عمومی

برابری ارزش فرهنگی مرحوم شیخ‌الاسلام با جایگاه میدانی شهید سلیمانی در جبهه مقاومت/ اوج توانایی در سکان‌داری دیپلماسی مقاومت

در اولین سالگرد درگذشت یک دیپلمات انقلابی ؛

حتی اگر یک سال از دکتر بگذرد. حسین شیخ الاسلام ، دیپلمات پیشکسوت جبهه مقاومت و معاون امور بین الملل رئیس جمهور و دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه آزاد اسلام ، اما با تلاش های خود چراغ را روشن کرد. در روزهای فرهنگ تاریک در منطقه نور برای نشان دادن راه به همه دوستداران عدالت و ظلم همچنان درخشش بی بدیلی دارد.

شیخ الاسلام در ششم دسامبر سال 1931 در اصفهان متولد شد و پس از یک عمر جنگ و خدمت به اسلام ، ایران و مستضعفین ، در تاریخ 6 مارس 2017 در بیمارستان مسیح دانشوری تهران به دلیل بیماری عروق کرونا ویروس قلب درگذشت.

تقویت ارکان دیپلماسی علمی با تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی

مرحوم شیخ الاسلام در سالهای اول پس از انقلاب اسلامی همه را از هوشمندی و در عین حال پایبندی خود به اسلام و انقلاب اسلامی آگاه کرد. وی عضوی از گروهی از دانشجویان مسلمان پیرو خط امام بود که در 4 نوامبر 1979 یک لانه جاسوسی آمریکایی را در تهران اسیر کرد.

پس از آن ، به دلیل موضع خاص خود در قبال حضور پررنگ بین المللی ایران ، وی از سال 1981 تا 1997 به عنوان نماینده سیاسی وزارت امور خارجه فعالیت کرد. در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی ، به عنوان نماینده حوزه های انتخابیه تهران ، ری ، شمیرانات و اسلامشهر ، او تمام تلاش خود را می کند تا قوانین را در خانه ملت به روز کند. شیخ الاسلام که همیشه سخت ترین مسئولیت ها را به خوبی انجام داده است ، به عنوان سفیر ایران در یکی از مهمترین کشورهای جبهه مقاومت ، سوریه خدمت کرد.

مرحوم شیخ الاسلام از نوادگان شیخ الاسلام از اصفهان بود که تاریخ وی به دوره صفویه برمی گردد و از جمله آنها می توان از علی اکبر سیخ الاسلام ، فعال سیاسی و اجتماعی جنبش مشروطه خواهی در اصفهان نام برد. .

مرحوم شیخ الاسلام مشاور علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و مدیرکل امور بین الملل بود. در آگوست 2016 ، به درخواست محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه ، وی به عنوان یکی از مشاوران ارشد آن انتخاب شد.

در ژوئن 2016 ، شیخ الاسلام به عنوان معاون امور بین الملل مجمع جهانی مطابقت با اسلام منصوب شد.

دانشگاه آزاد اسلامی که همیشه به فکر استخدام بهترین و مورد اعتمادترین افراد در پستهای حساس بوده است ، در اوایل سال 2017 تصمیم گرفت یکی از سمتهای اصلی خود یعنی معاون امور بین الملل را به شیخ الاسلام بسپارد تا وی همه چیز را به اشتراک بگذارید ، تجربه در ارزیابی داشته باشید از اهداف دانشگاه آزاد اسلامی برای حضور پررنگتر در صحنه علمی بین المللی استفاده کنید.

دانشگاه آزاد اسلامی دوره حضور وی به عنوان معاون امور بین الملل و دانشجویان غیرایرانی را دوره تقویت ارکان دیپلماسی علمی این دانشگاه می داند.

البته مرحوم شیخ الاسلام در هر جایی که صحبت از یک مدیر شایسته باشد در صف اول انتخابات و انتصابات است. وی از سال 1979 تا 1979 دبیر انجمن اسلامی دانشجویان آمریکایی و کانادایی بود و از سال 2010 تا 2016 به عنوان دبیر کل کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین فعالیت کرد.


بیشتر بخوانید:

مراسم تشییع پیکر حسین شیخ الاسلام به زمان حل بحران “کرونا” موکول شد

پیام تسلیت به معاونان و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی پس از درگذشت حسین شیخ الاسلام


مرحوم شیخ الاسلام که دارای مدرک مهندسی کامپیوتر از دانشگاه کالیفرنیا ، برکلی و دانشگاه شهید بهشتی بود ، نیاکان دینی و پیشگام نیز داشت. پدر وی ، محمد علی سیخ الاسلام ، از فرزندان شیخ الاسلام اصفهان ، از دوره صفویه است. از جمله علی اکبر سیخ الاسلام ، فعال سیاسی و اجتماعی جنبش مشروطیت در اصفهان. معاون اصفهان در اولین مجلس مituسسان ایران و همچنین محمد باقر محقق سبزواری از روحانیون و فقهای شیعه قرن یازدهم هجری ، شیخ الاسلام و رهبر نماز جمعه اصفهان در دوره صفویه و تألیف بیش از 40 کتاب و رساله نام برد.

مراسم تشییع جنازه مرحوم شیخ الاسلام به دلیل شیوع تاج گذاری طبق پروتکل های بهداشتی در بهشت ​​زهرا تهران برگزار شد اما مراسم تشییع جنازه وی که به صورت آنلاین برگزار شد با حضور چهره های داخلی و خارجی انجام شد. . مقامات و شخصیت ها حزب الله لبنان – جنبش خیریه اسلامی لبنان ، جنبش نجیب عراق ، رئیس دفتر سیاسی حماس و دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در پیامی درگذشت این متحد ثابت نقش جبهه مقاومت را تسلیت گفتند. نقش منحصر به فرد در گسترش عقاید امام راحل که آنها پشیمان شدند.

خبرگزاری آنا افتخار حضور در محضر مرحوم شیخ الاسلام و مصاحبه با وی را داشت که چند روز پس از مرگ وی منتشر شد.

شیخ الاسلام: ظرفیت جمهوری اسلامی در دانشگاه آزاد اسلام متبلور شد

مرحوم شیخ الاسلام در مصاحبه با خبرگزاری آنا تأکید کرد که ظرفیت جمهوری اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی تبلور یافته و برای معرفی این دانشگاه و تقویت زمینه های علم و فناوری تلاش خواهد کرد. وی ادامه داد ، تعاملات سازنده باید با کشورهای مختلف به ویژه جهان اسلام و همچنین تقویت همکاری بین دانشگاه ها و مراکز علمی در کشورهای اسلامی انجام شود.

شیخ الاسلام

اطاعت مرحوم شیخ الاسلام از آرمان ها و رهبری امام

در این مصاحبه ، مرحوم شیخ الاسلام بار دیگر تعهد خود را به منوی مقام معظم رهبری تکرار کرد. وی با بیان اینکه رشد سریع علم کشور یکی از موارد مورد تأکید مقام معظم رهبری بود ، گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی برنامه های خوبی برای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در این زمینه وجود دارد و ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به روابط خوب بین گروه های مقاومت و جوامع غرب آسیا با جمهوری اسلامی ایران گفت: گفتمان انقلاب اسلامی باعث افزایش آگاهی مردم منطقه شده و ظالمانه تر و مستقل تر از گذشته است.

شیخ الاسلام انتفاضه و مبارزات مردم فلسطین ، عراق ، افغانستان و … را اداره می کرد.

معاون فقید رئیس جمهور در امور بین الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: گفتمان انقلاب اسلامی گفتمانی با عزت است. انسان ها آزاد آفریده شده اند و همه ملت ها به دنبال استقلال هستند و نمی خواهند بیگانگان در مورد آنها تصمیم بگیرند. البته انقلاب اسلامی نیز همین هدف را دنبال می کند و بیشتر آن را محقق کرده است. امروز می بینیم که مسیحیان لبنان از مقاومت اسلامی حمایت می کنند و روابط بسیار خوبی با ایران دارند.

نقش مرحوم شیخ الاسلام در بلوغ و تقویت محور مقاومت

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن اختری که به دلیل فعالیتهایش در وزارت امور خارجه و مسئولیت سه دهه فعالیت سفارت ایران در سوریه ، از شخصیت و روشهای حسین شیخ الاسلام شناخت خوبی دارند ، در این باره گفت: توجه: در وزارت امور خارجه بخشی وجود دارد به نام حمایت از لیبرالها. این بخش وظیفه حمایت از مبارزان آزادی را بر عهده دارد. در وزارت امور خارجه ، این مسئولیت به عهده نمایندگان سیاسی بود که تحت نظر شیخ الاسلام فقید کار می کردند. بنابراین جبهه های آزادی از آسیای صغیر تا آفریقا همه به هم پیوسته اند. پشتیبانی و ارتباطات و همچنین پشتیبانی از همه گروه های مخالف به عهده وزارت امور خارجه و شیخ الاسلام است. وی هم در جبهه آزادی و هم در مقابل کشورهای اسلامی با شیخ الاسلام بود.

حسین شیخ الاسلام

علاوه بر این ، در سالهای اول انقلاب اسلامی ، بسیاری از کشورهای دیگر که در آنها جوانان و مراکز علمی داشتیم نیز از جمهوری اسلامی حمایت می کردند. این حمایت دولت آنها را علیه ایران معطوف کرد. همه این عوامل و سازوکارها و پشتیبانی از این گروه ها و جنبش ها معطوف به وزارت امور خارجه است. بنابراین ، آقای شیخ الاسلام همچنین مشکل انتفاضه و مبارزات مردم فلسطین ، عراق ، افغانستان و … را مدیریت می کند. جمهوری اسلامی همه اینها را وسیله ای برای تثبیت خود و تضعیف جبهه دشمن قرار داد.

این ایده ها توانستند صدام را خرد کرده و دولت مناسبی را در عراق ایجاد کنند. بنابراین ، این کار در قالب فعالیت های علمی و عقیدتی انجام می شود و مسئولیت این رابطه بر عهده آقای شیخ الاسلام است ، از جمله مسئله مقاومت در برابر اسرائیل و آزادی فلسطین و لبنان.

هنگامی که اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرد ، قصد داشت از ایران نیرو اعزام کند. اقداماتی علیه اسرائیل و سازماندهی ، آموزش ، حمایت و حمایت از گروههای لبنانی و لبنانی فلسطینی و غیر فلسطینی و همه شیعیان به عهده شیخ الاسلام است. این کشور برای آزادسازی جنوب لبنان آغاز شد و اسرائیل شکست خورد و رانده شد. دولت برای حمایت از این گروه ها مورد نیاز است. دولتی که می تواند به قدرت برسد سوریه است ، بنابراین ارتباط با سوریه یک ارتباط ویژه است که می خواهید با آن سفر را افزایش دهید. این ایده کاملا محقق شد و جبهه ای ایجاد شد. در برابر این مقاومت ، بیشتر کسانی که هم در ولایت و هم در روابط دینی و مذهبی با جمهوری اسلامی و امامان ارتباط بیشتری داشتند شیعه هایی بودند که هم از امام تقلید می کردند و هم به ولایت معتقد بودند و مطیع قلمداد می شدند. به امام موظف است ..

بنابراین ، یک پایگاه مقاومت در اینجا تشکیل شد و این ارتباطات مقاومت از طریق وزارت امور خارجه و طوان شیخ الاسلام دنبال شد. از نظر سیاسی ، این مرحله به تدریج منجر به همان گروه از دوستان در برابر مظلومین ، طبق عقاید و عقاید خودشان ، و بر اساس تحلیل و برداشت خود ، برخی راه ها را از هم جدا كردند ، آنها به ایران آمدند و به امام خدمات ارائه دادند. ما می خواهیم جبهه ای به نام حزب الله ایجاد کنیم و امام فرمودند که تشکیل شود.

قدم به قدم با سردار سلیمانی

منصور صالح فرد ، مشاور اقتصادی سابق سفارت ایران در چین ، در مصاحبه با آنا اظهار داشت: ما در عراق و سوریه با خلا فرهنگی روبرو هستیم و حضور حوزه سردار شهید سلیمانی و حضور معنوی و مشورتی مرحوم شیخ الاسلام این شکاف را تا حد زیادی پر کرده است

وی افزود: اگر ژنرال حاج قاسم سلیمانی فرمانده جبهه مقاومت در جبهه نبرد با امور بین الملل و تروریسم باشد ، مرحوم شیخ الاسلام فرمانده دیپلماسی مقاومت است و این به عنوان نماینده سیاسی وزارت مهم است امور خارجه و زمانی که او عضو کمیسیون امنیت ملی است و ماده 90 در پارلمان.

انتهای پیام / 4155 /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا