عمومیکسب و کار ویژه

کاربرد دستگاه مبل شویی صنعتی

 

دستگاه موکت شوی و مبل شوی صنعتی چیست ؟

در این مقاله میخواهیم به این سوال پاسخ بدهیم که دستگاه مبل شوی صنعتی چیست ؟ صندلی و مبلمان در جوامع امروزه به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده بیشتر و مداوم این وسایل در محیط های مختلف ، سطوح درگیر دچار آلودگی و کثیفی میشوند که تمیز کردن و از بین بردن این کثیفی ها بدون استفاده از دستگاه های مناسب و کارآمد کار آسانی نخواهد بود مخصوصا برای صندلی و مبلمانی که جنس روکش آنها از پارچه باشد عملیات تمیزکاری به مراتب کار سخت تری خواهد بود.

البته جهت تمیز کردن سطوح مبلمان از گرد و غبار میتوان از جاروبرقی های صنعتی استفاده نمود ولی در آلودگی های عمیق که سطوح زیرین پارچه را درگیر میکنند دیگر نمیتوان از جاروبرقی صنعتی کمک گرفت و لازم است از دستگاه ها و تجهیزات حرفه ای بهره برد.

یکی از دستگاه های حرفه ای که امروزه مورد توجه شرکت های ارائه دهنده خدمات شستشوی مبلمان قرار گرفته دستگاه موکت شوی و مبل شوی صنعتی می باشد .

یک دستگاه مکانیزه جهت شستشوی مبل – شستشوی فرش و سایر سطوح مشابه می باشد که امکان شستشو و خشک کردن سریع مبلمان را بدون آسیب رساندن به پارچه مبل یا صندلی را دارا می باشد . باقی ماندن آلودگی ها بر روی صندلی و مبلمان نه تنها باعث تکثیر میکروب و آلودگی می شود و سلامت افراد را به خطر می اندازد بلکه مبل و صندلی ها زیبایی خود را به مرور زمان از دست میدهند که با شستشوی عمیق نیز همچنان آلوده و نامناسب به نظر می آیند ، در این شرایط نیاز است نسبت به تعویض مبلمان یا رویه های آنها اقدام شود که این امر خود مستلزم صرف هزینه قابل توجه است.

دستگاه مبل شوی صنعتی آنا با قابلیت جابجایی راحت ، ابزار مناسبی جهت کار در هتل ها – رستوران ها – سینماها و … بوده که به دلیل سهولت در جابجایی و کاربرد ، برای استفاده توسط کارواش ها و شرکت های پیمانکاری و خدمات نظافتی گزینه مناسبی می باشد . از سوی دیگر با توجه به نحوه عملکرد دستگاه مبل شوی صنعتی آنا می توان برای لکه گیری و نظافت موضعی فرش و موکت از این دستگاه استفاده کرد .

بخش های اصلی مبل شوی صنعتی آنا :

بخش های اصلی تشکیل دهنده مبل شوی آنا چیست ؟ عبارتند از:

  1. الکتروموتور مکش دمل اسلوونی معروف به موتورهای AEG
  2. پمپ 750 وات پمپیران جهت ایجاد فشار کف محلول شستشو
  3. مخزن آب تمیز جهت نگهداری محلول شستشو با ظرفیت 20 لیتر
  4. مخزن 80 لیتری آب کثیف جهت جمع آوری مایعات حاصل از شستشوی مبلمان یا صندلی
  5. دسته های مخصوص مکش مایعات کثیف
  6. نازل های پاشش محلول شستشو ، تعبیه شده روی دسته مخصوص مکش
  7. دریل با سرعت و جهت چرخش متغییر به همراه برس مخصوص جهت فرچه زنی بعد از پاشش محلول شستشو روی سطوح آلوده

نحوه عملکرد مبل شوی و موکت شوی صنعتی آنا :

مبل شوی صنعتی آنا مجهز به دو عدد موتور جهت مکش می باشد و کاربر میتواند با توجه به نیاز خود جهت مکش مایعات میزان قدرت مکش را با روشن کردن فقط یک موتور یا هر دو موتور کم یا زیاد کند . همچنین جهت پاشش محلول شستشو روی سطوح در این دستگاه از پمپ آب استفاده شده که دارای کلید روشن و خاموش روی بدنه مبل شوی میباشد و کاربر حتما باید جهت پاشش محلول شستشو  با فشار مناسب روی سطح ، پمپ آب را روشن کند . البته استفاده از کلید برای پمپ آب مزایایی دارد که عبارتند از :

  • استفاده از مبل شوی به عنوان جاروبرقی ( بدون پاشش آب )
  • خاموش بودن پمپ آب هنگام مکش آب حاصل از شستشوی سطوح کثیف
  • بالا رفتن طول عمر پمپ آب

مزایای استفاده از مبل شوی صنعتی چیست :

استفاده از موکت شوی و مبل شوی صنعتی مزایایی دارد که در زیر به چهار مورد اصلی اشاره میکنیم :

  • بالا رفتن کیفیت و سرعت شستشوی مبلمان

یکی از اصلی ترین مزایای دستگاه مبل و موکت شوی صنعتی بالا رفتن سرعت – دقت و کیفیت شستشوی مبلمان است . مسلما برای هر شرکت یا مجموعه ارائه دهنده خدمات شستشوی مبلمان زمان از اهمیت بالایی برخوردار است که با استفاده از دستگاه مبل شوی علاوه بر صرفه جویی در وقت کیفیت شستشوی مبلمان نیز بالا میرود.

  • خشک شدن مبلمان در سریع ترین زمان

اساس کار این دستگاه به گونه ای است که فوم مخصوص شستشو توسط پمپ روی سطوح مبلمان پاشیده شده سپس توسط برس چرخان عملیات شستشو انجام میگیرد و در نهایت توسط سیستم مکش مبل شوی مایعات کثیف حاصل از شستشو به داخل مخزن هدایت میشوند . سرعت عملیات شستشو باعث جلوگیری نفوذ مایعات به سطوح زیرین مبلمان میشود که این امر باعث خشک شدن سریع مبلمان میشود.

  • عدم نیاز به جابجایی مبلمان جهت شستشو

با توجه به اینکه موکت شوی و مبل شوی صنعتی آنا قابل حمل بوده و میتوان عملیات شستشو را در هر مکانی انجام داد لذا نیازی به جابجا کردن مبلمان جهت شستشو نیست .

  • سهولت در کار با دستگاه برای کاربر

کار با دستگاه مبل شوی بسیار آسان بوده و کاربر میتواند با مطالعه دفترچه راهنمای استفاده از دستگاه مبل شوی صنعتی و یا تماشای فیلم آموزشی ، به راحتی شروع به کار با دستگاه مبل شوی نماید .

نکات مهم کار کردن با مبل شوی صنعتی چیست :

  • میزان اختلاط مواد شوینده با آب حتما باید مورد توجه قرار گیرد
  • مقدار پاشش محلول روی سطح که نباید بیش از اندازه باشد .
  • مدت زمانی که محلول باید روی سطوح کثیف بماند و بعد از آن مدت عمل مکش انجام گیرد .
  • مدت زمان و سرعت مناسب برس مخصوص شستشوی سطوح

دستگاه موکت شوی و مبل شوی صنعتی آنا یک دستگاه چند کاره میباشد که دارای امکانات متعدد و بیشتر نسبت به نمونه های مشابه بازار میباشد که به تازگی توسط گروه تولیدی و صنعتی آنا طراحی و تولید شده است .

طرز کار این دستگاه به صورتی است که مواد شوینده در داخل باک دستگاه ریخته شده که در هنگام نیاز برای استفاده از مواد شوینده کاربر با شیر تعبیه شده روی لوله جاروبرقی مواد را بر روی سطح مورد نظر پاشیده و با برس مخصوص که به یک دریل جهت چرخش روی سطح مورد نظر وصل شده محل مورد نظر را می سابد که با این عمل کل کثیفی از سطح مورد نظر پاک شده و آب کثیف حاصل از این شستشو با برس پارویی فلزی و قدرت مکش بالای دستگاه به داخل مخزن هدایت میشود .

طراحی این دستگاه به گونه ای انجام شده که دسترسی به محل های سخت و دشوار جهت شستشو و نظافت به سهولت انجام شود که در نتیجه به بالا رفتن قدرت مانور دستگاه شستشوی مبل می انجامد . همچنین قدرت مکش بالا در این دستگاه باعث شده که سطح مورد نظر به سرعت خشک شده و مانع از جذب دوباره گرد و خاک روی رطوبت حاصل از شستشو میشود.

لازم به ذکر است که این دستگاه مبل شوی طراحی و تولید شده در شرکت آنا ، با بیش از 30 سال سابقه تولید در زمینه تجهیزات نظافت صنعتی بوده که تمام نیاز مصرف کننده را برطرف می نماید . همچنین در دسترس بودن قطعات یدکی به دلیل تولید داخل بودن کل قطعات مصرفی و دارا بودن بیش از 85 نمایده خدمات پس از فروش در سراسر ایران باعث شده این دستگاه از رقبای خود پیشی گرفته و هزینه های نگهداری و سرویس دستگاه پایین باشد .

روش مناسب جهت شستشوی مبلمان :

بدلیل استفاده مداوم یا پی در پی از مبل یا صندلی در محیط هایی نظیر منزل یا ادارات میزان آلودگیها روی این سطوح بالا می باشد که غالبا این آلودگی ها سطحی می باشند . بنابراین به هنگام شستشو باید از روشی استفاده شود که :

  • عملیات شستشوی مبل به نحو موثر انجام گیرد و آلودگی ها را از روی سطوح کاملا حذف نماید .
  • سطوح شستشو شده توسط دستگاه مبل شویی سریعا خشک شده و مجدد قابل استفاده باشد .
  • از محلولی استفاده شود که به لایه های زیرین مبل نفوذ نکند و باعث آسیب به مبلمان نشود.

شرکت آنا دو نوع دستگاه مبل شویی تولید و به بازار عرضه مینماید که دستگاه مبل شوی صنعتی کامل ترین مدل آن میباشد . مدل دیگر دستگاه مبل شوی دریلی میباشد که فاقد سیستم مکش و خشک کردن سطح مورد نظر میباشد و برای پاشش آب از پمپ دستی بهره میگیرد .
برای مشاهده مشخصات و اطلاعات کلیک کنید .

جهت مشاهده مشخصات فنی و خرید دستگاه مبل شوی صنعتی آنا میتوانید از طریق لینک محصول زیر وارد صفحه مربوطه به دستگاه بشوید .

بله . با توجه به امکاناتی که دستگاه مبل شویی صنعتی دارد میتوان از آن برای شستشوی فرش و موکت بدون انتقال آن به قالیشویی و در محل استفاده نمود .

[/vc_toggle][vc_toggle title=”آیا میتوان از مبل شوی صنعتی به عنوان جاروبرقی صنعتی جهت مکش زباله استفاده کرد ؟” open=”true”]

برخی مبل شوی های صنعتی با داشتن لوازم کامل جاروبرقی آب و خاک قابلیت استفاده به عنوان یک جاروبرقی صنعتی را دارند .

[/vc_toggle][vc_toggle title=”فرق دستگاه مبل شوی صنعتی و مبل شوی دریلی در چیست ؟” open=”true”]

مبل شوی صنعتی یک دستگاه پیشرفته با امکانات زیاد است که جدا از برس گردان دریلی و سیستم های مبل شوی دریلی ، دارای سیستم پاشش آب با فشار و مکش همزمان پساب حاصل از شستشو را دارد .

[/vc_toggle][vc_toggle title=”کاربرد های دستگاه مبل شوی صنعتی چیست ؟” open=”true”]

1- شست و شوی انواع مبل و صندلی
2- شستشوی انواع فرش و موکت در محل
3- استفاده جداگانه به عنوان جاروبرقی صنعتی

[/vc_toggle][vc_toggle title=”فیلم نحوه کار کردن دستگاه مبل شوی صنعتی آنا ؟”]

[/vc_toggle][/vc_column][/vc_row]

دستگاه مبل شوی صنعتی چیست ؟

دستگاه هایی گفته می‌شود که به صورت هم زمان پاشش و مکش را انجام می دهند و بستگی به ظرفیت های مختلف مخزن ، به صنعتی ، نیمه صنعتی و خانگی دسته بندی می شود

مبل شویی با دستگاه به چه صورتی انجام می‌شود؟

دستگاه های مبل شویی آنا، سیستم پاشش و مکش همزمان دارند ، یعنی همراه با پاشش مواد شوینده روی سطح کار و انجام شستشو با موتورهای مکشی که دارند پسآب ایجاد شده را مکش کرده و سطح کار را خشک می‌کنند.

مبل شویی با دستگاه به مبلمان آسیب وارد نمی‌کند؟

خیر هیچگونه آسیبی وارد نمی کند ، به دلیل پاشش و مکش همزمان از رسیدن آب به ابر های مبلمان جلوگیری کرده و با این امر از تغییر شکل پیدا کردن ابرها جلوگیری می کند .
تست های صورت گرفته در واحد کنترل کیفی بر روی انواع پارچه های مبلمان و استفاده از سری های استاندارد (نازل های شستشو و برس) مشخص شده است که هیچ آسیبی به پارچه مبلمان وارد نمی‌شود.

نحوه عملکرد و قدرت پاک کنندگی دستگاه مبل شویی صنعتی چگونه است؟

توسط یک پمپ پاشش مواد شوینده با قدرت بالا به سطح مبل پاشیده میشود و بعد از لکه زدایی توسط نازل و مواد شوینده توسط موتورهای پر قدرت مکش پس آب مانده جمع آوری میشود این امر پاک کنندگی بسیار بالایی را به ما داده اما دیگر لکه ای ناشی از شستشو بر روی سطح کار باقی نمیگذارد

ساختار و کاربرد دستگاه مبل شوی صنعتی چگونه است؟

درکل دستگاه های مبل شو از سه قسمت تشکیل شده اند
الف) مخزن آب تمیز         ب) مخزن آب کثیف و زباله    ج) بدنه بالا (محفظه موتورهای مکش و پمپ پاشش
آب و مواد شوینده توسط پمپ و نازل های موجود  از مخزن آب تمیز  به سطح کار پاشیده می شود بعد از شستشو سطح کار توسط خرطومی و موتورهای مکش پس آب باقی مانده جمع آوری شده و وارد مخزن آب کثیف و زباله می شود

تفاوت دستگاه مبل شوی صنعتی  اکونومی و حرفه ای  چیست؟

تنها تفاوت این دو دستگاه موتور مکش استفاده شده در این دستگاه ها بوده است در دستگاه های حرفه ای از موتور های دومل اسلونی معروف به آاگ استفاده شده است اما در دستگاه های اکونومی از موتور های طرح دومل ساخت کشور چین استفاده شده است

از اینرو به جای تعویض کردن می توانید اقدام به تعمیل مبل شویی آن ها نمایید. عزیزانی که در کلانشهر تهران زندگی می کنند برای این کار می توانند از تعمیرات تخصصی مبل توسط کارشناسان تهران واش بهره مند شوند.

دکمه بازگشت به بالا