راه‌اندازی «اتاق تاریک» در مرکز جامع توانبخشی هلال احمر

راه‌اندازی «اتاق تاریک» در مرکز جامع توانبخشی هلال احمر

مدیرکل توانبخشی هلال احمر اعلام کرد: اتاق تاریک یا اتاق چندحسی از تابستان امسال در مرکز جامع توانبخشی هلال احمر تهران فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون با تجهیزات کامل و استقبال چشمگیر از سوی هلال احمر به طور کامل راه اندازی شده است. جویندگان توانبخشی

بر اساس ISN ها، پیمان پیشگاهی می گوید: در فضاهای تاریک مسائل حسی و آسیب ها مطرح می شود. اکنون کلینیک های تخصصی مرکز جامع تهران بیماران مورد نظر را به اتاق های تاریک یا چندحسی ارجاع می دهند. این ایجاد امکانات توانبخشی در تهران آزمایشی بود و هم اکنون با استقبال خوب، راه اندازی اتاق های چندحسی در مراکز توانبخشی هلال احمر سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته است.

پیشگاهی توضیح می دهد: چهار گروه از افراد دارای معلولیت می توانند برای بهبود وضعیت خود از اتاق های تاریک استفاده کنند. اول، افرادی که از بیماری هایی رنج می برند که به طور مستقیم به حواس آسیب می زند. به عنوان مثال، افراد مبتلا به اوتیسم. دسته دوم بیماری هایی هستند که اختلالات حسی در آنها موثر است. به عنوان مثال اختلالات تعادلی که می تواند ناشی از مشکلات در گوش میانی باشد.

وی ادامه داد: دسته دیگر کسانی هستند که از مشکلات روانی رنج می برند. مانند سندرم دن، کودکان مبتلا به اختلال یادگیری و بیش فعالی و گروه آخر افرادی هستند که در تعامل، ارتباط و رفتار اجتماعی اختلال دارند. مانند کسانی که دارای مسائل پرخاشگری شدید هستند و می توانند با استفاده از تجهیزات و تکنیک های قابل اجرا در این اتاق به آرامش و رهایی از تنش کمک کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مدیر کل توانبخشی جمعیت تاکید می کند: اگرچه اکثر مراجعه کنندگان اتاق تاریک را کودکان تشکیل می دهند، اما استفاده از این خدمات توانبخشی برای تمامی افرادی که به دنبال توانبخشی هستند بسیار موثر است. مخصوصاً افراد مسن و برای همه بیماران. برای تمام سنین توصیه می شود.

پیشگاهی گفت: ابتدا باید مشخص شود که بیماری چه مشکلات و چالش هایی را برای فرد به همراه دارد و علت بیماری چیست؟ بنابراین، با به روز شدن امکانات و تکنیک ها در توانبخشی، امکان مراقبت جامع، بیمار محور و جامع افزایش می یابد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا