آلرژی های فصلی را با تاج اشتباه نگیرید / علائم این بیماری ها چیست؟

آفتاب نیوز:

با شروع بهار ، آلرژی بسیار شایع است. آلرژی ها پاسخ حساس سیستم ایمنی بدن به موادی هستند که وارد بدن می شوند یا با بدن در تماس هستند. مواد غذایی و آلرژی های فصلی شایع ترین اشکال آلرژی هستند.

به موادی که باعث ایجاد واکنش آلرژیک می شوند ، آلرژن گفته می شود. این مواد می توانند مو ، پشم ، پرهای حیوانات ، گرده ، چمن و گل باشند. آلرژن ها در مواد غذایی ، نوشیدنی و محیط زیست یافت می شوند. بسیاری از آلرژن ها کاملاً بی ضرر هستند و هیچ تاثیری در اکثر افراد ندارند.

آلرژی های فصلی را با تاج اشتباه نگیرید / علائم این بیماری ها چیست؟

اگر فرد به یک ماده حساس باشد ، سیستم ایمنی بدن آن را یک بیماری زای خارجی قلمداد می کند و سعی در از بین بردن آن دارد. این دلیل واکنش آلرژیک در سیستم ایمنی بدن است.

علائم آلرژیک بسته به نوع آلرژن متفاوت است. واکنش های آلرژیک می تواند در روده ، پوست ، سینوس ها ، مجاری هوایی ، چشم ها و بینی ایجاد شود. علائم آلرژیک می تواند با سایر شرایط پزشکی اشتباه گرفته شود ، به عنوان مثال علائم تب یونجه بسیار شبیه به سرماخوردگی است. از طرف دیگر ، با شیوع تاج ، علائمی مانند سرفه ، عطسه ، آبریزش بینی و خارش بینی نیز می تواند باعث اضطراب در افراد و اطرافیان شود.

متخصصان بیماری های عفونی از دانشگاه جان هاپکینز با دقت مورد مطالعه تفاوت های ظریف بین آلرژی ها یا عفونت های ناشی از کروناویروس و ویروس آنفلوانزا را بررسی کرده اند.

علائم این بیماری ها چیست؟

اگر علائمی مانند آبریزش بینی در بهار رخ دهد و فرد هر سال رواناب بهاری را تجربه کند ، بینی آبریزش می تواند به آلرژی فصلی مرتبط باشد. اگر این علائم در زمستان رخ دهد ، می تواند نشانه آنفولانزای فصلی باشد. بنابراین در صورت بروز علائم ، اولین قدم بررسی تاریخچه این علائم در بیمار و توجه به فصل است.

تشخیص تاج کمی پیچیده تر از آنفولانزای فصلی است و به آزمایشات بالینی و تشخیصی نیاز دارد. براساس گزارش بیش از 56000 مورد تأیید شده در چین ، علاوه بر تب و درد ، افراد آلوده به تاج ویروس علائمی از جمله سرفه خشک ، تنگی نفس و گلودرد را نشان می دهند. حدود 5٪ از بیماران نیز حالت تهوع و استفراغ را تجربه کرده اند. هنوز اطلاعاتی در مورد ارتباط بین كروناویروس و علائم دستگاه گوارش در بیماران وجود ندارد. عفونت شدید کرونا ویروس می تواند منجر به آسیب ریه و ریه شود ، اما بیشتر بیماران علائم خفیف را تجربه می کنند.

از طرف دیگر ، نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد کورو ویروسی مسری است ، به عنوان مثال ، اگر فردی به تعداد زیادی از بیماران به منطقه ای سفر کرده باشد یا با فرد آلوده در تماس باشد ، احتمال ابتلا به این بیماری را بعد از تست های تشخیصی

بیماریها چقدر جدی هستند؟

اگر آلرژی فصلی دارید ، علائم آلرژی در بهار از بین می روند و از انواع آلرژن ها جلوگیری می کنید. همچنین درمان آنفولانزا حدود دو هفته ادامه دارد و با استراحت و رژیم غذایی مناسب تسکین می یابد.

اگر تاج دارید ، شرایط کمی پیچیده تر است. علائم تاج شدیدتر از آنفولانزا است و محققان احتمالاً میزان مرگ و میر بالاتری دارند. طبق مطالعات انجام شده ، میزان مرگ و میر ناشی از کورو ویروس حدود 2٪ و در افراد بالای 70 سال حدود 8٪ است. این درصد در افراد بالای 80 سال حدود 15٪ است.

این علائم به طور کلی در افراد جوان و سالم خفیف است اما در افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی و شرایط زمینه ای شدیدتر است و بیماران مبتلا به بیماری قلبی ، دیابت و نقص ایمنی آسیب پذیرتر هستند.

اگر تاج بگیریم چه کاری باید انجام دهیم؟

تاج ظریف معمولاً با استراحت کامل و با نوشیدن مایعات زیاد در افراد بدون شرایط اساسی قابل درمان است. درمان حدود دو هفته ادامه دارد. در موارد شدید ، بیمار باید در بیمارستان بستری باشد و از داروهای وریدی و سرمی برای کاهش تب و سایر علائم استفاده می شود. اکسیژن درمانی نیز در این بیماران ضروری است. موارد شدید می تواند دو تا شش هفته برای بهبودی طول بکشد.

بهترین راه برای مبارزه با تاج چیست؟

بانک اطلاعات بین المللی هشدارهای مربوط به coronavirus را به روز کرده و منتشر کرده است:

– به اخبار و شایعات جعلی توجه نکنید
– مرتباً دستان خود را بشویید
– از یک حوله شخصی استفاده کنید
– دست تکان نده
– از در آغوش گرفتن خودداری کنید
– صورت خود را لمس نکنید
– مرتباً سطوح را ضد عفونی کنید
– حداقل یک بار در روز تلفن را تمیز کنید
– ماسک بپوشید
– از ذخیره مواد غذایی و مواد شوینده خودداری کنید
– مقداری دارو و مواد ضروری را در خانه ذخیره کنید
– از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید
– پیشرفت پزشکی در این زمینه و توصیه های بهداشتی را پیگیری کنید
– از مسافرت غیر ضروری خودداری کنید
– تا آنجا که ممکن است در خانه بمانید
آرام باش

آیا با گرم شدن هوا ، coronavirus از بین می رود؟

در حال حاضر هیچ اطلاعات دقیق و علمی در مورد رفتار این ویروس با گرمایش هوا وجود ندارد و از طرف دیگر شیوع آن در مناطقی با آب و هوای گرمسیری مانند سنگاپور و نیمکره جنوبی دیده شده است.

منابع:

اخبار نیویورک تایمز
آژانس خبری کلینیک مایو
سایت خبری پزشکی اکسپرس
سایت خبری معتبر

این نوشته از سایت طبق سامانه آنلاین، اقدام به نشر محتوا می نماید، فلذا مسوولیت تمام مقالات سایت بر عهده مراجع اصلی بوده و سایت دکترنامه هیچ مسوولیتی در قبال نوشته های سایت ندارد.