دیدار نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی ایلام و اداره پزشکی قانونی چگونه گذشت؟

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا از ایلام، در راستای دکتر. محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و بهروز ناصری، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام، در خصوص تعامل دانشگاه و اعضای هیأت علمی با «حرفه، صنعت و جامعه» این دانشگاه در دیدار با نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام شعبه در محل برگزاری پزشکی قانونی استان ایلام برگزار شد.


بیشتر بخوانید:

تکمیل تفاهم نامه بین دانشگاه آزاد اسلامی و بوشهر . پزشکی قانونی استان


در این نشست که به میزبانی مهرشاد طهماسبی، رئیس پزشکی قانونی استان ایلام برگزار شد، به معرفی توانمندی های علمی، آزمایشگاهی و نیروی انسانی دانشگاه پرداخت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام با اشاره به اینکه ماموریت پزشکی قانونی به عنوان نهادی مستقل و زیر نظر قوه قضائیه است، بخش کوچکی از فعالیت های این مجموعه و معاینه زنان و مردان را تشکیل می دهد. ، معاینه روانپزشکی، سقط جنین، بالینی و .. از دیگر فعالیت های این مرکز می باشد.

مهرشاد طهماسبی ارائه آمار به جامعه شناسان، روانشناسان و … برای موضوعات آسیب شناسی را امکان پذیر دانست و گفت: با توجه به این رسالت پیچیده دولت، برخی فعالیت های ویژه در مراکزی مانند موسسه پزشکی قانونی مستقر شده است.

وی با ابراز خرسندی از تعامل با جامعه دانشگاهی، همکاری با صاحب نظران در حوزه های مختلف را راهگشای پیشرفت هر سازمانی می داند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان ایلام در خصوص مطلوبیت ارائه خدمات، تحقیقات کاربردی، بررسی آماری، روندها و پیش بینی های آتی، ارائه راهکارهای مناسب برای مشکلاتی از قبیل تصادفات، درگیری ها و آسیب های اجتماعی، همکاری آزمایشگاهی با دانشگاه ها، دانشجویان مرتبط با پایان نامه و تهیه پایان نامه انیمیشن های آموزشی برای جلوگیری از وقوع جرم نیز ذکر شده است.

دانشگاه باید مرکز حل مشکلات باشد

استادیار گروه روانشناسی و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام به نقش آموزش، پژوهش و دانشگاه در «صنعت، جامعه و زندگی» افراد با پیچیدگی های علوم رفتاری و ارتباط آن با عملکرد افراد در مسائل روانی اشاره می کند. .

شهرام مامی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها و دانشگاهیان همیشه آماده حل مشکلات و کار هستند.

حسین پیمان، استادیار گروه شیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام نیز بر لزوم ارتباط موثر دانشگاه با جامعه و تشکیل کمیته یا هیئت مشترک دانشگاه و پزشکی قانونی تاکید کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با اشاره به ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین دانشگاه جهان با بیش از یک میلیون دانشجو و 30 هزار هیئت علمی و فضای فیزیکی، به این سابقه نیز اشاره می کند. دانشگاه های استان ایلام

رحمت الله محمدی پور افزود: با کمک 200 کادر آموزشی تمام وقت در رشته های مختلف و بیش از تعدادی کارمند متعهد، بیش از 6000 دانشجو که حدود نیمی از آنها در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کنند، مجهز به آزمایشگاه، اماکن ورزشی هستند. مرکز رشد، خانه نوآوری، مراکز تحقیقاتی، کارگاه‌های کامپیوتری، آزمایشگاه‌های زبان، مهمان‌خانه‌ها، سیستم‌های اینترنتی مناسب، مکان‌های آموزشی مناسب، کتابخانه‌ها، مکان‌های فرهنگی، سوپرمارکت‌ها و غیره. با دسترسی مناسب در شهر فضایی را فراهم کرده است که مردم بتوانند از آن استفاده کنند و از تسهیلات بانکی بسیار مناسب و بی سابقه یاد بگیرند.

وی با اشاره به سیاست‌های مرتبط با «صنعت، جامعه و جامعه» برای مقابله با بحران‌ها و مشکلات، گفت: دانشگاه‌ها باید در کانون حل مشکلات و تلاش اساتید برای نقش‌آفرینی در «حرفه، صنعت و جامعه» باشند.

امضای تفاهم نامه همکاری و تشکیل کمیته مشترک پزشکی قانونی و دانشگاه ها از مهمترین محورهای این نشست بود.

بررسی رابطه ژن ها با نژادهای مختلف، امکان بررسی نمونه های ژن در آزمایشگاه های دانشگاهی، استفاده از آمار واقعی در تحقیقات، تکامل و تغییرات بنیادی در علم، آینده پژوهی، تیم های مشاوره تحصیلی، استفاده از آمار در تحقیقات و فناوری های مختلف، ثبت نام در علوم پزشکی، پروژه های تحقیقاتی کاربردی و غیره از جمله موارد این نشست مشترک چند ساعته آرش نادمی، استادیار گروه آمار، احمد مومنی، استادیار حقوق، اختر سلطانی، استادیار گروه الهیات، علیرضا رنگین، استادیار گروه فیزیولوژی و جواد فیض اللهی، استادیار گروه بود. مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام بررسی شد.

انتهای پیام/4078/4062/

دکمه بازگشت به بالا