نحوه گرفتن وقت سفارت حضوری و آنلاین

وقت سفارت چیست؟

وقت سفارت به مراجعه حضوری به سفارت یک کشور جهت ارائه مدارک و انجام انگشت نگاری و مصاحبه به منظور اخذ ویزا می گویند. به بیان دیگر جهت اخذ ویزای کشور مقصدی که قصد سفر به آن را دارید باید در ابتدا قبل مراجعه به سفارت وقت بگیرید و بعد از تعیین وقت سفارت یونان، ملزم به آن هستید که در تاریخ و ساعت مشخص شده به سفارت مراجعه نمایید و بعد از تحویل مدارک خود منتظر بررسی سفارت بمانید.

در مواردی که کشور مقصد در ایران سفارتخانه نداشته باشد، متقاضی می بایست جهت اخذ ویزا به کشورهای همسایه سفر کند و اقدامات لازم را در سفارت کشور مورد نظر اتخاذ نماید. به عنوان مثال متقاضیان ویزای کانادا و ویزای امریکا می توانند جهت گرفتن وقت سفارت از انکارا ، استانبول ، دبی، ارمنستان و تفلیس اقدام نمایند.

چرا باید وقت سفارت بگیریم؟

به منظور اخذ وقت سفارت قبل از مراجعه به سفارت مربوطه باید اقدام به تعین وقت سفارت نمایید. این عمل موجب به تسهیل در روند امور و جلوگیری از ازدحام و صفوف طولانی و صرفه جویی در زمان متقاضیان اخذ وقت سفارت می باشد. متقاضیان می توانند جهت گرفتن وقت سفارت به صورت فوری و عادی ( حضوری یا آنلاین ) اقدام نماید که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت.

دریافت وقت سفارت فوری به چه صورت است؟

همانطور که بالاتر  عنوان کردیم می توانید به دو صورت وقت سفارت فوری یا عادی جهت اخذ ویزا اقدام نمایید. چنانچه برای سفر به مقصد مورد نظر عجله داشته باشید و ملزم باشید که در تاریخ مشخص و دقیقی سفر کنید می بایست به صورت اخذ وقت سفارت فوری ( وقت سفارت VIP ) اقدام نمایید تا این امکان برای شما مهیا شود که در کمتر از دو هفته به سفارت وارد شوید. در غیر این صورت اگر زمان کافی برای تکمیل مدارک و ترجمه داشته باشید و زمان مشخص و دقیقی برای سفر از پیش تعیین نکرده باشید می توانید به صورت عادی اقدام نمایید و با صبر و حوصله به امور مربوطه بپردازید.

البته وقت سفارت فوری برخی کشورها با وقت سفارت عادی از لحاظ زمانی تفاوت چندانی ندارد، و تفاوت آن تنها در روند انجام امور اداری در روز وقت سفارت می باشد. بدین معنی که متقاضی دیگر نیاز به ایستادن و انتظار در صف ندارد، و در سالنی متفاوت و مبله، کارهای اداری از جمله ارائه مدارک، انگشت نگاری و مصاحبه را انجام خواهد داد.

هزینه گرفتن وقت سفارت به چه صورت است؟

هزینه گرفتن وقت سفارت به صورت عادی یا فوری متفاوت می باشد. متقاضی بابت اخذ وقت سفارت فوری باید هزینه بیشتری بپردازد، در حقیقت با پرداخت هزینه بیشتر می توانید در کمترین زمان به سفارت وارد شوید اما در برخی موارد ممکن است تفاوتی بین هزینه گرفتن وقت سفارت عادی و فوری وجود نداشته باشد. همچنین متقاضی ملزم به پرداخت هزینه های مربوط به صدور ویزا و انگشت نگاری به سفارت می باشد. مقدار هزینه بسته به کشور انتخابی متغیر می باشد.

قابل ذکر است که برای افراد زیر شش سال و بالای هشتاد سال هزینه انگشت نگاری دریافت نمی شود و همچنین افراد بین شش تا دوازده سال هم نصف هزینه انگشت نگاری را پرداخت می نمایند. بنابراین با توجه به قوانین سفارت مورد نظر متقاضی می بایست هزینه را آماده نماید زیرا در صورت عدم پرداخت درخواست متقاضی مورد بررسی قرار نخواهد گرفت. با توجه به اینکه جهت پرداخت اخذ وقت سفارت نیاز به کارت بین المللی بانکی می باشد، جهت تسریع  و انجام دقیق امور مرتبط به وقت سفارت ، متقاضیان می توانند از طریق متخصصان مربوطه سفریار  با آرامش خاطر اقدام نمایند. لیست قیمت اخذ وقت سفارت به شرح زیر می باشد:

  • هزینه وقت سفارت ایتالیا 100،000تومان
  • هزینه وقت سفارت فرانسه 100،000تومان
  • هزینه وقت سفارت المان 290،000 تومان
  • هزینه وقت سفارت یونان 100،000 تومان
  • هزینه وقت سفارت هلند 100،000 تومان
  • هزینه وقت سفارت بلژیک 100،000 تومان
  • هزینه وقت سفارت چک 100،000 تومان
  • هزینه وقت سفارت اتریش 100،000 تومان
  • هزینه وقت سفارت اسپانیا 100،000 تومان
  • هزینه وقت سفارت پرتغال 100،000 تومان
  • هزینه وقت سفارت لهستان 100،000 تومان
  • هزینه وقت سفارت دانمارک 100،000 تومان

گرفتن وقت سفارت تمامی کشورهای حوزه شینگن در کوتاه ترین زمان ممکن

برای سفر به کشورهای حوزه شینگن که واقع در قاره اروپا می باشد نیاز به ویزای شینگن می باشد. متقاضی با داشتن ویزای هر یک از کشورهای حوزه شینگن می تواند به تمامی کشورهای این حوزه سفر نماید. بدین ترتیب دارنده این ویزا از این امتیاز برخوردار است که با یک ویزا به تمامی کشورهای این حوزه سفر نماید.

برای گرفتن ویزای شینگن ابتدا باید اقدام به اخذ وقت سفارت از سفارتخانه کشور مورد نظر نمایید و تمامی مدارک مورد نیاز را به صورت کامل آماده و ارائه دهید. در حقیقت اخذ ویزای کشور مربوطه منوط به کامل بودن همین مدارک دارد و این مساله بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا در صورت ناقص بودن مدارک احتمال ریجکت شدن ویزا بسیار زیاد می باشد. این مدارک شامل مدارک هویتی ، گردش حساب و تمکن مالی مناسب ، مدارک شغلی ، رزرو بلیط هواپیما ، رزرو هتل یا دعوتنامه معتبر ، و … می باشد.

 متقاضی پس از آماده سازی مدارک می بایست آن را به دارالترجمه بسپارد، دارالترجمه مدارک را ترجمه و مهر رسمی روی آن درج می نماید که تائیدیه درستی آن می باشد. پس از آماده سازی مدارک می بایست در تاریخ و زمان مشخص شده مدارک را به سفارت مربوطه تحویل داده و منتظر بررسی آن توسط سفارت بمانید که معمولا این روند بین دو تا چهار هفته زمان می برد و سپس نتیجه را برای اقدام بعدی دریافت نمایید.

نکات مهم وقت سفارت

وقت واقعی بگیرید.

در این راه ممکن است برخی از افراد سودجو شمارا فریب دهند و با اخذ پول‌های هنگفت وقتی برای مراجعه به شما ارائه ندهند. برای اطمینان از واقعی بودن حتماً برگه وقت را از شخص دریافت کنید و استانداردهای آن را بررسی کنید.

وقت‌شناس باشید.

برای مراجعه به سفارت به‌خصوص هنگام وقت سفارت آلمان سعی کنید سی دقیقه قبل در محل حاضر شوید. درصورتی‌که تأخیر داشته باشید؛ سفارت شمارا نمی پذیرد و در نتیجه باید دوباره وقت سفارت بگیرید.

پول نقد همراه داشته باشید.

برای این که هزینه صدور ویزا را به سفارت بپردازید باید کل هزینه را به صورت یورو یا دلار ( با توجه به قوانین سفارت) همراه داشته باشید.

درگیر باقی مانده پول نشوید!

با توجه به تعداد مراجعه کنندگان به سفارت بهتر است پول سفارت را بدون کم‌وزیاد بپردازید تا درگیر باقی مانده پول نشوید؛ ممکن است باقی مانده ای به شما برنگردانند.

با لباس رسمی وارد شوید.

لباس رسمی بپوشید و مرتب وارد سفارت شوید. نوع برخورد شما بسیار اهمیت دارد.

وسایل ممنوعه

ورود به سفارت همراه با انواع سلاح سرد، گرم، وسایل آتش‌زا، سوزن، سنجاق و … ممنوع است. البته داشتن وسایل دیجیتال مانند تلفن همراه و ساعت دیجیتال و … نیز ممنوع است.

رمز موفقیت آرامش است.

در صورتی که با شما مصاحبه کردند، آرامش داشته باشید و بدون استرس پاسخ دهید.

صداقت مهم‌ترین رکن ویزا

دقت داشته باشید که در تمام مراحل صداقت داشته باشید. از مدارک تقلبی و جعلی استفاده نکنید و هر سؤالی که از شما پرسیدند صداقت داشته باشید. در غیر این صورت سفارت عدم صداقت شما را متوجه می شود و ریجکتی دست آورد شما خواهد بود. شما با توجه به ویزای درخواستی خود، باید با افسران ویزای کشور مقصد مصاحبه کنید. حالا بسته به کشور مقصدتان، یا باید با افسران ویزا مصاحبه کنید و یا فقط برای تحویل مدارک و انگشت نگاری به سفارت و یا کارگزاری مراجعه کنید.

به دلیل ازدیاد درخواست متقاضیان ویزا، سفارت خانه ها و کنسولگری ها تصمیم گرفتند تا برای جلوگیری از شلوغی و ازدحام متقاضیان، سیستم تعیین وقت سفارت را پیاده سازی کنند. وقت سفارت در اصل همان نوبت بانکی است. با این تفاوت که چند دقیقه و یا چند ساعت بعد نوبت شما فرا نمی‌رسد بلکه ممکن است، ۱ روز، ۱ ماه و حتی ۱ سال بعد نوبت مراجعه شما به سفارت فرا برسد.

منبع:

mfa.gr

visa.vfsglobal.com

دکمه بازگشت به بالا