عمومیکسب و کار ویژه

تاثیر باورنکردنی بالابر پله برای سلامتی

بالا و پایین رفتن از پله ها که شامل دویدن یا راه رفتن از پله ها می شود، هوازی، متناوب و شدید محسوب می شود. این تمرین ساده و در عین حال موثر می تواند به شما کمک کند سرعت، قدرت و هماهنگی خود را افزایش داده و سلامت قلب و عروق خود را در حین کاهش وزن بهبود بخشد. بالا رفتن از پله یک تمرین ساده و کاربردی است که نیاز به تجهیزات خاصی ندارد و می توانید آن را در هر زمان و کم و بیش در هر مکانی انجام دهید. تنها چیزی که نیاز دارید پله است و پله ها همیشه همه جا هستند.

جدای از آن، اگر خانه شما پله دارد، می توانید به راحتی در خانه ورزش کنید و در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید. همچنین دستگاه های ورزشی برای بالا رفتن از پله ها وجود دارد و به شما این امکان را می دهد که در خانه یا سالن های بدنسازی فعالیت بدنی مناسبی داشته باشید. از انجام هر نوع ورزشی می توانید مزایای زیادی را تجربه کنید. تمرینات هوازی نیز فواید خاص خود را دارند که این تمرینات را به گزینه خوبی برای بهبود سلامت تبدیل می کند.

در مقاله امروز می خواهیم به فواید بالا رفتن از پله بپردازیم و ببینیم که چگونه این ورزش می تواند سلامت شما را بهبود بخشد و علاوه بر عضله سازی به چربی سوزی نیز کمک کند. در اینجا 10 مزیت شگفت انگیز بالا رفتن از پله ها آورده شده است. پس با ما همراه باشید

10 مزیت شگفت انگیز راه رفتن و دویدن روی پله ها

1. بالا رفتن از پله ها باعث تقویت گروه های عضلانی بزرگ بدن می شود

هنگام بالا رفتن از پله ها، عضلات بدن از جمله باسن، چهارسر ران و ساق پا دچار چالش می شوند. بالا رفتن از پله یک تمرین پلایومتریک است که باعث کشش و انقباض عضلات به طور ناگهانی و انفجاری می شود. به همین دلیل قدرت عضلات افزایش می یابد و گروه های عضلانی بزرگ ساق پا به خوبی تقویت می شوند.

تمرینات پلایومتریک همچنین شامل حرکاتی است که به عضلات اجازه می دهد در مدت زمان کوتاهی به حداکثر توان خود برسند. این تمرینات فشار زیادی به سیستم عصبی و عضلانی وارد می کند تا توانایی ورزشی ورزشکاران افزایش یابد و ورزش های مختلف را با قدرت و توان بیشتری انجام دهند.

  • تمرین پلایومتریک چیست و چه فوایدی برای تناسب اندام دارد؟

2. از جاذبه برای افزایش شدت تمرین استفاده می کند

از آنجایی که هنگام بالا رفتن از پله ها باید با جاذبه مبارزه کنید، بدن شما به چالش کشیده می شود و قدرت و قدرت آن افزایش می یابد. این یکی از مزایای ویژه بالا رفتن از پله است.

در ورزشی مانند پیاده روی یا دویدن روی زمین صاف، فشار زیادی از نیروی گرانش احساس نمی کنید، اما زمانی که از پله ها بالا می روید، به دلیل تقویت عضلات پا، نیروی عمودی بدن شما افزایش می یابد. تاثیر نیروی جاذبه بر ورزش به شما کمک می کند تا تمرین موثرتری داشته باشید و استخوان ها و عضلات خود را تقویت کنید. دویدن از پله ها می تواند قدرت عضلانی و همچنین تراکم استخوان را افزایش دهد.

  • 10 روش ساده و 22 غذای خوشمزه برای استخوان های سالم و قوی

3. بالا رفتن از پله ها یک ورزش کالری سوز مناسب برای کاهش وزن است

دویدن از پله ها کالری زیادی می سوزاند و این میزان کالری سوزانده شده تقریباً 2 برابر دویدن معمولی و 3 برابر پیاده روی است. برای هر پله بالا رفتن حدود 0.17 کیلو کالری و برای هر پله که پایین می آیید 0.05 کیلو کالری می سوزانید. این مقدار کم و بیش برابر با 890 کیلو کالری در ساعت افزایش خواهد بود!

بنابراین با کمک این ورزش و پیروی از یک رژیم غذایی سالم می توانید به راحتی چربی های بالا را بسوزانید و وزن خود را کاهش دهید.

  • راهنمای کامل کاهش وزن اولیه و سریع برای همه

4. ظرفیت و عملکرد ریه ها را تقویت می کند

این مزیت اصلا عجیب نیست زیرا بالا رفتن از پله فشار زیادی به بدن وارد می کند و باعث می شود سریع نفس بکشید. افزایش ضربان قلب و تنفس، ریه های شما را تقویت می کند و حداکثر جذب اکسیژن را افزایش می دهد. این رویداد به افزایش ظرفیت ریه اشاره دارد و منجر به داشتن ریه های سالم تر و قوی تر می شود.

برخی از مطالعات نشان داده اند که انجام جلسات کوتاه پله نوردی 5 روز در هفته به مدت 8 هفته می تواند حداکثر مصرف اکسیژن در زنان را تا 17 درصد افزایش دهد.

  • 26 غذای عالی برای سلامت ریه و پاکسازی ریه

5. سیستم هوازی بدن را تقویت می کند و منجر به بهبود سلامت کلی بدن می شود.

ورزش هوازی به طور کلی سلامت قلب و عروق و سیستم هوازی بدن را بهبود می بخشد. این تمرینات شامل پیاده روی و دویدن روی پله ها ضربان قلب شما را افزایش می دهد و از بیماری ها و مشکلات مختلفی مانند فشار خون بالا، گرفتگی عروق خونی و افزایش وزن ناخواسته در امان خواهید بود.

همه اینها به شما کمک می کند کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری قلبی، زوال عقل عروقی و حتی برخی سرطان ها قرار بگیرید.

  • ورزش هوازی چیست و انواع و فواید آن چیست؟

6. بالا رفتن از پله ها همچنین به بهبود تعادل و هماهنگی بدن کمک می کند

 

همانطور که گفتیم وقتی از پله ها راه می روید یا می دوید، پاهای شما مجبور می شوند بارها و بارها وزن شما را در برابر نیروی گرانش تحمل کنند. این کار باعث می شود که تمام عضلات کوچک و بزرگ به یک اندازه تقویت شوند و تعادل عضلانی به هم نخورد. در نتیجه تعادل، قدرت و هماهنگی بدن شما افزایش می یابد.

ماهیچه های تثبیت کننده کوچک بدن ممکن است در بیشتر ورزش ها استفاده نشوند و قدرت خود را از دست بدهند. این ضعیف شدن می تواند منجر به عدم تعادل عضلانی شود و به مرور زمان تعادل و تراز بدن را از بین ببرد. اما تمرینات بالا رفتن از پله می تواند این عضلات را تقویت کرده و تعادل بدن را بهبود بخشد.

  • 8 فواید باورنکردنی فر کردن برای چربی سوزی و سلامت بدن

7. این ورزش می تواند قند خون را کاهش دهد

یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که بالا و پایین رفتن از پله ها به مدت 3 دقیقه و حدود 1 تا 3 ساعت پس از غذا خوردن منجر به کاهش سطح قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 شد.

  • 11 حرکت یوگا برای دیابت که باید امتحان کنید

8. بالا رفتن از پله ها می تواند مزایای ورزش و تنش دوره ای را داشته باشد

تمرینات اینتروال و تنشی به تمریناتی اطلاق می شود که شامل دوره های شدید و متوسط ​​است. به عبارت دیگر، در این جلسات، شدت تمرین بالا و پایین می شود و می توانید چند ثانیه یا چند دقیقه به خود فشار بیاورید، سپس دوره ای با شدت کمتر را طی کنید. ضربان قلب شما را افزایش می دهد و مقدار زیادی چربی می سوزاند. علاوه بر این، میزان کالری و چربی سوزانده شده تا ساعت ها پس از پایان جلسه بالا باقی می ماند.

بالا رفتن از پله نیز نوعی تمرین تنشی و تنشی است. این به این دلیل است که وقتی از پله‌ها سریع بالا می‌روید، ورزش شدید انجام می‌دهید، و زمانی که روی پاشنه پا کم می‌کنید، فعالیت‌هایی با شدت متوسط ​​انجام می‌دهید. بنابراین، شدت تمرین شما همیشه کم و زیاد خواهد شد.

برخی از مزایای این نوع ورزش و به دنبال آن بالا رفتن از پله عبارتند از: چربی سوزی بالا، بهبود سلامت قلب، مبارزه با دیابت نوع 2 و افزایش طول عمر.

  • تمرین استرس متناوب چیست و چه فوایدی دارد؟

9. بسیار موثرتر از پیاده روی!

ابتدا بگوییم که پیاده روی فواید زیادی دارد و یکی از بهترین ورزش ها برای بهبود سلامت و کاهش وزن محسوب می شود. این تمرین ساده هیچ هزینه ای ندارد و کم و بیش هر کسی می تواند آن را انجام دهد.

با وجود همه اینها، بالا رفتن از پله ها می تواند بسیار مفیدتر از پیاده روی باشد. دلیل این امر فشار بیشتری است که بالا و پایین رفتن از پله ها به بدن وارد می کند.

حتی برخی مطالعات نشان داده اند که بالا رفتن از پله تاثیر بیشتری نسبت به پیاده روی دارد. به عنوان مثال، در یک مطالعه، مشخص شد مردانی که روزانه از پله ها بالا می رفتند، در مقایسه با افرادی که فعالیت کمتری داشتند، با کاهش 33 درصدی مرگ و میر مواجه بودند. این درصد برای مردانی که راه می رفتند 22 درصد بود. بنابراین، اگرچه پیاده روی نیز موثر است، اما بالا رفتن از پله نتیجه بسیار بهتری دارد.

  • چگونه هنگام پیاده روی وزن کم کنیم؟

ده شما می توانید از پله ها در هر جایی بالا بروید، حتی در خانه

این یکی دیگر از مزایای بالا رفتن از پله است. این تمرین را می توانید در منزل، با استفاده از دستگاه های ورزشی یا روی پله های ساختمان ها، آپارتمان ها، پارک ها و … انجام دهید.

با توجه به زندگی امروزی، افراد معمولا زمان زیادی را در ساختمان های مختلف می گذرانند. آپارتمان ها، مدارس، مشاغل، مترو، پیاده روها و غیره. همه پله دارند و می توانند فرصت خوبی برای ورزش باشند. باید سعی کنید تا حد امکان از این فرصت استفاده کنید و در صورت اقتضای زمان از پله برقی و آسانسور خودداری کنید تا به راحتی سلامت خود را بهبود ببخشید.

به سادگی میتوان قیمت پله پیما با اطلاعات پلکان قیمت گذاری دقیق انجام داد، تنها کافیست با کارشناسان ما تماس حاصل نموده تا محاسبه قیمت خدمت شما ارائه گردد. همچنین اطلاعات طول مسیر راه پله(نوک پله اول تا نوک پله آخر) یا تعداد پله مورد نیاز میباشد که از شما سوال میگردد

آخرین کلمه

بالا رفتن از پله ها یک راه عالی برای افزایش ضربان قلب و تعریق بدن است. با کمک ورزش صخره نوردی می توانید عضلات بدن خود را تقویت کنید، تمرینی شدید و کالری سوز داشته باشید، ظرفیت ریه خود را افزایش دهید، سیستم هوازی و سلامت کلی خود را بهبود بخشید، تعادل و هماهنگی بدن و سطح قند خون خود را افزایش دهید. . وزن کم کنید و همچنین به وزن ایده آل خود برسید.

تمامی این مزایا در حالی است که برای این ورزش نیازی به تجهیزات خاصی ندارید و می توانید در هر زمان و هر مکان به انجام آن بپردازید. ببینید کدام پارک ها یا ساختمان ها پله های زیادی دارند و سعی کنید مرتب به این مکان ها بروید و از پله ها بالا بروید. برای انجام این فعالیت در خانه یا باشگاه نیز می توانید از بالابر پله استفاده کنید.

با توجه به مزایایی که ذکر کردیم، بالا رفتن از پله ها روشی منحصر به فرد برای بهبود سلامتی است. بنابراین، نکات ایمنی را در نظر داشته باشید و همچنین با پزشک متخصص مشورت کنید تا این تمرین را وارد سبک زندگی خود کرده و تغییرات مثبت آن را مشاهده کنید!

دکمه بازگشت به بالا