سلامت و دانشکسب و کار ویژه

آیا کاشت مو برای بچه دار شدن ضرر دارد؟

رابطه جنسی بعد از کاشت مو

نحوه گذراندن اولین دوره بعد از کاشت مو با موفقیت عمل رابطه مستقیم دارد. به همین دلیل باید در اولین دوره پس از کاشت مو به توصیه های پزشک عمل کنید. یکی از توصیه ها داشتن رابطه جنسی است. اگرچه بسیاری از مردم از پرسیدن دلیل خجالت می کشند، اما دلایل زیادی برای عدم داشتن رابطه جنسی پس از کاشت مو وجود دارد. با خواندن این مقاله می توانید متوجه شوید که چرا نباید بعد از کاشت مو رابطه جنسی داشته باشید.

پس از شنیدن توصیه های پزشک (بعد از کاشت مو)، می توانید در مورد رابطه جنسی مشاوره دریافت کنید. اگر چیزی در مورد این موضوع به شما گفته نشد؛ حتما و بدون شرم از پزشک خود در مورد این مشکل سوال کنید. اگر از آن خجالت می کشی و چیزی نمی پرسی؛ کاشت مو ممکن است موفقیت آمیز نباشد.

رابطه جنسی بعد از کاشت مو

دلایل عدم رابطه جنسی بعد از کاشت مو

قبل از هر چیز باید بدانید که بعد از کاشت مو نباید رابطه جنسی داشته باشید. رعایت توصیه های پزشک ضروری است. در غیر این صورت موهای کاشته شده را از دست خواهید داد. اگرچه این موضوع به طور گسترده مورد تحقیق قرار نگرفته است، کافی است به آنچه در طول تماس اتفاق می افتد توجه کنیم. اما چرا نباید بعد از کاشت مو رابطه جنسی داشت؟ بیایید با هم پاسخ ها را بررسی کنیم.

کاشت مو نوعی جراحی است.

اگرچه این روش جراحی با سایر روش های جراحی متفاوت است، اما نباید فراموش کنید که کاشت مو نیز نوعی جراحی است. به همین دلیل مراقبت از کاشت مو باید با دقتی مشابه سایر جراحی ها انجام شود. بیماران باید پس از هر عمل جراحی از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنند. دلایل زیادی برای این وجود دارد. مهم ترین دلیل انجام ندادن کارهای خسته کننده بعد از جراحی این است که انجام چنین کارهایی در این دوران می تواند به طور قابل توجهی بر فعالیت قلب تاثیر بگذارد. در نتیجه، داشتن رابطه جنسی پس از کاشت مو نه تنها روی موهای کاشته شده، بلکه بر سلامت کلی شما نیز تأثیر می گذارد.

تغییر در فشار خون

هنگامی که رابطه جنسی دارید، سطح هورمون های آزاد شده در بدن شما تغییر می کند. در نتیجه سرعت جریان و فشار خون در وریدها نیز تغییر می کند. داشتن رابطه جنسی گرم باعث افزایش فشار خون می شود. در نتیجه هر مویی که زده شود بیرون می‌آید. بنابراین افزایش فشار خون منجر به ریزش مو می شود.

فواید موهای کاشته شده

در اولین دوره پس از کاشت مو، جریان خون در پوست سر نباید تغییر کند. در نتیجه در صورت تغییر، موهای کاشته شده نمی توانند تغذیه مناسبی دریافت کنند. مشخص است که داشتن رابطه جنسی سرعت جریان خون را افزایش می دهد. سرعت جریان خون افزایش می یابد و انرژی لازم را در اختیار عضلات درگیر در روند جنسی قرار می دهد.

بنابراین در صورت آمیزش جنسی، موهای کاشته شده به خوبی تغذیه نمی شوند و کاشت مو موثر نخواهد بود.

انواع ریزش مو

وقوع حوادث جزئی

موهای کاشته شده از ناحیه گردن برداشته شده و به نواحی بدون موی سر پیوند زده می شود. بنابراین در ناحیه اهداکننده و محل هایی که مو کاشته می شود زخم هایی وجود دارد. در حین رابطه جنسی، بدن فرد یا بدن شریک زندگی ممکن است به سر فرد برخورد کند. هنگامی که چنین اتفاقی رخ می دهد، احتمال خونریزی در ناحیه اهدا کننده یا پیوند وجود دارد. خونریزی از محل های کاشت مو؛ احتمال ریزش موهای کاشته شده وجود دارد. پس از کاشت مو، فشار دادن ملایم به مو ممنوع است، دست زدن به مو و سر را بسیار ترسناک می کند.

عرق

همانطور که همه می دانند، سکس یک شغل خسته کننده است. در طول چنین رابطه ای نمی توان از اعمال و واکنش های فیزیکی بین دو شریک جنسی اجتناب کرد. در نتیجه دمای بدن و تعریق هر دو نفر افزایش می یابد. پس از افزایش دمای بدن؛ احتمال تعریق در حین مقاربت وجود دارد. عرق کردن یکی از مهمترین دشمنان موهای تازه کاشته شده است. اگر پوست سر عرق کند؛ نباید تعجب کنید که موهای کاشته شده آسیب دیده اند.

چند روز بعد از کاشت مو می توان رابطه جنسی داشت؟

دلایل عدم رابطه جنسی بعد از ریزش مو عوامل مختلفی در این امر نقش دارند. با در نظر گرفتن این موارد، می توانیم بفهمیم که چرا رابطه جنسی بد است. در این صورت سوال دیگری مطرح می شود. ممکن است تا چند روز پس از کاشت مو رابطه جنسی نداشته باشید. این سوال را باید از پزشک خود بپرسید. مدل موی هر کس متفاوت است. اما پاسخ کلی به این سوال این است که معمولا بعد از 10 تا 12 روز می توانید رابطه جنسی داشته باشید. اطلاعات بیشتر را در کلینیک کاشت مو در شیراز بخوانید.

دکمه بازگشت به بالا