چرا جارو شارژی شارژ نمیشود؟

شارژ نشدن جارو شارژی یکی از مشکلاتی است که برخی از کاربران هنگام استفاده از این محصول با آن مواجه می شوند. به طور کلی هر محصول و وسیله برقی که در خانه استفاده می کنیم عمر مفیدی دارد و پس از چند سال طبیعی است که دستگاه کارایی و کارایی معمول خود را از دست بدهد. اما شارژ نشدن جارو شارژی گاهی به دلیل خرابی کامل آن نیست و ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد. اگر بتوانید علت مشکل را به درستی شناسایی کنید و اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهید، همچنان می توانید از جارو شارژی استفاده کنید. در این مقاله سرویس بوش به بررسی مهمترین دلایل شارژ نشدن جاروبرقی های شارژی می پردازیم.

دلایل شارژ نشدن جارو شارژی

شارژ نشدن جارو شارژی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد. البته اگر هنگام خرید جاروبرقی قابل استفاده مجدد، محصولی با کیفیت و کارآمد را انتخاب کنید، با چنین مشکلی مواجه نخواهید شد. جارو شارژی بوش یکی از با کیفیت ترین جاروهای شارژی موجود در بازار است که با بهترین قطعات ساخته شده است. البته ممکن است این محصول به مرور زمان یا به دلیل استفاده نادرست دچار مشکل شود. اما در صورت بروز مشکل می توانید از خدمات پس از فروش آن بهره مند شوید. از آنجایی که عملکرد جارو شارژی کاملاً به شارژ دستگاه بستگی دارد، در صورت فراهم نشدن چنین فرصتی و بروز مشکل در شارژ جاروبرقی، استفاده از آن غیرممکن خواهد بود. بنابراین تا زمانی که علت این مشکل شناسایی و برطرف نشود، نمی توانید از جاروبرقی قابل استفاده مجدد استفاده کنید. در ادامه به دلایل اصلی شارژ نشدن جاروبرقی شارژی می پردازیم

قطعی برق

گاهی اوقات جاروهای شارژی به دلیل مشکلات فنی دستگاه شارژ نمی شوند و باید علت آن را در جای دیگری جستجو کرد. اگر تصمیم دارید از یک جارو شارژی استفاده کنید اما دستگاه برای روشن کردن برق شارژ نمی شود. اولین قدمی که باید بردارید این است که مطمئن شوید خانه شما برق دارد. در صورت وجود اتصال برق در خانه، بهتر است وضعیت فیوز را بررسی کنید، در صورتی که در این صورت مشکلی وجود ندارد. می توانید به مرحله بعدی بروید.

پریز برق خراب است

اگر جارو شارژی را به پریز برق وصل کردید و متوجه شدید که دستگاه شارژ یا روشن نمی شود، برای اطمینان باید دستگاه را به پریز دیگری وصل کنید. دلیل شارژ نشدن جارو شارژی ممکن است آسیب دیده، سوختن یا معیوب بودن دوشاخه باشد. وقتی دوشاخه آسیب می بیند، البته نمی تواند جریان را به درستی حمل کند و جاروبرقی را شارژ کند. اگر فقط یک پریز دارید، می توانید از دستگاهی مانند فازمتر برای بررسی وضعیت پریز استفاده کنید. اگر پریز سالم باشد، چراغ نشانگر فازمتر روشن خواهد شد.

آسیب به سیم جارو شارژی

گاهی بر اثر بی احتیاطی کابل ایستگاه شارژ زیر بازو کشیده می شود و می شکند. گاهی اوقات سیم در معرض جوندگان یا حیوانات خانگی قرار می گیرد و خورده می شود. در هر صورت، آسیب به سیم‌کشی گیرنده از انتقال صحیح برق به دستگاه جلوگیری می‌کند. در چنین شرایطی باید از یک متخصص برای حل مشکل اساسی کمک بگیرید. در صورت تعمیر کابل اقدامات مناسب برای رفع آن انجام می شود، در صورت عدم وجود راهی برای رفع آن راه حل تعویض کابل دستگاه و تعویض آن با کابل جدید است.

خرابی باتری یا پایان عمر باتری

استفاده طولانی مدت از جارو شارژی می تواند عمر باتری آن را کاهش دهد. همچنین گاهی بی احتیاطی در استفاده از دستگاه باعث آسیب به باتری می شود. مثلاً اگر روزی چند بار جارو را بچرخانید یا به بدنه و موقعیت باتری ضربه بزنید که باعث از کار افتادن باتری می شود. همه اینها باعث خرابی باتری و جلوگیری از شارژ شدن جارو شارژی می شود.

در هر صورت باید باتری را تعویض کنید تا بتوانید دوباره از دستگاه استفاده کنید. باتری موجود در دستگاه باید کاملاً از نوع و نوع خود و اصل باشد.

جارو به درستی روی سینی نصب نشده است

جارو شارژی در مدل های مختلف به فروش می رسد. معمولا محل مخصوصی برای شارژ این دستگاه ها وجود دارد. اگر جارو را در شارژر قرار ندهید تا به درستی شارژ شود، عملیات شارژ دستگاه با موفقیت انجام نمی شود. بنابراین به جای اینکه مشکل جارو شارژی را پیدا کنید که نمی تواند در پریز شارژ شود، بررسی کنید که آیا جارو را به درستی در شارژر قرار داده اید یا خیر.

پایه شارژر آسیب دیده است

یکی دیگر از دلایلی که جاروهای شارژی شارژ نمی شوند، پایه یا ایستگاه شارژ آسیب دیده است. گاهی اوقات ممکن است آداپتور شارژر آسیب دیده و خراب شود که باید تعمیر یا تعویض شود. توجه داشته باشید که پایه شارژ بخش مهمی از جاروبرقی است که تشخیص و تعمیر آن از عهده کاربر عادی خارج است. بنابراین برای رفع آن بهتر است از دانش و مهارت افراد متخصص کمک بگیرید.

انسداد راه هوایی از جاروبرقی

گاهی اوقات گرفتگی سطل گرد و غبار، گرز یا شلنگ جاروبرقی است که از پر کردن مجدد جلوگیری می کند. در صورت عدم برداشتن درپوش ها، جاروبرقی نه تنها پر نمی شود، بلکه در حین کار تحت فشار زیادی قرار می گیرد که می تواند دستگاه را کاملا غیر قابل استفاده کند. بنابراین همیشه از باز بودن راه های هوایی دستگاه اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که هیچ جسم یا جسمی راه عبور هوا را مسدود نمی کند.

راهکارهایی برای افزایش عمر باتری جاروبرقی

جاروبرقی های شارژی نسل جدید جاروبرقی های موجود در بازار هستند که پس از شارژ به صورت بی سیم کار می کنند. این محصولات سبک تر از جاروبرقی هستند و فضای کمتری را اشغال می کنند. اگرچه استفاده از باتری در جارو شارژی مزایای زیادی دارد، اما معایبی نیز دارد. اگر باتری از بین رفت یا از کار افتاد، برای استفاده از جاروبرقی باید یک باتری جدید برای دستگاه خریداری کنید.

البته اگر در زمان خرید به سراغ محصولات باکیفیت بروید احتمالا با مشکلات کمتری مواجه خواهید شد. یکی از دلایلی که باعث شده قیمت جاروبرقی بوش و کیفیت جارو شارژی بوش بالاتر از سایر محصولات موجود در بازار باشد، استاندارد بالای محصولات است. اما جدای از بحث انتخاب محصول، راه حل هایی وجود دارد که به شما کمک می کند عمر باتری قابل شارژ جاروبرقی خود را افزایش دهید و از خرابی زودرس آن جلوگیری کنید. به نکات زیر توجه کنید:

اگر نیازی به شارژ جاروبرقی ندارید، فورا آن را خاموش کنید.

سعی کنید در حین تمیز کردن خانه به جاروبرقی استراحت دهید و دائماً آن را روشن نگذارید.

قبل از اینکه شارژ باتری به صفر برسد و کاملا خالی شود، دستگاه را شارژ کنید.

برای جلوگیری از فشار بر جاروبرقی و افزایش طول عمر باتری، فیلترهای دستگاه باید مرتب تمیز شوند.

جاروبرقی را در محیط بسیار گرم قرار ندهید. همچنین از قرار دادن دستگاه در زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

نیازی نیست باتری را تا 100 درصد شارژ کنید.

پس از خاموش کردن جاروبرقی، بلافاصله آن را شارژ نکنید.
برای تعمیر جاروشارژی بوش در تهران با ما تماس بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا