اقتصادی

برای عزت امت اسلامی باید از ظرفیت سادات بهره برد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش شورای سادات استان تهران گفت: ظرفیت بسیار زیادی در سادات است که از این فرصت باید برای عزت امت اسلامی بهره ببریم.

به گزارش دکترنامه، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولین همایش شورای سادات استان تهران که شامگاه سه‌شنبه(۱۲ دی‌ماه) در محل این وزارتخانه برگزار شد با تبریک ولادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: این ایام همزمان شده با شهادت افتخار آفرین سردار مقاومت شهید سلیمانی که در جهان شناخته شده است که اساسا طرحی نو در فرهنگ و جغرافیای نظامی، سیاسی و اقتصادی جهان در انداخت.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی که به واسطه علاقه به خاندان عصمت و طهارت و دلبستگی ایشان به حضرت زهرا(س) توانست مکتب ساز باشد تمام فضایل را در تمسک به حضرت زهرا(س) به دست آورد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: حاج قاسم شخصیتی بود که نورخدا در قلبش متبلور شد، او مدارج مختلفی را طی و در حمکرانی دفاعی صاحب نظر بود، اگر کسی از شهید سلیمانی سوال کرده باشد برای شما چه چیزی با ارزش‌تر از همه بوده است قطعا پاسخش این بود زمانی که سربند یا فاطمه الزهرا(س) را می‌بستم.

مرتضوی ابراز کرد: تمام تهدیدهایی که شهید سلیمانی به فرصت تبدیل کردند ناشی از عشق به حضرت زهرا(س) بود. رئیس جمهور سابق آمریکا اقرار کرد که در عراق میلیاردها دلار هزینه کرده است اما خودشان اذعان کردند آن فرهنگی که برنده شد فرهنگ انسجام انسانی در عراق اسلامی بود و تهدید بزرگ تبدیل به فرصت بزرگ‌تر شد.

وی افزود: دشمن بخش قابل توجهی از جوانان را با تبلیغات مسموم به میدان آورد تا تفرقه اسلامی را راهبردی کند و تا پشت دروازه‌های بغداد هم آمدند، آنها شاید دوسوم از خاک سوریه را هم تصرف کردند اما کسی که تهدید بزرگ را تبدیل به فرصت کرد فرهنگ انسان ساز حضرت زهرا(س) بود و تمام کشورهای اسلامی گرد هم جمع شدند. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد سادات نیز خاطرنشان کرد: از منظر ما سادات جلیل القدر یک فرصت بی بدلیل و منحصر به فرد هستند، سادات که از ذریه حضرت زهرا(س) هستند نه تنها بین فرق اسلامی عزیز و صاحب عزت هستند بلکه در جوامع بشری مورد تکریم و احترام می‌باشند.

مرتضوی در پایان گفت: این جمعیت بزرگی‌ که تفسیر سوره کوثر هستند می‌توانند توفقیقات زیادی در جهان اسلام داشته باشند و از حس تدبیری که در این حوزه رخ داده به منظور انسجام‌بخشی سادات نهایت تقدیر وتشکر را دارم. ظرفیت بسیار زیادی در سادات است که از این فرصت باید برای عزت امت اسلامی بهره ببریم.

انتهای پیام 

تیم تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه گسترده در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های هوشمند و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما اخبار و تحلیل‌هایی با رویکردی هوشمندانه و خوانای ارائه دهم. هدفم این است که شما را در تصمیم‌گیری‌های مالی خود همراهی کنم و با اطمینان در مسیر صحیح قرار بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا