سلامت و دانش

مسافران عراقی کرونای انگلیسی را به خوزستان آوردند/ مرزهای عراق بسته شد

به گزارش شفاف ، سعید نمکی وزیر بهداشت ، مراقبت و آموزش پزشکی اظهار داشت: ویروس جهش یافته کرون انگلیس در سراسر کشور در حال گردش است و هفته گذشته گزارشاتی در مورد آلودگی و مرگ و میر ناشی از ویروس در استان های قزوین و البرز داشتیم. روز دوشنبه وارد استان قزوین و ستاد استان می شویم. استاندار و رئیس قزوین و دانشگاه علوم پزشکی البرز در آنجا شرکت کردند زیرا رابطه بین استان و تصمیمات خوب اتخاذ شده بود.

وی ادامه داد: امروز به جرات می توانم بگویم که با کمک و پشتکار همکارانم در هر دو دانشگاه و همچنین در فرمانداران این دو استان و … خوشبختانه ما شاهد اوضاع این دو استان هستیم و من آرزوی شیوع بیشتر و گسترش. “بدون نیاز.

عفونت خوزستان با ویروس کرونا

نمکی اظهار داشت: عفونت در استان خوزستان با ویروس کرونا باعث شده است که همکاران ما بی خواب و قادر به خوردن غذا نباشند. این ویروس اولین شیوع در شادگان و سپس در رامهرمز ، اهواز ، آبادان ، جنوب و به خصوص استان خوزستان غربی شد.

وی گفت: “ویروس جهش یافته نسبت به ویروس قبلی بسیار سرکش و پرخاشگر بود و علی رغم آنچه انگلیس از روز اول گفت ، شیوع بیماری و مرگ و میر بیشتری نسبت به ویروس ووهان ایجاد کرد.”

وی ادامه داد: روز گذشته استاندار جدید خوزستان نیز جلسه شورای تأمین استان را با حضور معاون وزارت بهداشت برگزار کرد. امروز ، تصمیمات خوبی در ستاد ملی علیه کرونا گرفته شد و فرمانداران و فرماندهان ستاد کرونا توانمند شدند. وزیر کشور به عنوان فرمانده ستاد عملیاتی ستاد ملی علیه کرونا خواستار بستن سریع مرزهای این کشور با عراق و استانهای غربی مانند کرمانشاه و ایلام و عدم تردد شد و ما تصمیم گرفتیم پروازهای استان خوزستان را مدیریت کنیم.

وزیر بهداشت افزود: همکاران ما سخت در حال تشخیص بیماری هستند و تصمیم گرفته شده است مسیر بازگشت به مناطق شمالی و شرقی استان خوزستان قطع شود ، جایی که هیچ گونه آلودگی با ویروس جهش یافته را به سایر مناطق گزارش نکرده ایم. “

نمکی گفت: استانهایی مانند هرمزگان ، ایلام ، بوشهر ، چهارمحال و بختیاری و اصفهان که پس از قیام در استان خوزستان معمولاً تحت تأثیر بدی قرار می گیرند ، باید بسیار مراقب باشند.

ما در دام ویروس سرکش تری گرفتار شدیم

“عزیزان ما باید بسیار مراقب باشند ، و متأسفانه آنچه پیش بینی می كنیم محقق شده و در دام ویروس سرکش تری قرار می گیریم ، اما این نباید باعث وحشت شود ، زیرا تنها راه مقابله با یک ویروس سرکش پرهیز از و از دستورالعمل های بهداشتی پیروی کنید “.

نمکی افزود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بسیاری از شهرهای خوزستان به کمتر از 10 درصد رسیده است. من قبلاً بارها گفته ام كه ​​ارتباط مستقيمي بين تعداد دستورالعمل هاي بهداشتي و افزايش بيماري و مرگ و مير وجود دارد و اينكه اگر مردم مسافت را دنبال كنند ، ما از انتشار ويروس جهش يافته نمي ترسيم.

آخرین وضعیت تأمین واکسن ویروس کرونا در ایران

وزیر بهداشت گفت: پروژه تولید واکسن کرونا در این کشور به خوبی پیش می رود و ما در تلاش هستیم تا اثربخشی واکسن تولید شده علیه ویروس جهش یافته را ارزیابی کنیم.

وی ادامه داد: ما تزریق واکسن Sputnik V را برای 100000 مورد دیگر در گروه های آسیب پذیر در مراقبت های بهداشتی آغاز کردیم. 250،000 دوز واکسن China Sinofarm هفته آینده در دسترس خواهد بود. واکسن هایی مانند Astraznka که در سبد Kvax است ، در پایان ماه وارد می شوند و سایر واکسن ها از هند و کره جنوبی در دستور کار قرار دارند. امیدواریم تا پایان ماه مارس گروه های آسیب پذیر را واکسینه کنیم.

نمکی گفت: این واکسن با انتقال دانش فنی از کوبا تهیه می شود. این واکسن نسبت به واکسن های دیگر مزایایی دارد و افرادی که آلوده شده اند می توانند با تزریق یک دوز واکسن کوبا به عنوان یادآوری واکسینه شوند. در حقیقت ، با یک دوز واکسن ، آنها را تحریک می کنیم تا در برابر ویروس مقاوم شوند. .

وزیر بهداشت از مردم سوال کرد

وزیر بهداشت اظهار داشت: از عزیزان می خواهیم دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کرده و با سیستم بهداشت همکاری کنند تا گرفتار ویروس جهش یافته Covid 19 نشویم.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا