سلامت و دانش

نجات کبد چرب با ورزش

یک مطالعه جدید نشان می دهد انجام ورزش های هوازی و تناسب اندام بالاتر به تنهایی می تواند در کاهش چربی در کبد برای پیشگیری یا درمان بیماری از کاهش وزن مهم باشد.

به گزارش دکترنامه ، عصر ایران گزینه های EasyHealth به نقل از او گفت: “همه ما می دانیم که اگر قلب مان از ضرب و شتم قلب ما جان خود را از دست بدهیم ، اما بسیاری از مردم نمی دانند که کبد ، بزرگترین عضو داخلی بدن انسان ، می تواند همین کار را انجام دهد.” اقدامات برای بقا و سلامتی ما ضروری است. کبد مسئول سم زدایی بدن است. این عضو فرآورده های زاید را که از طریق ریه ها ، پوست یا دهان وارد بدن می شوند ، پردازش و از بین می برد. این ضایعات شامل موارد زیر است:

– افزودنی های مواد غذایی

– مواد شیمیایی خانگی

– آلاینده های محیط زیست

– دارو

– هورمون

بدون کبد ، تمام ویتامین هایی که از طریق مواد غذایی و مکمل ها وارد بدن می شوند بی فایده هستند زیرا کبد مسئول تولید صفرا است ، که در تجزیه مواد مغذی به گونه ای دخیل است که بدن بتواند از آنها استفاده کند.

کبد قند خون را ذخیره کرده و چربی را تجزیه می کند و انرژی لازم در طول روز را برای شما فراهم می کند. علاوه بر این ، کبد در لخته شدن خون دخیل است.

هر کاری که قلب انجام دهد برای بقا و سلامتی ما ضروری است. اما یک بیماری خاموش که بر قلب بسیاری از مردم در سراسر جهان تأثیر می گذارد می تواند چالش های جدی برای شما ایجاد کند.

خطر بیماری کبد چرب

بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) یک بیماری است که در اثر ایجاد چربی در کبد ایجاد می شود.

بیماری کبد چرب بدون الکل بدون درمان ، چپ می تواند به پوکی پوستی غیر الکلی منجر شود ، که در نهایت می تواند منجر به سیروز ، نارسایی کبد و سرطان کبد شود. در این مرحله ، پیوند کبد ممکن است تنها راه نجات بیمار باشد.

برخی دانشمندان بر این باورند که نام بیماری کبد چرب مربوط به متابولیک (MAFLD) با دقت بیشتری نشان دهنده این بیماری است زیرا دانش بدست آمده طی چند دهه گذشته به روشنی نشان می دهد که این یک بیماری متابولیک است. به عنوان مثال ، به نظر می رسد پیوندی با مقاومت به انسولین وجود دارد.

اما با وجود نام آن ، یک چیز قطعی است: قابل علاج است. چاقی یکی دیگر از بیماریهای مرتبط با متابولیک است که همواره یک عامل خطر برای بیماری کبد چرب غیر الکلی محسوب می شود و بنابراین کاهش وزن در کنار ورزش راهبرد اصلی برای پیشگیری از آن محسوب می شود. .

اما یک مطالعه جدید نشان می دهد که ورزش هوازی و تناسب اندام بالاتر به تنهایی می توانند در کاهش چربی در کبد برای پیشگیری یا درمان بیماری از کاهش وزن مهم باشند.

اگرچه در گذشته از سونوگرافی یا سایر روش های غیر تهاجمی برای اندازه گیری تأثیر ورزش بر چربی کبد استفاده شده است ، محققان در Trinity College Dublin یک قدم جلوتر رفتند و در مطالعه خود بیوپسی کبد انجام دادند.

بیست و چهار بیمار مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی در این مطالعه شرکت کردند. شانزده نفر از آنها به مدت 12 هفته برنامه تمرینی هوازی را دنبال کردند ، در حالی که هشت گروه دیگر گروه کنترل را تشکیل دادند.

بیوپسی کبد در شروع مطالعه و سپس در هفته دوازدهم و پنجاه و دوم پس از برنامه تمرینی نشان داد که افرادی که ورزش می کردند در بافت اسکار و تورم سلولهای کبدی بهبود چشمگیری داشتند.

ترمیم و پیشگیری از بیماری کبد چرب غیر الکلی

محققان گفتند ، فواید ورزش برای قلب و عروق و سلامت کبد برای بیماران مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی مشخص است ، اما در صورت ادامه برنامه های ورزش ، فواید مداخله ورزشی برای همیشه دوام نخواهد داشت.

اگر به بیماری کبد چرب مبتلا هستید ، در مورد برنامه ورزشی منظم با پزشک خود صحبت کنید. این برنامه باید طوری تنظیم شود که بتواند برای شما پیگیری شود و می تواند اولین قدم در کند کردن پیشرفت بیماری باشد.

اگر قلب شما سالم است ، ورزش منظم هوازی می تواند به سلامتی آن کمک کند.

دیابت ، مصرف استروئید و کلسترول بالا برخی از عوامل خطر بیماری کبد چرب هستند. اگر هر یک از این موارد را دارید ، در مورد نحوه جلوگیری از بیماری کبد چرب با پزشک خود صحبت کنید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا