عمومی

احمد مسعود: هیچ‌گاه از مبارزه به خاطر خدا، آزادی و عدالت دست نمی‌کشیم

احمد مسعود ، رهبر مقاومت ملی در پنجشیر ، در آخرین پیام خود گفت که ملت افغانستان از مبارزه راستگرایانه خود خسته نخواهد شد. وی در صفحه فیس بوک خود به مردم گفت: “ما هرگز از مبارزه برای خدا ، آزادی و عدالت دست نمی کشیم.”

به گزارش دکترنامه ، به نقل از ایندیپندنت ، احمد مسعود همچنان در این پیام می نویسد: “مبارزه ، خواه مانند پنجشیر ، که تا کنون محکم ایستاده است ، خواه مانند خواهر هراتی پرشور ما ، که جسورانه خواستار عدالت است ، نشان می دهد که مردم انجام کار درست. ” آنها تسلیم نمی شوند و از مبارزه مشروع خود خسته نمی شوند و از هیچ تهدیدی نمی ترسند. “

مسعود در پیام خود می گوید: “شکست تنها زمانی رخ می دهد که از مبارزات مشروع خسته شده و تسلیم شوید.”

مسعود در پایان پیام خود نوشت که به زودی و با کاهش حجم کار ، فعالیت های خود را به مردم گزارش خواهد داد.

به نظر می رسد پیام احمد مسعود که صبح شنبه در فیس بوک منتشر شد ، واکنشی به شایعاتی است که دیشب (جمعه شب) در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. پس از شنیدن صدای تیراندازی در کابل شب گذشته ، مردم در شبکه های اجتماعی این تیراندازی را آتش شادی آور طالبان برای تصرف پنجشیر توصیف کردند. این مشکل به حدی گسترش یافت که حتی کسانی که با مقاومت ملی مرتبط بودند نیز شکاک بودند.

دپارتمان تبلیغات طالبان نیز سعی می کند با تقویت این شایعات بر افکار عمومی تأثیر بگذارد. حتی در گزارشگران واتس اپ ، صدای تعدادی از فرماندهان طالبان حکایت از تصرف کامل پنجشیر داشت. با این حال ، مقامات جبهه مقاومت ملی این شایعات را تکذیب کردند. فهیم دشتی ، سخنگوی جبهه مقاومت ملی ، ویدئویی از خود منتشر کرد که می گفت شایعات در مورد تصرف پنجشیر توسط طالبان کاملاً دروغ است. دشتی در مورد نبرد جمعه شب گفت: “این یک شب خونین برای طالبان بود.” هشت هزار طالب با 350 تانک هاموی پس از چهار ساعت درگیری و کمین به عقب رانده شدند. “450 طالب کشته و 130 نفر اسیر شدند.”

در همین حال ، شماری از رهبران سیاسی افغانستان از طالبان خواسته اند که حملات خود به پنجشیر را متوقف کرده و این مسئله را از طریق گفتگو حل کنند. اخیراً صلاح الدین ربانی ، رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان در یک ویدئو به طالبان هشدار داد که در صورت ادامه فشار بر پنجشیر ، در دیگر مناطق افغانستان سلول های مقاومت تشکیل می شود. او به طالبان می گوید که این جنگ شما نیست و هیچ سودی برای شما ندارد.

گفته می شود که وضعیت سنگرها در شمال کابل صبح شنبه پس از درگیری های شدید جمعه شب آرام شده است ، اما نیروهای مقاومت می گویند که قلمرو بیشتری را در ولایت های پروان و کاپیسا در نزدیکی کابل تصرف کرده اند.

صلاح الدین ربانی ، یکی از رهبران سیاسی افغانستان ، ویدئویی را در صفحه فیس بوک خود با هدف رهبران طالبان منتشر کرد و گفت که حمله به مرکز مقاومت در پنجشیر نه تنها برای شما مفید نخواهد بود ، بلکه باعث رسوایی تاریخ شما خواهد شد. به

وزیر خارجه سابق افغانستان در این ویدئو تاکید کرد که مقاومت در پنجشیر در برابر سیاست اجبار و فشار حق مشروع مردم است و همه افغان ها از آن حمایت می کنند.

ربانی افزود: حمله به این منطقه که ساکنان آن با شما روابط عمیقی دارند ، فردا برای شما مایه تأثر و شرمساری خواهد بود.

به گفته این سیاستمدار افغان ، اگر سیاست های فشار ، اجبار و خشونت علیه مردم تداوم و اجرا شود ، دیر یا زود در سایر مناطق افغانستان شاهد مقاومت مردمی خواهیم بود.

صلاح الدین ربانی افزود ، با توجه به اینکه پنجشیر پایگاه مقاومت مشروع مردم افغانستان است و احزاب مختلف سیاسی بر بحث همه جانبه تأکید دارند و نقشه ای برای آینده افغانستان ایجاد می کنند ، مردم انتظار دارند طالبان راه حلی را تحریک کنند. و برای مردم افغانستان قابل قبول است که از حمله به پایگاه مقاومت در پنجشیر خودداری کنند.

وی در جایی دیگر از پیام گفت که در غیاب قدرت های خارجی در کشور و بهانه های واهی قبلی برای ادامه جنگ و ویرانی ، تاکید بر سیاست های جنگ و ارعاب ، ادامه شکست و اقتدارگرایی بود. سیاست هایی مانند دولت قبلی شکست خواهد خورد.

وی افزود: “اجازه دهید مسائل از طریق گفتگوی جامع مورد بحث قرار گیرد و از طریق مقاومت و گفتگو ، اجازه دهید مردم افغانستان به یک سیستم و ساختار مردمی دست یابند که نیازهای مردم را از یک سو و تمام ساکنان این کشور را از سوی دیگر برآورده سازد. . ” به معنای واقعی کلمه بدانید که در آن شریک هستید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا