انواع شیلنگ سندبلاست

یکی از تجهیزات موردنیاز جهت سند بلاست، شیلنگ سند است که به علت وجود خورندگی در مواد سندبلاست، بایستی ضدسایش باشد، از معروفترین برندهای شیلنگ سندبلاست میتوان سوپرلاس ترکیه ، Contracor آلمان و SEL ترکیه می توان نام برد. پر مصرفترین شیلنگ سایز یک اینچ و سایز ۱/۴ – ۱ اینچ می باشد که معمولا در کلاف‌های ۴۰ متری بوده و امکان برش تا نصف حلقه می باشد. برای کمپرسورهای با ظرفیت پایین و از نوع کمپرسور پیستونی پیشنهاد می گردد از شیلنگ سندبلاست سایز یک اینچ استفاده شود. توصیه می گردد در مواقعی که از شیلنگ سندبلاست در طولانی مدت استفاده نمی شود شیلنگ را جمع آوری و نایلون پیچ کرده و در انبار قرار دهید.

برای نگهداری از شیلنگ دستگاه سند بلاست، بهتر است از قرار دادن آن در زیر نور آفتاب، باران و برف جلوگیری شود. معمولا این نوع شیلنگ‌ها مصرفی بوده و پس از یک دوره، اپراتور دستگاه باید شیلنگ رو عوض نماید. قسمت داخلی شلنگ سندبلاست از جنس پلاستیک طبیعی ساخته شده است که مقاومت قابل توجهی در برابر سایش ذرات آلاینده دارد. لایه خارجی آن نیز از یک ماده پلیمری ساخته شده که دوام و مقاومت این محصول را بالا می‌برد. انتخاب شیلنگ سندبلاست مناسب به صورت مستقیم به سرعت و کیفیت ماسه شویی و مصرف مواد ساینده بستگی دارد.

شیلنگ سندبلاست، یک نوع شیلنگ هیدرولیک بوده که به منظور انتقال مواد با قابلیت ساییندگی بالا بکار گرفته می‌شود. کاربرد این شیلنگ ها در موتور های جت و تاسیسات است مه برای تمیز کرن سطوح با سازه های سنی و ماسه کوارتز و گلوله های فلودی و…  می باشد. جنس داخلی این شیلنگ از لاستیک NR بسیار زخیم بوده تا در برابر سایش مقاومت بالایی داشته باشد. مواد دیگری چون الیاف سنتیک با استحکام بالا و 80 درصد وایتون به عنوان تقویت کننده  در ساخت این شیلینگ بکارفته است.لازم به ذکر است هرقدر مقدار وایتون بکاررفته در آن بیشتر باشد از مقاومت این سیلنگ بالاتر خواهد بود. همچنین لایه خارجی استفاده شده در آن نیز از یک لایه پلیمر بوده تا مقاومت محصول را بالا ببرد.

ساختار کلی شیلنگ سندبلاست

جنس تیوپ داخلی این شیلنگ از لاستیک NR بوده و تقویت کننده بکاررفته در آن چند لایه با کشش بالا می‌باشد. کاور خارجی آن از لاستیک مصنوعی NR می‌باشد تا در برابر سایش مقاومت بالایی داشته باشد. این شیلنگ در سایز های مختلفی تولید می‌شود، با این حال سایز 1.14 رایج ترین نوع آن است که پرفروش تر از دیگر سایز های آن است. از این نوع شیلنگ معمولا در کلاف های 40 متری بوده و امکان برش آن تا نصف حلقه است. از سایز یک اینچ آن برای کمپرسور های پیستونی استفاده می‌شود.

انواع شیلنگ سند بلاست

شیلنگ سندبلاست به سه روش تولید می شود و در بازار موجود است. هر کدام از این شیلنگ ها با توجه به محیطی مورد استفاده قرار می‌گیرند تهیه شده اند.

  • شیلنگ بافته شده
  • شیلنگ ماسه‌ای ۲ لایه
  • شیلنگ ۴ لایه ای

مزایای شیلنگ سندبلاست

  1. سبک وزن و سهولت در بکارگیری
  2. سرعت در انتقال
  3. انعطاف پذیری بالا
  4. مقاوم در برابر سایش
  5. مقاوم در برابر پیچ خوردگی
  6. آرماتور بندی شده به وسیله ی تار های تایر پلی استر
  7. پوشش مقاوم برو روی شیلنگ سایشی در برابر هوا
  8. دامنه‌ی دمایی از 20 ° F منفی  تا مثبت 180 ° F
  9. استفاده از تیوپ غیر رسانا برای جلوگیری از برق گرفتگی

نحوه استفاده از شیلنگ سند بلاست

همیشه پس از استفاده در طولانی مدت شیلنگ را جمع آوری کرده و در انبار قرار دهید تا جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید و یا سرما و برف باران شود. استفاده صحیح از شیلنگ باعث میشه تا مدت زمان بیشتری از آن بتوان بهره گرفت و یا به عبارتی سبب افزایش  عمر آن می گردد.

موارد استفاده از شیلنگ سندبلاست عمده

شیلنگ های سندبلاست گروه سعدی در عملیات سندبلاست استفاده می شود که شامل استفاده از مواد ساینده مانند ماسه، شات فولادی و اکسید آلومینیوم برای تمیز کردن، نوار کردن یا شکل دادن به سطح است. برخی از کاربردهای رایج شیلنگ سندبلاست عبارتند از:

  • آماده سازی سطح: شیلنگ های سندبلاست برای حذف زنگ زدگی، رنگ، رسوب و سایر آلاینده های سطح فلز، بتن و سایر مواد در آماده سازی برای رنگ آمیزی، جوشکاری یا سایر فرآیندها استفاده می شود.
  • سوراخ‌زدایی: شیلنگ‌های سندبلاست را می‌توان برای از بین بردن سوراخ‌ها و سایر عیوب قطعات فلزی استفاده کرد و عملکرد و ظاهر آن‌ها را بهبود بخشید.
  • تمیز کردن: شیلنگ های سندبلاست اغلب برای تمیز کردن سطوحی مانند آجر، سنگ و بتن، از بین بردن کثیفی، کثیفی و سایر رسوبات استفاده می شود.
  • اچ کردن: از شیلنگ های سندبلاست می توان برای ایجاد طرح ها یا الگوهای تزئینی روی شیشه، فلز یا سایر مواد با استفاده از شابلون یا ماسک استفاده کرد.
  • برش: شیلنگ های سندبلاست را می توان برای برش مواد ضخیم مانند فلز یا بتن، چه به عنوان یک ابزار برش مستقل و چه در ارتباط با سایر روش های برش، استفاده کرد.
  • پروفیل سطح: شیلنگ های سندبلاست را می توان برای ایجاد یک سطح بافت روی موادی مانند بتن یا آسفالت، بهبود کشش و کاهش خطر لغزش و سقوط استفاده کرد.

به طور کلی، شیلنگ های سندبلاست یک ابزار همه کاره است که می تواند در طیف گسترده ای از کاربردها برای بهبود عملکرد و ظاهر سطوح و مواد مختلف استفاده شود و شما میتوانید با قیمت ارزان شیلنگ سندبلاست عمده را از گروه سعدی خریداری کنید!

اگر به دنبال خرید با قیمت ارزان شیلنگ سندبلاست عمده هستید، چندین فاکتور وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که شیلنگ مناسب را برای کاربرد خاص خود انتخاب می کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • جنس: شیلنگ‌های سندبلاست ما معمولا از لاستیک مصنوعی یا پلی اورتان است. موادی را که با آنها کار می کنید در نظر بگیرید و شیلنگی را انتخاب کنید که بتواند ساینده های خاصی را که استفاده می کنید کنترل کند.
  • درجه بندی فشار: سندبلاست نیاز به فشار بالایی دارد، بنابراین مطمئن شوید که شیلنگی با درجه فشاری انتخاب کنید که بتواند کاربرد خاص سندبلاست شما را انجام دهد.
  • طول: طول شیلنگی که برای پروژه سندبلاست خود نیاز دارید را تعیین کنید.
  • قطر: قطر شیلنگ مناسب را برای تجهیزاتی که استفاده می کنید انتخاب کنید.
  • نوع شیلنگ: انواع مختلفی از شیلنگ های سندبلاست مانند شیلنگ های استاندارد، پرفشار، سبک و رسانا موجود است. در نظر بگیرید که کدام نوع شلنگ برای کاربرد خاص شما بهتر عمل می کند.
  • کیفیت: برای اطمینان از دوام و ایمنی، یک شیلنگ سندبلاست با کیفیت بالا انتخاب کنید که در این زمینه خیالتان باید بابت خرید محصول از گروه سعدی راحت باشد!
  • قیمت: هنگام انتخاب شیلنگ سندبلاست، بودجه خود را در نظر بگیرید، اما به خاطر داشته باشید که یک شلنگ با کیفیت بالاتر ممکن است در ابتدا گرانتر باشد، اما می تواند با دوام بیشتر و کاهش خطر تصادف یا آسیب، در دراز مدت در هزینه شما صرفه جویی کند.

هنگام خرید شیلنگ سندبلاست، مهم است که یک تامین کننده یا سازنده معتبر را انتخاب کنید که بتواند محصولات با کیفیت و خدمات قابل اعتماد مشتری را ارائه دهد. حتماً ضمانت‌نامه و سیاست بازگشت سازنده را نیز بررسی کنید تا مطمئن شوید در صورتی که شیلنگ انتظارات شما را برآورده نمی‌کند، رجوع کنید.

دکمه بازگشت به بالا