عمومی

جیک سالیوان کیست و چه مواضعی نسبت به ایران دارد؟

در این گزارش ، گروه بین المللی آنا در مورد پیشینه جیک سالیوان بحث می کند که توسط جو بایدن به عنوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور انتخاب شد. در این گزارش همچنین به موقعیت سالیوان در ایران اشاره خواهد شد.

جیکوب جرمیا سالیوان 44 ساله که در مینیاپولیس ، مینه سوتا بزرگ شده است ، دکترای حقوق و فوق لیسانس در روابط بین الملل دارد.

سالیوان با نقش مهم امنیتی ایران در منطقه آشنا است

وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 ، مشاور ارشد سیاست خارجی هیلاری کلینتون بود.

سالیوان قبل از انتخاب به عنوان مشاور امنیت ملی بایدن ، عضو كامل برنامه فلسفه مونتگومری در دانشكده دارتموث و عضو كامل دانشكده سیاستگذاری عمومی در دانشكده سیاست های عمومی كارس بود.

وی همچنین مشاور عالی دولت ایالات متحده در مذاکرات هسته ای ایران است. سالیوان در دولت اوباما به عنوان دستیار معاون رئیس جمهور و مشاور امنیت ملی معاون رئیس جمهور جو بایدن فعالیت می کرد.

سالیوان با دیدگاه های امنیتی بایدن بسیار آشنا است و نیازی به هماهنگی جدید با رئیس جمهور منتخب ندارد.


بیشتر بخوانید:

ما در برجام بدون شلیک به هدف خود رسیدیم


سالیوان در یادداشتی که در اکتبر 2019 در نیویورک تایمز منتشر شد ، تصمیم ترامپ برای خروج از توافق هسته ای ایران را احمقانه خواند. وی معتقد است که ایالات متحده باید با ایران وارد دیپلماسی شود زیرا خروج دونالد ترامپ از توافق هسته ای ، ایران را در پیگیری برنامه هسته ای جدی تر می کند و دوستان اروپایی واشنگتن را از ایالات متحده بیگانه می کند. سالیوان 12 شرط تعیین شده توسط دولت ترامپ برای مذاکره با ایران را بی اثر دانست و رد کرد.

در سپتامبر 2017 ، او اعلام کرد که ایالات متحده در مذاکرات هسته ای با ایران بدون انتشار حتی یک گلوله به همه اهداف خود رسیده است.

سیاست های سالیوان در غرب آسیا با نظرات ایران مغایرت داشت

جیک سالیوان در مصاحبه خود با یاهو نیوز در ماه سپتامبر ، نقش دولت ترامپ را در کمک به امارات متحده عربی برای مذاکره در مورد سازش با اسرائیل ستود و آن را یک موفقیت مثبت برای سیاست خارجی رئیس جمهور آمریکا خواند. می توان از تحولات منطقه غرب آسیا دیدگاهی متفاوت نسبت به ایران داشت و انتظار می رود وی همان توصیه ها را به مشاوران دونالد ترامپ درباره روند حل و فصل بایدن ارائه دهد.

جیک سالیوان

سالیوان پیش از امضای توافق نامه بین احزاب صهیونیست و امارات در کاخ سفید با یاهو نیوز گفت که این توافق بر اساس دولت باراک اوباما بوده است.

در واقع ، سالیوان ، هم به صورت عمومی و هم به طور خصوصی ، عمیقاً طرفدار صهیونیسم است و می توان او را یکی از کسانی دانست که مخالف ایدئولوژی جمهوری اسلامی ایران و حمایت تهران از آرمان فلسطین است.

به گفته وب سایت انتخابات آمریکا ، انتصاب سالیوان که از نزدیک مذاکرات هسته ای با ایران را تحت نظر دارد ، به عنوان برنامه های بایدن برای بازگشت به شورای امنیت سازمان ملل به عنوان مشاور امنیت ملی ، همچنین نشان می دهد که ایران از نظر بایدن از نظر امنیت مهم است. یکی خاص داشته باشید.

به گزارش نیویورک تایمز ، سالیوان منتقد سیاست “اول آمریکا” دونالد ترامپ است زیرا معتقد است که این امر منجر به انزوای ایالات متحده شده و انگیزه ای برای دشمنان آمریکا بوده است.

انتهای پیام / 4155 /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا