سوریه: سازمان منع تسلیحات شیمیایی ابزار برخی از کشورها شده است

سوریه: سازمان منع تسلیحات شیمیایی ابزار برخی از کشورها شده است

به گزارش Russia Today ، بسام صباغ ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد ، از شورای امنیت خواست “این سازمان را اصلاح کرده و به نقش عادی خود به عنوان ستون اصلی و بی طرف در این زمینه بازگردد”.

صباغ گفت که سیاست زدگی این سازمان آن را از ماهیت فنی کار خود دور کرده و باعث شده است که اعتبار خود را از دست بدهد ، نه اینکه متولی قابل اعتماد اجرای کنوانسیون منع مواد شیمیایی باشد. سلاح ، ابزار در دست دارد چندین کشور طرف معامله برای هدف قرار دادن دولت ها شده اند.

صباغ با ابراز تاسف از اینکه مذاکرات شورا به “بستری برای برخی از کشورهای عضو غربی برای اتهامات گمراه کننده علیه سوریه” تبدیل شده است ، گفت: سوریه در سال 2013 داوطلبانه به این سازمان ملحق شد و سخت تلاش می کند تا به تعهدات خود عمل کند. حذف کل ذخایر سلاح های شیمیایی و امکانات تولید آنها “.

صباغ با بیان اینکه چالش های واقعی در “مبارزه با تروریسم شیمیایی” وجود دارد ، گفت: “این چالش” مورد توجه برخی کشورهای غربی قرار نگرفته و به آنها مربوط نمی شود “.

وی به “افزایش چشمگیر تلاش گروه های تروریستی مانند داعش و النصره برای استفاده از سلاح های سمی و شیمیایی در سوریه” اشاره کرد و گفت: “گزارش های مکرری وجود دارد که این گروه ها در حال آماده سازی تظاهرات جعلی با استفاده از سلاح های شیمیایی هستند تا آنها را متهم کنند” ارتش سوریه بودن

صباغ از آنچه در گزارش سازمان درباره حادثه “دوما” گفته شد ، گفت و گفت: “واقعیتها روز به روز روشن تر می شوند و به وضوح اشاره می کند که مقامات ارشد سازمان در زمینه تحریف حقایق ، مطابق با روایت این است که ایالات متحده ، فرانسه و انگلیس برای یافتن بهانه هایی برای تجاوز سه جانبه خود در خاک سوریه اقدام کرده اند.

صباغ خاطرنشان کرد که در گزارش تحقیقات اولیه حادثه دوما تأکید شده بود که هیچ شواهدی مبنی بر حمله شیمیایی در آنجا یافت نشد و هرگونه تلاش برای لغو آن نمی تواند اعتبار گزارش کمیته حقیقت یاب را بازیابی کند.

311311

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا