عمومی

دانشگاه آزاد اسلامی باید محور توسعه استان ایلام باشد/ لزوم تقویت مدارس فنی و حرفه‌ای سما در ایلام

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر. محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در سفر یک روزه به استان ایلام با حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام دیدار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی: دانشگاه آزاد اسلامی اکنون به نقطه مطلوب رسیده است

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین کریمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اسلامی با خیر مقدم به دکتر طهرانچی و گفت: الحمدلله دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیلان زیادی دارد و اکنون به نقطه مطلوب رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار جذب دانشجویان غیرایرانی از کشورهای همسایه را یکی از فرصت های دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام دانست و گفت: یکی از مشکلاتی که دانشگاه آزاد اسلامی می تواند وارد شود این است. جذب دانشجویان بین المللی که بتوانند فرهنگ را انتقال دهند اسلام ایرانی و زبان فارسی به کشورهای همسایه کمک می کند.

در ابتدای جلسه دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ظرفیت ها و ویژگی های استان ایلام گفت: استان هایی که در دوران دفاع مقدس تاثیرگذار و تاثیرگذار هستند بر گردن ما حق مضاعف دارند و متعلق به این استان ها هستیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به مزیت ها و ظرفیت های هر استان روی رویکرد جدید خود کار خواهد کرد، تصریح کرد: اطلس جامع اطلاعات استانی در دانشگاه آزاد اسلامی تهیه شده و دانشگاه بر این اساس عمل خواهد کرد. بر اساس اسناد برنامه ریزی هر استان، وضعیت اقتصادی، اجتماعی، جمعیتی و … در رویکرد و فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی استان لحاظ شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اطلس جامع اطلاع رسانی استان ایلام گفت: بر اساس این اطلس، جمعیت دانشجویی استان ایلام در رشته های علوم تجربی بالاترین آمار را دارد، در حالی که در سایر استان ها رشته های فنی و حرفه ای رتبه اول را دارند اما در استان ایلام دانش آموزان پسر علاقه ای به رشته های فنی و حرفه ای نشان نداده اند در حالی که این گروه از دانشجویان سایر استان ها دو برابر استان ایلام در رشته های فنی و حرفه ای و فنی حرفه ای مشغول به تحصیل هستند که این آمار به این معنی است که استان ایلام در تامین نیروی ماهر و متخصص با مشکل مواجه خواهد شد. در آینده

دکتر. طهرانچی خاطرنشان می کند: دانشگاه های فعال در استان ایلام فاقد نگاه فنی و تخصصی هستند و در این زمینه کمکی به استان نمی کنند. این در حالی است که 45 درصد تولید ناخالص داخلی استان ایلام مربوط به معادن و انرژی است و سهم صنعت و کشاورزی بسیار ناچیز است و در استان ایلام نیمی از استان های دیگر صرف آموزش و پرورش می شود که تاثیر منفی بر مسائل اجتماعی دارد. استان ها ظاهر شده اند.

وی با بیان اینکه دانشگاه ها، مراکز آموزشی و فرهنگی استان ایلام باید دیدگاه های متفاوتی نسبت به عملکرد و فعالیت خود داشته باشند، گفت: این امر لازمه آموزش و حرکت علمی کشور به سمت فرهنگ عمومی، جهت گیری فرهنگی عمومی و بهره وری اقتصادی است. برای انجام این کار، کار و تلاش زیادی باید انجام شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با قدردانی از زحمات رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: این دانشگاه در چهار سال گذشته شرایط سخت اقتصادی را تجربه کرده است که نتیجه غفلت طولانی مدت بوده است و الحمدلله با موفقیت اجتماعی، اکنون از بحران خارج شده است.” و او می تواند کارهای جدی تری انجام دهد. لذا با جمع بندی دکتر. از دکتر میرزایی حیدری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام استفاده خواهیم کرد. ناصری که از پیشکسوتان دانشگاه است مدیریت این مجموعه را بر عهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه انتظار می رود دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان محور توسعه استان ایلام ایفای نقش کند، گفت: این دانشگاه باید در حوزه دانشگاه ها و مدارس سما و بر اساس اطلس جامع وظایف خود را به خوبی انجام دهد. در این استان به یک دانشکده فنی نیاز است.» و با تقویت این حرفه خوشبختانه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی که ارتباط تنگاتنگی با دانشگاه آزاد اسلامی دارند در این زمینه با دانشگاه تعامل خواهند داشت.

سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام و دکتر دکتر سارا فلاحی نماینده مسلمانان در شورای اسلامی نیز در این جلسه حضور داشت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

انتهای پیام/4040/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا