سلامت و دانش

کدام داروهای گیاهی و مکمل‌ها در کاهش وزن تاثیر دارند؟

دکترنامه / خراسان رضوی اولین بررسی جهانی مکمل های کاهش وزن 16 ساله (مکمل های گیاهی و غذایی) در ترکیب با 121 آزمایش کنترل شده با دارونما ، از جمله بررسی نزدیک به 10 هزار بزرگسال ، نشان می دهد که استفاده از این دارو بر اساس شواهد موجود بی نتیجه است. .

یافته های دو مطالعه در کنگره اروپا در مورد چاقی (ECO) امسال نشان می دهد که در حالی که برخی از مکمل های گیاهی و غذایی از نظر آماری کاهش وزن بیشتری نسبت به دارونما نشان می دهند ، اما برای سلامتی شما مفید هستند. اما این اتفاق نیفتاد و محققان می گویند تحقیقات بیشتری لازم است. برای ایمنی طولانی مدت آنها

اریکا بسل ، محقق اصلی در دانشگاه سیدنی در استرالیا ، گفت: “مکمل های گیاهی و غذایی که برای کاهش وزن تبلیغ می شوند بسیار محبوب هستند ، اما بر خلاف داروها ، هیچ مدرک بالینی برای ایمنی و اثربخشی آنها وجود ندارد.” ارزیابی دقیق ما از بهترین شواهد موجود نشان می دهد که شواهد کافی برای توصیه این مکمل برای کاهش وزن وجود ندارد. “حتی اگر به نظر می رسد اکثر مکمل ها برای استفاده کوتاه مدت بی خطر هستند ، از نظر بالینی برای کاهش وزن مناسب نیستند.”

محققان مکمل های گیاهی کامل یا مکمل های گیاهی را به عنوان مواد فعال و مکمل های غذایی گزارش کردند که حاوی ترکیبات طبیعی از محصولات گیاهی و حیوانی مانند فیبر ، چربی ، پروتئین و آنتی اکسیدان است که می تواند به صورت قرص ، پودر و مایع خریداری شود. کردن

بین سال های 1996 و 2006 ، 1000 مکمل کاهش وزن روزانه بدون ارزیابی اثربخشی آنها در لیست درمانی استرالیا قرار گرفتند. مکمل ها توسط اسپانسرها (که کالایی را وارد می کنند ، صادر می کنند یا تولید می کنند) بدون تأیید ادعای اثربخشی فروخته و به بازار عرضه می شوند. فقط 20٪ داروهای موجود در لیست جدید هر ساله مورد آزمایش قرار می گیرند تا مطمئن شوند که هدف مورد نظر را برآورده می کنند. در بعضی از کشورها ، مکمل ها فقط باید حاوی مقادیر قابل قبول محصولات غیر دارویی باشند.

حدود 15٪ از آمریکایی ها که سعی در کاهش وزن دارند مکمل های کاهش وزن را امتحان کرده اند که 41 میلیارد دلار در صنعت جهانی تا سال 2020 است. علی رغم محبوبیت روز افزون ، 16 سال از آخرین بررسی ادبیات علمی در مورد همه گیاهان و رژیم های غذایی می گذرد مکمل.

داروهای گیاهی برای کاهش وزن موثر نیستند

برای ارائه شواهد بیشتر ، محققان استرالیایی یک بررسی اساسی از همه آزمایشات تصادفی مقایسه شده با مقایسه اثر مکمل های گیاهی با دارونما بر کاهش وزن در آگوست 2018 انجام دادند. داده های 54 مطالعه ، از جمله 4331 بزرگسال سالم که دارای اضافه وزن یا چاقی در سن 16 سال یا بیشتر بودند ، تجزیه و تحلیل در این مطالعه ، کاهش وزن حداقل 2.5 کیلوگرم (5.5 پوند) از نظر بالینی قابل توجه بود. آنها همچنین طرح مطالعه ، گزارش ها و ارزش بالینی را بررسی می کنند.

مکمل های گیاهی موجود در آنالیز شامل چای سبز ، گارسینیا کامبوجیا و جوز هندی یا ترنج (میوه ای گرمسیری) ، لوبیای سفید ، افدرا (محرک متابولیک) ، انبه آفریقایی ، چای های گیاهی ، معمولاً توت قرمز ، شراب قرمز است. مورد استفاده (هند) ، ریشه شیرین بیان و گل است.

تجزیه و تحلیل نشان داد که فقط یک عامل ، لوبیای سفید ، از نظر آماری ، اما نه از نظر بالینی ، سنگین تر از دارونما بود (منفی 1.61 کیلوگرم ، 3.5 پوند).

علاوه بر این ، چندین ترکیب از انبه آفریقایی ، انگور ، گل و جوز هندی نتایج امیدوار کننده ای را نشان داد ، اما در کمتر از سه آزمایش ، اغلب با روش های ضعیف تحقیق یا گزارش ، مورد آزمایش قرار گرفت و یافته ها باید با احتیاط تفسیر شوند.

مکمل های غذایی برای کاهش وزن موثر نیستند

یک مطالعه مقدماتی جدید تا دسامبر 2019 و 67 آزمایش تصادفی ، اثرات مکمل های غذایی حاوی ترکیبات طبیعی جدا شده با دارونما را بر روی کاهش وزن در 5194 فرد سالم دارای اضافه وزن یا چاقی (16 سال یا بیشتر) مقایسه کرد.

مکمل های آنالیز شامل کیتوزان (یک قند پیچیده از لایه بیرونی سخت غذاهای دریایی ، خرچنگ و میگو است که ادعا می شود از جذب چربی یا کربوهیدرات جلوگیری می کند) ، گلوکومنان (یک فیبر محلول که باعث احساس سیری می شود) و فروکتان ها (کربوهیدرات ها) ) زنجیره فروکتوز) و اسید لینولئیک مزدوج (که ادعا می شود با کاهش چربی باعث تغییر ترکیب بدن می شود).

تجزیه و تحلیل نشان داد که کیتوزان (منفی 1.84 کیلوگرم) ، گلوکومنان (منفی 1.27 کیلوگرم) و اسید لینولئیک کونژوگه (منفی 1.08 کیلوگرم) از نظر آماری اما از نظر بالینی به طور قابل توجهی پایین تر از دارونما است.

برخی از مکمل های غذایی ، از جمله سلولز اصلاح شده (به گفته محققان ، فیبر پنبه ای که در معده پخش می شود تا احساس سیری کنید) و عصاره های آب پرتقال خون ، نتایج امیدوار کننده ای را نشان دادند ، اما فقط در یک آزمایش و قبل از توصیه آزمایش شدند. آنها برای کاهش وزن نیاز به شواهد بیشتری دارند.

بسل می گوید: “مکمل های گیاهی و غذایی ممکن است یک راه حل سریع برای مشکلات وزن به نظر برسد ، اما مردم باید توجه داشته باشند که ما چیز زیادی در مورد آنها نمی دانیم.” تحقیقات بسیار کمی با کیفیت بالا در مورد مکمل های متعدد و با داده های کمی در مورد اثر بخشی طولانی مدت انجام شده است. علاوه بر این ، بسیاری از آنها آزمایش های کوچک و طراحی ضعیفی داشتند و برخی از آنها ترکیب مکمل مورد بررسی را گزارش نکردند. رشد زیاد در این صنعت و محبوبیت این محصول نشان دهنده اهمیت انجام مطالعات دقیق تر برای اطمینان از ایمنی و اثر بخشی آن در کاهش وزن است. »

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا