عمومی

روسیه از تمرکز آمریکا بر چین در راستای منافع خود استفاده می‌کند/ پوتین به‌دنبال رفع اختلافات غرب آسیا

تایمز در گزارشی از راجر بویس بشار پسر گزارش داد: “کرملین بیش از نیم قرن در سوریه با خانواده اسد تعامل داشته است ، نخست با پدر حافظ و سپس با حافظ.” این یک رابطه لمس کننده و عاطفی است و شکی نیست که اگر روزی حکومت بشار اسد در سوریه سرنگون شود ، پوتین از آن محافظت می کند. وی ممکن است به وی یک ویلا در خارج از مسکو بدهد ، کسی را مسئول خرید وی کند و یک تیم از نگهبانان مسلح از خانه اش محافظت کند تا او خطری برای دشمنان ایجاد نکند.

بشار اسد - پوتین

ولادیمیر پوتین و بشار اسد

براساس این گزارش ، روابط پوتین و اسد که هر دو از سال 2000 در قدرت بوده اند ، براساس وقایع اخیر قابل تفسیر نیست. به عنوان مثال ، پایگاه هوایی ارتش روسیه در حمیم لاذقیه به سرعت در حال رشد است. سال گذشته ، سوریه زمین دیگری را برای ساخت باند برای پایگاه هوایی دوم اختصاص داد ، که گفته می شود برای فرود بمب افکن های استراتژیک استفاده شده است.

این گزارش اکنون اضافه می کند که پایگاه حمیم روسیه اکنون شامل یک واحد اطلاعاتی پیشرفته و یک آشیانه تقویت شده برای محافظت از ده ها هواپیمای نظامی در برابر حملات هواپیماهای بدون سرنشین است. این پایگاه همچنین مقر فرماندهی پدافند هوایی سوریه محسوب می شود. اما اکنون س isال این است: چه کسی به بمب افکن های استراتژیک نیاز دارد که سوریه آرام ترین دوره خود را در طی یک دهه گذشته سپری می کند؟

به گفته این ناظر انگلیسی ، رمز و راز دیگری وجود دارد که می تواند مربوط به نوع رابطه دولت سوریه با رژیم صهیونیستی باشد. چندین گزارش حاکی از آن بود که چوپانان سوری در اوایل ماه جاری با یک زن صهیونیست معامله می کردند. علاوه بر این ، پوتین در حال کار برای توزیع واکسن کرونا روسی در میان کشورهای منطقه است که البته 1.2 میلیون دلار برای مسکو درآمد دارد.


بیشتر بخوانید:

پوتین در صحنه غرب آسیا شطرنج بازی می کند


این نویسنده انگلیسی به این نتیجه رسید که پوتین در حال گسترش نقش خود به عنوان یک بازیگر با نفوذ در غرب آسیا است تا از خلا created ایجاد شده در نتیجه خروج آمریکا از منطقه استفاده کند. بویز معتقد است که جدایی آمریکا از منطقه ، که در زمان باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا آغاز شد و به چین متمرکز شد ، حاکمان عرب را نیز قادر به کنترل منطقه ، روسیه که اکنون روسیه اشغال کرده است ، نکرد.

تحلیلگران انگلیسی ادعا می کنند که بشار اسد از مداخله نظامی روسیه در سال 2015 نجات یافت و همچنان جایگاه خود را در میان کشورهای عربی باز می کند. با حمایت نظامی اسد ، پوتین حضور دائمی در سوریه را تضمین کرده و حتی در این کشور سرمایه گذاری می کند. وی نه تنها کنترل پایگاه هوایی و کنترل حریم هوایی ، بلکه پایگاه دریایی بندر طرطوس را نیز در اختیار دارد.

بویس نوشت: “از نظر صلح در سوریه ، روسیه نقش مهمی در مهار بحران دارد و بحران به مدیترانه شرقی نیز کشیده شده است زیرا مسکو جاه طلبی های ترکیه را به چالش کشیده است.”

جستجوی روسیه برای صلح در منطقه از سال 2007 آغاز شد ، زمانی که پریماکوف برای بررسی صلح احتمالی به دمشق فرستاده شد.

به نوشته تایمز ، اسد پیش از این با اقدامات ترکیه با اسرائیل در مورد بلندی های جولان گفت وگو کرده بود ، اما هیچ پیشرفتی حاصل نشد. قدرت اسد رشد کرد تا جایی که همه ، از جمله نیکلاس سارکوزی ، رئیس جمهور وقت فرانسه ، مجبور شدند سوریه را به عنوان یک کشور با ثبات ببینند.

این نویسنده انگلیسی درباره حضور ایران در سوریه نوشت: اگر پریماکوف هنوز زنده بود ، شاید می گفت؛ مشکل خروج ایران از سوریه را فراموش کنید ، زیرا ایران جای خود را در دمشق ایجاد کرده و کشور را ترک نخواهد کرد. حتی اگر نیروهای ایرانی برگردند ، حزب الله و گروه های مورد حمایت ایران در آنجا باقی می مانند.

تایمز در مورد تحولات آینده نوشت: نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو ماه آینده با انتخابات دیگری روبرو خواهد شد و احتمالاً خواستار پیوستن سوریه به کرسی وی در اتحادیه عرب است.

این نویسنده انگلیسی در پایان گفت: “پوتین از طریق پنجره بوی فرصت را می دهد ، همانطور كه ​​در جلسه فشرده مقامات خود در پایگاه هوایی سوریه مشاهده می شود.” از سوی دیگر ، جو بایدن ، رئیس جمهور آمریكا در خاورمیانه بر روی برگرداندن ایران به میز مذاكره و رفع توافق هسته ای متمركز است و اقدامات اخیر وی این را تأیید می كند. با این وجود نمی توان از نقش پوتین در ایجاد صلح و انسجام در منطقه به سود خود و روسیه چشم پوشی کرد.

انتهای پیام / 4033 /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا