وضعیت استفاده از ۲ داروی درمان کرونا در ایران / برنامه‌ریزی ایجاد کلینیک‌های پساکووید

دبیر کمیته علمی ملی مبارزه با کرونا با اشاره به وضعیت مصرف دو داروی مولنی، پیراویر و پاکلووید که به‌عنوان داروهای اختصاصی برای درمان کرونا پیشنهاد شده و در فهرست دارویی کشور قرار گرفته‌اند، اعلام کرد: ایجاد یک کلینیک پست کود برای ارزیابی و بهبود عوارض عروق کرونا در بیماران مبتلا به بیماری.

دکتر در گفت وگو با دکترنامه، حمیدرضا جماعتی وی با تاکید بر لزوم تکمیل واکسیناسیون داخلی کرونا گفت: در عین حال افرادی که سالخورده هستند یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند باید نوبت چهارم واکسن کرونا را تزریق کنند که می تواند در کاهش بستری شدن و مرگ ناشی از کرونا به کرونا موثر باشد. . . در حال حاضر در بیمارستان ها، بیشتر افرادی که در بیمارستان بستری می شوند و بر اثر کووید 19 جان خود را از دست می دهند، افراد مسن یا افرادی با سیستم ایمنی ضعیف هستند، مانند بیماران پیوندی یا بیماران سرطانی یا افرادی که بیماری های زمینه ای جدی دارند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که مردم پروتکل‌های بهداشتی را در سطح جامعه به‌ویژه در زمینه استفاده از ماسک رعایت کنند.

کاهش بستری شدن و مرگ و میر عروق کرونا و عدم رعایت پروتکل

وی گفت: در حال حاضر، کاهش میزان بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونا باعث شده است که برخی پروتکل های بهداشتی را نادیده بگیرند که با توجه به اینکه ER ما در ویروس Omicron به یک یا کمتر نمی رسد، می تواند خطرناک باشد و منجر به نگرانی در مورد این اختلال می شود. . کنترل بیماری همه گیر در این کشور را در دست بگیرید. بنابراین رعایت پروتکل ها و تزریقات واکسن به ویژه تزریق دوز سوم در افرادی که دوز سوم تزریق نکرده اند و تزریق دوز چهارم در افراد دارای نقص سیستم ایمنی زمینه ای و افراد مسن بسیار مهم است و می تواند داشته باشد. یک اثر مهم تاثیر در کاهش تعداد بیماران ، بستری شدن و فوت در جامعه داشته باشد.

وی افزود: باید توجه داشت که در اپیدمیولوژی عاملی به نام R0 داریم که به این معنی است که یک فرد مبتلا به ویروس می تواند چندین نفر را مبتلا کند. نسبت ویروس Omicron به دلیل آلودگی بالای آن حدود 10 است. یعنی اگر پروتکل رعایت نشود و واکسن تزریق نشود، هر فرد مبتلا می تواند 10 نفر را مبتلا کند. حال RE یعنی اقدامات موثری مانند استفاده از ماسک، تزریق واکسن و … برای جلوگیری از انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر انجام دهیم، اگر این عدد به یک و کمتر از یک برسد، نشان می دهد که در آن جامعه، ویروس وجود ندارد. از فردی به فرد دیگر منتقل می شود و به افراد سالم آلوده می شود و فقط می توان گفت که این بیماری زمانی کنترل می شود که ER به یک و کمتر از یک برسد. این رقم در کشور ما به یک یا کمتر نرسیده است و چون نشان می دهد در جامعه ما هنوز افراد مبتلا می توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند، بنابراین اقدامات پیشگیرانه و رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک بسیار موثر است. و اقدامات دیگری مانند فاصله، شستن دست ها و غیره مهم است. در شرایط کنونی کشورمان استفاده از ماسک و واکسیناسیون می‌تواند بسیار موثر و پیشگیرانه باشد و به سازمان اورژانس کمک کند تا در مورد کرونا و انواع زیرشاخه‌های آن به یک و زیر دست یابد.

واکسیناسیون ۷۳ درصد ایرانیان در برابر کرونا

جماعتی همچنین درباره وضعیت و تعداد واکسیناسیون های کرونا در کشور گفت: میزان کل واکسیناسیون علیه کرونا در کشور ما حدود 73 درصد است.

وضعیت تصمیم گیری برای واکسیناسیون مجدد در پاییز

چرا اختلال در کنترل بیماری همه گیر در جهان

وی درباره احتمال تزریق مجدد واکسن کرونا به کل جمعیت در پاییز گفت: به نظر می رسد خیلی زود است که اعلام کنیم قطعاً باید در جامعه دوباره واکسن بزنیم. همانطور که وزیر بهداشت اعلام کرد، این امکانات وجود دارد. از آنجایی که ویروس به ویژه ویروس کرونا در فصل زمستان می تواند بهتر و شدیدتر شود، باید دید روند شیوع این ویروس در کشور ما و جاهای دیگر چگونه خواهد بود.

جماعتی گفت: در بسیاری از کشورها نرخ کل واکسیناسیون 15 درصد است. به خصوص کشورهای کم درآمد مانند کشورهای آفریقایی. این نشانه وجود منبع ویروس کرونا در این کشورهاست. بنابراین امکان ایجاد زیربخش های جدید در این کشورها وجود دارد. همانطور که با Omicron و Delta دیدیم، از این کشورها سرایت کرده و به کشورهای دیگر سرایت کرده است. با توجه به اینکه اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه از جمله واکسیناسیون ممکن است در این کشورها موثر واقع نشود، می توان انواع فرعی جدیدی از این کشورها ایجاد کرد و کنترل بیماری همه گیر را در همه کشورها مختل کرد. به همین منظور، به موسسات خیریه و سازمان‌های بزرگ اقتصادی در سراسر جهان توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از این مشکل و رفع بی‌عدالتی‌ها در اقدامات بهداشتی در کشورها، به واکسیناسیون علیه کرونا در کشورهای ضعیف کمک کنند و از این طریق به کنترل همه‌گیری در اطراف کمک کنند. جهان زیرا گردش ویروس در این کشورها می تواند منجر به ایجاد زیرسویه های جدید و مشکلات جدید در کنترل بیماری همه گیر در همه کشورهای جهان شود و این مشکل باعث می شود که در کشورهای جهان با اوج هایی مواجه شویم که باعث ایجاد جدید می شود. چالش ها و مسائل. .

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات موجود، شاید در فصل زمستان بتوانیم قطرات کرونا را به عنوان یک زیرگروه جدید پیدا کنیم و در این صورت مسائل واکسیناسیون و اقدامات پیشگیرانه ضروری خواهد بود.

آخرین اخبار 2 داروی درمان کرونا

جماعتی درباره آخرین اخبار داروهای عروق کرونا مانند Paxlovid و Mullenipiravir گفت: در کمیته علمی بحث شد که چون Paxlovid برای موارد خاص استفاده می‌شود، باید به صورت آزمایشی و تحقیقاتی از آن استفاده شود. و بررسی کنید که آیا این دارو واقعاً مؤثر است یا خیر. همچنین میزان اثربخشی این دارو را مشخص کنید و بر اساس نتایج به دست آمده تصمیم بگیرید و نسبت به افزودن این دارو به لیست اقلام دارویی کشور اقدام کنید.

وی افزود: داروی مولنی پیراویر نیز در کمیته های علمی مطرح است اما اما و اگرهایی در این باره وجود دارد. با توجه به فراوانی اما و اگرها، به نظر می رسد اطلاعات علمی قوی از تجویز این دارو پشتیبانی نکند. بنابراین، اطلاعات مربوط به Mullenipiravir از مطالعات انجام شده در تمام کشورهای جهان توسط کمیته علمی مورد ارزیابی قرار گرفت و کمیته به این نتیجه رسید که در حال حاضر اطلاعات کافی در مورد استفاده از Mullenipiravir وجود ندارد و این دارو توسط کمیته علمی تایید نشده است. به خاطر آن مولنیاپیراویر مورد تایید کمیته علمی برای استفاده قرار نگرفت و به لیست محصولات دارویی کشور اضافه شد.

کد پستی در دستور کار کمیته علمی

آشنایی با چین برای ایجاد یک کلینیک پس از کووید

جماعتی در خصوص مصوبه جدید یا طرح جدید کمیته علمی کشوری کرونا گفت: مهمترین موضوعی که در حال حاضر در کمیته علمی مطرح می شود، بحث مشکلات و عوارض پس از ابتلا به این بیماری است. Postcoid یعنی افرادی که به هر طریقی پس از ابتلا به کووید 19 بهبود می یابند، دارای یکسری عوارض از جمله بیماری های قلبی عروقی، مغزی، گوارشی، سندرم متابولیک، اسکلتی، عضلانی و … هستند که این عوارض مشاهده شده و مشکلات زیادی را در زمینه ایجاد خواهد کرد. سلامت در کشور ما

برای بیماری عروق کرونا قلب توصیه می شود

وی گفت: از این رو در کمیته علمی این موضوع را مطرح کردیم و صحبت کردیم که بتوانیم از کلینیک های پست کویید مستقر در تمام استان های کشور از طریق معاونت وزیر بهداشت استفاده کنیم و متخصصان مختلف در آنها مستقر شوند و این افراد می توانند. مراجعه کنید.” و برای جلوگیری از مشکلاتی که ممکن است وارد حوزه سلامت کشور شود، ارزیابی شده است. به عنوان مثال، مطالعات نشان داده است افرادی که کووید-19 خفیف دارند، حتی اگر علائمی نداشته باشند، تا یک سال بیشتر در معرض ابتلا به دیابت هستند. مطالعات متعدد نشان داده است که افراد مبتلا به بیماری عروق کرونا، بدون توجه به شدت بیماری، می توانند تا 40 درصد از افراد مبتلا به دیابت را ایجاد کنند. این احتمال ابتلا به دیابت می تواند یک معضل جدی برای سلامت کشور باشد و باید به این مشکل توجه شود. در غیر این صورت در آینده ای نه چندان دور می تواند نظام سلامت کشور را با مشکلات زیادی مواجه کند. همزمان عوارض قلبی عروقی و انواع بیماری های قلبی از جمله انفارکتوس میوکارد، آریتمی، لخته شدن عروق خونی و…، مرگ ناگهانی و …. همچنین عوارض زیادی که متاسفانه در پست کود داریم و بنابراین باید در نظر گرفته شود. این موضوع را با معاون وزیر بهداشت و وزیر بهداشت در میان گذاشتیم و انشالله در آینده نزدیک بتوانیم این برنامه را به صورت ساختاری در تمام بیمارستان های کشور به عنوان کلینیک پس از کووید 13 داشته باشیم.

وی گفت: افرادی که مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب هستند و در حال بهبودی هستند، در صورت مشاهده هرگونه علائم قلبی عروقی، گوارشی، مغزی و هرگونه اختلال در سیستم بدن خود حتما به پزشک متخصص مراجعه و درمان و ارزیابی های لازم را از نظر معاینات انجام دهند. و آزمایشات.” دادن.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا