد که امور مراکز را در واحد دانشگاهی دنبال می کند ، سه کارشناس سطح بالا و دو کارشناس فرهنگی شایسته احترام در کشور هستند.

در بخش مرکز فرهنگی اجتماعی ، سه مرکز مقام های برتر را کسب کردند و دو مرکز شایسته تقدیر شناخته شدند. سه نفر در بخش خاصی به نام ایده های برتر رتبه بندی می شوند.

انتهای پیام / 4062 /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا