سلامت و دانش

واکسن مدرنا دست‌کم ۳ ماه ایمنی ایجاد می‌کند

نتایج این مطالعه نشان می دهد که واکسن کرونا تاکنون که Moderna اعلام کرده و 94 درصد موثر است ، باعث می شود سیستم ایمنی بدن انسان آنتی بادی های قدرتمند تولید کند که حداقل برای سه ماه دوام داشته باشند.

به گزارش دکترنامه ، متخصصان موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی که به طور مشترک واکسن تولید می کنند ، در اولین مرحله از آزمایش بالینی ، پاسخ های ایمنی 34 شرکت کننده بزرگسال ، جوان و پیر را بررسی کردند.

آنتی بادی هایی که جلوی حمله ویروس کرونا را به سلول های انسانی می گرفتند ، طبق انتظار کاهش یافته بود ، اما سه ماه پس از تزریق واکسن ، آنتی بادی ها در بدن همه شرکت کنندگان در آزمایش در سطوح بالا باقی مانده بودند.

واکسن تولید شده توسط شرکت Modrena به نام mRNA-1273 دو بار در فواصل 28 روزه تزریق می شود.

با این حال ، متخصصان می گویند اگرچه تعداد آنتی بادی ها با گذشت زمان کاهش می یابد ، اما جای نگرانی نیست.

کارشناسان این موسسه می گویند در صورت تزریق واکسن ، احتمالاً اگر سیستم ایمنی در زمان دیگری دوباره در معرض ویروس قرار گیرد ، سیستم آن را به خاطر می آورد و سپس می تواند آنتی بادی های جدیدی تولید کند.

این مطالعه نشان می دهد که واکسن انواع خاصی از سلولهای ایمنی را فعال می کند که به ایجاد به اصطلاح “پاسخ حافظه” کمک می کند ، اما این فقط در مطالعات قدیمی به طور قطعی تأیید شده است.

واکسن مدرن در 17 دسامبر توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده بررسی خواهد شد و سپس می تواند مجوز استفاده اضطراری را دریافت کند.

طبق گفته Medical Express ، این واکسن مانند سایر واکسن های تولید شده توسط Pfizer و Bionotech ، مبتنی بر فناوری جدیدی است که از مواد ژنتیکی به شکل mRNA استفاده می کند. مسنجر مسنجر (mRNA) وظیفه آن ارسال دستورالعملهای ژنتیکی به بدن است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا