عمومیکسب و کار ویژه

شرایط تحصیل در قبرس رشته پزشکی

این روزها بسیاری از متقاضیان کشور قبرس را برای تحصیل پزشکی و دیگر رشته های علوم پزشکی انتخاب می کنند. در پاسخ به پرسش اینکه چرا برای تحصیل پزشکی دانشگاه های قبرس را انتخاب کرده اند، به شهرت بین المللی دانشگاه های پزشکی این کشور، دارا بودن تجهیزات پزشکی پیشرفته، برنامه های تحصیل پزشکی با کیفیت بالا و تحصیل به زبان انگلیسی اشاره می کنند.

می توان گفت که محبوبیت تحصیل در رشته های علوم پزشکی در قبرس در میان متقاضیان بین المللی در حال افزایش است و تعداد متقاضیان در حال تحصیل در دانشگاه های این کشور از سال 2015 تا 2018 در حدود 40% افزایش داشته است.

اما آیا کشور قبرس برای تحصیل متقاضیان بین المللی و از جمله ایرانی ها مکان مناسبی است؟ آیا دانشگاه پزشکی قبرس مورد تایید ایران است؟ آیا دندانپزشکی قبرس مورد تایید است؟ آیا تحصیل پزشکی در قبرس بدون آزمون امکان پذیر است؟ آیا شرایط تحصیل پزشکی در قبرس راحت است؟

ما مشاوران به ارائه پاسخ های لازم به این پرسش ها و اطلاعات لازم و از صفر تا صد تحصیل پزشکی در کشور قبرس پرداخته ایم و سعی داریم تا همه جزئیات مورد نیاز در مورد تحصیل پزشکی قبرس، تحصیل دندانپزشکی قبرس، هزینه تحصیل پزشکی در قبرس و شرایط ثبت شرکت در قبرس شمالی  را در اختیار شما بگذاریم. با ما همراه باشید.

دلایل تحصیل پزشکی در کشور قبرس

متقاضیان ایرانی برای و دیگر رشته های علوم پزشکی مانند داروسازی و پرستاری در دانشگاه های قبرس دلایل خاصی دارند. برخی از مهم ترین دلایل تحصیل در رشته های علوم پزشکی در عبارت است از:

  • وجود سطح بالایی از ثبات و امنیت اجتماعی
  • دارا بودن عنوان سومین سرمایه گذار بزرگ اتحادیه اروپا در آموزش
  • نزدیکی جغرافیایی و فرهنگی با کشور ایران
  • دارا بودن سطح بالای استانداردهای زندگی
  • دارا بودن سطح بالای کیفیت آموزشی دانشگاه ها
  • دارا بودن عضویت کشورهای اتحادیه اروپا و شینگن
  • تحصیل در دانشگاه های بین المللی با شهرت جهانی
  • دارا بودن تجهیزات پزشکی پیشرفته در دانشگاه ها
  • اخذ مدرک معتبر پزشکی با اعتبار جهانی در بیشتر کشورهای جهان
  • مقرون به صرفه بودن هزینه های تحصیلی رشته پزشکی
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته های علوم پزشکی

شرایط ورود و تحصیل پزشکی در قبرس

از مهم ترین شرایط ورود و تحصیل در رشته پزشکی در قبرس دارا بودن مدرک دوره دیپلم دبیرستان با معدل بالا و دارا بودن تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی و تحصیل در مدت اقامت در این کشور می باشد.

متقاضیان ایرانی برای ورود و تحصیل پزشکی M.D و MBBS در قبرس باید در مرحله اول از دانشگاه های مورد نظر پذیرش تحصیلی دریافت کنند. تحصیل پزشکی در قبرس بدون آزمون ورودی از مزیت های مهم برای ورود به دانشگاه پزشکی کشور قبرس است. برای دریافت پذیرش تحصیلی متقاضیان باید دارای مدارک و شرایط زیر باشند:

دارا بودن مدرک دوره دیپلم دبیرستان

متقاضی برای ورود و تحصیل در رشته پزشکی، تحصیل دندانپزشکی در قبرس باید دارای مدرک و یا گواهی پایان دوره دبیرستان باشد که از مهم ترین شرایط تحصیل پزشکی در قبرس و دیگر رشته های علوم پزشکی است. البته متقاضیان مشغول تحصیل در سال آخر دبیرستان نیز می توانند برای پذیرش مشروط پزشکی در قبرس اقدام کنند.

  • دارا بودن نمره مناسب از دروس فیزیک، شیمی، ریاضیات و زیست شناسی دوره دبیرستان
  • دارا بودن مدرک زبان انگلیسی

از دیگر شرایط تحصیل پزشکی در قبرس دارا بودن مدرک زبان انگلیسی مورد تایید دانشگاه های این کشور می باشد. مدرک زبان مورد تایید دانشگاه قبرس پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دیگر رشته های علوم پزشکی عبارتند از:

  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 6.5 یا
  • مدرک زبان انگلیسی تافل کامپیوتری با نمره 213 یا
  • مدرک زبان انگلیسی GCSE با نمره 5 یا
  • مدرک زبان انگلیسی در سطح استاندارد بین المللی لیسانس SL با نمره 5 یا
  • نمره 70% از مدرک لیسانس اروپا یا
  • نامه مدرسه مبنی بر تحصیل به زبان انگلیسی در مدرسه

موفقیت در مصاحبه علمی

متقاضیان به منظور دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه های پزشکی کشور قبرس باید در مصاحبه علمی نیز موفق باشند. متقاضی پس از اخذ تاییدیه لازم از ارسال مدارک مورد نیاز باید در مصاحبه علمی آنلاین و یا حضوری نیز امتیاز لازم را کسب کند.

معرفی بهترین دانشگاه ها برای تحصیل پزشکی در قبرس

سیستم آموزشی دانشگاه های پزشکی کشور قبرس بر اساس استانداردهای آموزشی کشورهای اروپایی است و به همین دلیل مدرک پزشکی و دندانپزشکی کشور قبرس مورد تایید است. برخی از بهترین دانشگاه های قبرس که از دانشگاه های برتر اروپا نیز می باشند، ارائه دهنده برنامه های تحصیلی دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و دامپزشکی می باشند.

در ادامه فهرستی از 12 دانشگاه پزشکی کشور قبرس بر اساس عملکرد تحقیقی و سیستم آموزشی و برنامه های تحصیلی ارائه شده است.

متقاضیانی که قصد تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه خاور نزدیک قبرس را دارند باید دارای شرایط تحصیل پزشکی قبرس باشند. این دانشگاه شرایط دارا بودن معدل بالای تحصیلی در دوره دیپلم دبیرستان را برای اخذ پذیرش را کمی تسهیل داده است. بر این اساس دارا بودن مدرک دیپلم دبیرستان با نمره کلی 75% یا معادل این نمره کلی نیز مورد تایید است.

تحصیل پزشکی در دانشگاه خاور نزدیک

دانشگاه اروپایی قبرس یا به اختصار دانشگاه EUC که در سال 1961 تاسیس شده دارای 6 کالج تحصیلی می باشد. از مهم ترین کالج های تحصیلی این دانشگاه کالج پزشکی را می توان نام برد. کالج پزشکی دانشگاه EUC متقاضیانی را جذب می کند که از لحاظ تحصیلی با انگیزه و از طریق تحقیق و نوآوری و تمرین مصمم به بهبود سلامت جهان باشند.

هیئت علمی کالج پزشکی این دانشگاه متشکل از برندگان جوایز نوبل و اساتید و دانشمندان برجسته این حوزه تحصیلی می باشند. برنامه تحصیلی رشته پزشکی این کالج پزشکی به طور دقیق و مبتنی بر شایستگی و با کاربرد استراتژی های نوآورانه، شبیه سازی پیشرفته و آموزش مهارت های بالینی است.

دانشگاه EUC با بزرگترین بیمارستان های دولتی و خصوصی قبرس قراردادهای انحصاری دارد. برگزاری دوره های تابستانی در 10 کشور جهان فراگیری تجربی را در طیف وسیعی از علوم تجربی برای متقاضیان تحصیل در این دانشگاه فراهم می کند.

متقاضیان می توانند در کالج پزشکی دانشگاه EUC رشته های علوم پزشکی را به زبان انگلیسی تحصیل کنند. مدرک تحصیلی رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی این کالج در سراسر کشورهای اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای برتر جهان معتبر و با ارزش است.

دانشگاه اروپایی قبرس

اخذ نشان امتیاز 5 ستاره برای برنامه پزشکی دانشگاه اروپایی قبرس EUC

این رتبه با در نظر گرفتن برنامه های تحصیلی، رضایت کلی دانشجویان، رضایت اساتید از دانشجویان، نسبت استاد به دانشجو و نرخ اشتغال فارغ التحصیلان کسب شده است. دانشگاه اروپایی قبرس نشان امتیاز 5 ستاره را برای معیارهای آموزش، استخدام، بین المللی سازی و تحصیل و آموزش آنلاین نیز دریافت کرده است.

برگزاری برنامه پزشکی دانشگاه پزشکی EUC در فرانکفورت آلمان

به دنبال موفقیت های فراوان برنامه پزشکی در کالج پزشکی دانشگاه EUC قبرس این کالج شعبه جدیدی را در سال 2022 در شهر فرانکفورت آلمان افتتاح خواهد کرد. برنامه تحصیلی مدرن و نوآورانه و مدرک معتبر MD Medicine پزشکی این کالج پزشکی در فرانکفورت بر اساس برنامه های تحصیلی کالج EUC در قبرس است.

برنامه های تحصیلی در کالج پزشکی فرانکفورت با بخش های مراقبت های بهداشتی توسعه یافته همه شرایط لازم را برای موفقیت متقاضیان تحصیل در این کالج فراهم می کند.

گذراندن آموزش بالینی کالج پزشکی EUC در آمریکا و بریتانیا

کالج پزشکی دانشگاه اروپایی قبرس دوره های تابستانی را برای آموزش عملی (بالینی و تحقیقاتی) دانشجویان خود در بیمارستان ها و دانشگاه های شناخته شده جهانی برگزار می کند. آموزش بالینی کالج پزشکی دانشگاه اروپایی قبرس برای دانشجویان رشته پزشکی در کشورهای زیر برگزار می شود:

  • بیمارستان کودکان ایالات متحده آمریکا Shriners Hospitals for Children (USA)
  • امپریال کالج لندن در بریتانیا Imperial College London (UK)
  • کالج پزشکی بارتز لندن Barts of the London School of Medicine (UK)
  • موسسه علوم وایزمن در اسرائیل Weizmann Institute of Science (Israel)
  • دانشگاه عبری اورشلیم در اسرائیل Hebrew University of Jerusalem (Israel)

دانشگاه آمریکایی پزشکی گیرنه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های پزشکی کشور قبرس دارای کالج های مختلف و از جمله کالج پزشکی است. این دانشگاه مورد تایید نهادهای معتبر آموزشی اروپا و آمریکا است و بر اساس استانداردهای تضمین کیفیت آموزش عالی اروپا ESC از طریق نهادهای اعتبار بخشی در اروپا فعالیت می کند.

تحصیل داروسازی در قبرس

برنامه تحصیل داروسازی در دانشگاه اروپایی قبرس

بهترین دانشگاه های داروسازی قبرس

بهترین دانشگاه ها و کالج های داروسازی قبرس در جدول زیر ارائه شده است. کالج های داروسازی زیر مورد تایید آژانس تضمین کیفیت قبرس می باشند. فارغ التحصیلان با تحصیل در این کالج ها و دریافت مدرک معتبر داروسازی می توانند در بسیاری از کشورهای جهان به کار یا ادامه تحصیل بپردازند. مدرک داروسازی کالج های زیر مورد تایید سازمان WHO است و در سراسر جهان به رسمیت شناخته می شود.

تحصیل دندانپزشکی در قبرس

متقاضیان برای تحصیل در کالج های دندانپزشکی در قبرس باید دارای مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک زبان آیلتس 6.5 و همچنین گواهی تمکن مالی کافی باشند.

برنامه های تحصیل در رشته دندانپزشکی کشور قبرس شامل آزمایشگاه های مهارت های بالینی و شبیه سازی بیمار، کاربرد تجهیزات دندانپزشکی، علوم زیست پزشکی و مبانی بهداشت و بیماری های دهان و دندان می باشد. دانشگاه اروپایی قبرس برنامه تحصیلی دندانپزشکی را بر اساس بالاترین استانداردهای آموزش دندانپزشکی اروپا و آمریکای شمالی ارائه می دهد.

فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی دانشگاه های قبرس به عنوان دندانپزشک معتبر واجد شرایط کار و اشتغال در 32 کشور عضو اتحادیه اروپا و انجمن تجارت آزاد اروپا می باشند. عضویت کالج های دندانپزشکی کشور قبرس در انجمن آموزش دندانپزشکی در اروپا اعتبار مدرک تحصیلی فارغ التحصیلان را تضمین می کند.

تحصیل دندانپزشکی در قبرس

برنامه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه اروپایی قبرس

بهترین دانشگاه های دندانپزشکی قبرس

بهترین دانشگاه ها و کالج های دندانپزشکی کشور قبرس در جدول زیر ارائه شده است. متقاضیان برای دندانپزشکی می توانند در دانشگاه های دولتی و خصوصی زیر ثبت نام کنند.

همه متقاضیان مشغول تحصیل در دانشگاه های زیر برای تحصیل دندانپزشکی در قبرس در بالاترین سطح آموزش می بینند و گرچه عنوان های مدرک دندانپزشکی هر یک از این دانشگاه های ارائه شده متفاوت است، اما نتیجه یکسان است. و خبر خوب این که مدرک دندانپزشکی قبرس مورد تایید است.

تحصیل پرستاری در قبرس

متقاضیان دارای مدرک دیپلم دبیرستان و مدرک زبان انگلیسی آیلتس می توانند برای تحصیل در برنامه های پرستاری قبرس اقدام کنند. برنامه های پرستاری در کشور قبرس 4 ساله است و تعداد کمی از دانشگاه ها این برنامه را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

رشته پرستاری در دانشگاه قبرس پزشکی تدریس می شود و علاوه بر مقطع کارشناسی متقاضیان می توانند در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری نیز تحصیل کنند. زبان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پرستاری در قبرس زبان یونانی است.

بهترین دانشگاه های پرستاری در قبرس

تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه ها و کالج های پزشکی قبرس به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی و زبان یونانی در مقطع کارشناسی ارشد انجام می شود. از بهترین دانشگاه های پرستاری در قبرس موارد زیر را می توان نام برد:

برنامه پزشکی مشترک ایران و قبرس شمالی

دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس در راستای یک برنامه مشترک با دانشگاه علوم پزشکی ایران طرح آموزشی مشترکی را تدوین کرده است. این برنامه در چارچوب طرح آموزشی مشترک با همکاری دانشگاه مدیترانه شرقی EMU و دانشگاه علوم پزشکی ایران IUMS اجرا می شود.

بر اساس این برنامه پزشکی مشترک، متقاضیان مرحله پیش بالینی ( از سال اول تا سوم پزشکی) را در دانشگاه مدیترانه شرقی در قبرس می گذرانند. سپس مراحل بالینی ( از سال چهارم تا هفتم) را در کشور ایران و دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه می دهند. به دانشجویانی که مرحله پیش بالینی خود را تکمیل کرده اند، 50% بورسیه تحصیلی در طول مرحله بالینی آموزش در دانشگاه علوم پزشکی ایران اعطا خواهد شد.

هزینه های تحصیل پزشکی در قبرس

هزینه تحصیل پزشکی در قبرس شمالی از دیگر کشورهای اروپایی مناسب تر است. یکی از مزایای تحصیل پزشکی قبرس، تحصیل داروسازی قبرس و تحصیل دندانپزشکی قبرس پایین بودن هزینه های تحصیلی می باشد. هزینه تحصیل در قبرس دندانپزشکی و داروسازی نیز در همین اندازه و بسیار مناسب است. هزینه تحصیل پزشکی در قبرس شمالی در سال 2022 عبارت است از:

هزینه زندگی برای تحصیل پزشکی در قبرس

هزینه های زندگی و هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و دیگر رشته های علوم پزشکی در قبرس مقرون به صرفه و مناسب است. مناسب بودن هزینه تحصیل در قبرس پزشکی و هزینه تحصیل در قبرس دندانپزشکی و داروسازی به همراه مقرون به صرفه بودن هزینه های زندگی از مهم ترین دلایل تحصیل متقاضیان در این کشور است.

متوسط هزینه های زندگی برای تحصیل پزشکی در قبرس شمالی بدون احتساب اجاره بهای محل اقامت ماهانه در حدود 200 دلار آمریکا است. هزینه های اجاره محل اقامت برای یک دانشجو در قبرس ماهانه از حدود 225 تا 675 دلار آمریکا می باشد.

امکان سکونت در خوابگاه دانشجویان پزشکی در قبرس شمالی

یکی از مزایای تحصیل پزشکی قبرس، تحصیل دندانپزشکی قبرس و تحصیل داروسازی قبرس امکان سکونت در خوابگاه های دانشجویی ارزان و امن است. علاوه بر خوابگاه ها، آپارتمان های شخصی و اقامتگاه های دانشجویی زیادی در کشور قبرس وجود دارد.

میزان اجاره بهای ماهانه یک آپارتمان یک خوابه دانشجویی از حدود 225 دلار آمریکا تا 675 دلار آمریکا می باشد. هزینه های سکونت در خوابگاه های دانشجویی قبرس در حدود 215 تا 340 لیر است.

وضعیت درآمد پزشکان در قبرس شمالی

فارغ التحصیلان دوره های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی دانشگاه های قبرس می توانند با کسب درآمد مطلوب در این کشور به کار و طبابت بپردازند. وضعیت درآمد و حقوق پزشکان در قبرس شمالی برای پزشکانی که در بیمارستان ها و کلینیک های درمانی کار می کنند در سطح مناسبی است. حداقل درآمد ناخالص پزشکان در قبرس حدود 8.840.0 یورو و حداکثر تا 2.528.00 یورو می باشد.

خدمات موسسه برای تحصیل پزشکی در کشور قبرس

از مهم ترین موارد در تحصیل پزشکی در کشور قبرس مشاوره با وکلای مجرب و باسابقه می باشد. از آنجا که به این کشور اروپایی به تنهایی بدون کمک و مشاوره با متخصصان مهاجرت بسیار دشوار، زمان بر و پر هزینه خواهد بود، متقاضیان می توانند از کمک و مشاوره های مفید متخصصان مهاجرت موسسه اصطهباناتی برخوردار شوند. مشاوران موسسه ما اطلاعات و راهنمایی هایی را به متقاضیان ارائه می دهند که در کمتر موسسه مهاجرتی دیده می شود.

کارشناسان و وکلای برجسته موسسه ما با آگاهی از آخرین قوانین حقوقی و مهاجرتی اطلاعات لازم در مورد چگونگی اخذ اقامت، شرایط تحصیل در رشته پزشکی، شرایط اخذ و موضوعات مربوط به مهاجرت را در اختیار متقاضیان می گذارند. در واقع متقاضیان با انتخاب این موسسه مهاجرتی و بهره مندی از مشاوره ها و خدمات مهاجرتی این موسسه برای تحصیل پزشکی در یکی از کشورهای اروپایی برای آینده درخشان خود برنامه ریزی خواهند کرد.

اعتبار مدرک پزشکی دانشگاه های قبرس

متقاضیان با تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی قبرس و اخذ مدرک معتبر این دانشگاه ها می توانند در بسیاری از کشورهای برتر اروپایی و آمریکا به کار و طبابت یا ادامه تحصیل بپردازند. مدرک پزشکی و دندانپزشکی قبرس مورد تایید است، از جمله دانشگاه پزشکی قبرس مورد تایید ایران دانشگاه های مدیترانه شرقی و دانشگاه بین المللی قبرس شمالی را می توان نام برد.

فارغ التحصیلان این دانشگاه ها می توانند با در دست داشتن مدرک پزشکی یا دندانپزشکی در کشورهای آمریکا، انگلستان، کانادا و استرالیا به طبابت و یا تحصیل در دوره های تخصصی بپردازند.

وضعیت بورسیه تحصیل پزشکی در قبرس

یکی دیگر از مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی و دیگر رشته های علوم پزشکی در قبرس امکان دریافت بورسیه های تحصیلی است. دانشگاه های قبرس در حدود 116 بورسیه و فلوشیپ و گرانت های تحصیلی را به متقاضیان تحصیل در این دانشگاه ها ارائه می دهند. از مهم ترین بورسیه های تحصیلی رشته پزشکی قبرس در سال 2022-2023 موارد زیر را می توان نام برد:

  • HEST 2023- Higher Education Scholarship Test
  • UICC Technical Fellowship 2022
  • British Council Scholarship for Woman in Steam 2022
  • Unicaf Scholarship Program 2022

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در قبرس شمالی

آیا کشور قبرس برای تحصیل متقاضیان بین المللی و از جمله ایرانی ها مکان مناسبی است؟ آیا تحصیل پزشکی در قبرس راحت است؟ در پاسخ به این پرسش ها باید گفت که تحصیل در هر کشور خارجی با مزایا و معایبی همراه است. گرچه مزیت های تحصیل در هر کشور مشخص و معایب آن اغلب پنهان و دور از ذهن است. شرایط تحصیل پزشکی در قبرس نیز از این قاعده مستثنی نیست و با مزیت ها و مشکلاتی همراه است که در ادامه به ارائه برخی از این مزایا و معایب تحصیل پزشکی در قبرس شمالی می پردازیم:

مزایای تحصیل پزشکی در کشور قبرس

  • قبرس شمالی با دارا بودن دانشگاه های بهتر و بیشتر مورد تقاضا، بالا بودن نرخ فارغ التحصیلان مشغول کار و بالا بودن استانداردهای زندگی، بیشتر از قبرس جنوبی مورد توجه متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی است.
  • از مهم ترین مزایای تحصیل پزشکی در دانشگاه های قبرس عدم وجود شرط وقفه و گپ تحصیلی است. دانشگاه های قبرس متقاضیان دارای وقفه تحصیلی بین مقاطع تحصیلی را پذیرش می کنند.
  • کشور قبرس برای صدور ویزای تحصیلی مدارک زیادی از متقاضی درخواست نمی کند و شرایط صدور ویزای تحصیلی راحت و بدون الزامات فراوان است.
  • دانشگاه های مدیترانه شرقی، دانشگاه اروپایی قبرس و دانشگاه خاور نزدیک از دانشگاه های معتبر و مطرح قبرس شمالی است که برخلاف تازه تاسیس بودن دارای اعتبار و ارزش جهانی هستند.
  • برای تحصیل در دانشگاه های قبرس محدودیت سنی وجود ندارد و متقاضیان واجد شرایط دارای سن بالا نیز می توانند در قبرس تحصیل کنند.
  • زبان تحصیل در دانشگاه های قبرس شمالی انگلیسی، ترکی و یونانی است و دانشگاه پزشکی قبرس مورد تایید ایران می باشد.
  • هزینه های تحصیل در دانشگاه های پزشکی قبرس شمالی به زبان انگلیسی از زبان های یونانی و ترکی بالاتر است.
  • شهریه کالج های قبرس مقرون به صرفه و مناسب است. متوسط هزینه های تحصیلی سالانه بیش از 4000 یورو نخواهد بود و متقاضیان می توانند این هزینه را ماهانه نیز پرداخت کنند و نیاز به پرداخت کلی و یکجای این هزینه نمی باشد.
  • هزینه های زندگی در قبرس در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی مناسب و مقرون به صرفه است.
  • با تحصیل در قبرس پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و دیگر رشته های علوم پزشکی متقاضیان می توانند سبک زندگی اروپایی را تجربه کنند.

معایب تحصیل پزشکی در قبرس

  • هزینه تحصیل در قبرس دندانپزشکی و پزشکی در بالاتر از کالج ها و در حدود 2 برابر است. متوسط هزینه های تحصیلی دانشگاه های قبرس سالانه در حدود 10.000 یورو می باشد.
  • پس از فارغ التحصیلی یافتن شغل با موقعیت عالی اجتماعی در قبرس برای خارجی ها سخت است و بیشتر مشاغل با کلاس اجتماعی مطلوب مختص قبرسی ها و اروپایی ها است.
  • میزان ساعت کاری دانشجویی در قبرس در حدود 20 ساعت در هفته است که بر اساس حداقل دستمزد ساعتی 5 یورو، دانشجو می تواند هفته ای 100 یورو درآمد داشته باشد که برای دانشجویان با تمکن مالی کم درآمد بالایی نیست.
  • نژاد پرستی و تبعیض نژادی در قبرس وجود دارد و این یکی از مشکلات تحصیل و زندگی در قبرس است.
  • با اینکه قبرس یک کشور اروپایی است اما به دلیل عدم عضویت در پیمان شینگن دانشجویان مشغول تحصیل در این کشور به راحتی نمی توانند ویزای توریستی همه کشورهای اروپایی را دریافت و به این کشورها سفر کنند.

مزایای اخذ تابعیت قبرس با تحصیل پزشکی

متقاضیانی که با تحصیل در قبرس پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و دیگر رشته های علوم پزشکی مدرک معتبر دریافت کرده اند، پس از فارغ التحصیلی و یافتن کار می توانند اقامت دائم و در نهایت این کشور اروپایی را دریافت کنند. از مهم ترین مزایای اخذ تابعیت و شهروندی قبرس با تحصیل در قبرس دندانپزشکی، پزشکی و دیگر رشته های تحصیلی موارد زیر را می توان نام برد:

  • اخذ شهروندی کشور اروپایی با شباهت های فرهنگی و آداب و رسوم با ایرانی ها
  • امکان اخذ اقامت قبرس برای همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال
  • امکان اخذ ویزای طلایی اروپا و برخورداری از مزایای شگفت انگیز آن
  • امکان سفر به کشورهای اتحادیه اروپا بدون نیاز به اخذ ویزا
  • امکان کار و طبابت پس از فارغ التحصیلی از دوره پزشکی قبرس
  • امکان تحصیل، اقامت و کار متقاضی و اعضا خانواده در کشورهای حوزه شینگن
  • امکان افتتاح حساب بانکی در بانک های قبرس
  • امکان اخذ پاسپورت معتبر قبرس
  • زندگی در کشوری اروپایی با وجود استانداردهای بالای زندگی در کشورهای اروپایی
  • لذت از جذابیت های طبیعی و طبیعت فوق العاده و سواحل بی نظیر
  • زندگی در سیستم اجتماعی اروپایی با اقتصاد رو به رشد
  • زندگی با آینده شغلی مطلوب و وجود ثبات اقتصادی و اجتماعی

بیشتر بدانید: نیکد

سخن آخر

در این مقاله شرایط تحصیل پزشکی در کشور قبرس از صفر تا صد مورد بررسی دقیق قرار گرفت. از جمله شرایط تحصیل پزشکی در قبرس و اخذ پذیرش از کالج های پزشکی این کشور دارا بودن معدل بالاتر از 16 در دوره دیپلم دبیرستان و دارا بودن نمره بالا در دروس پایه علوم تجربی مانند زیست شناسی و شیمی و فیزیک را می توان نام برد. علاوه بر این دارا بودن مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی الزامی است.

متقاضیانی که قصد تحصیل پزشکی در دانشگاه ها و کالج های پزشکی قبرس را دارند، می توانند با کارشناسان مهاجرت تحصیلی موسسه مهاجرتی اصطهباناتی مشاوره کنند و از تضمین ارائه خدمات مهاجرتی و اخذ ویزای تحصیلی قبرس در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه اطمینان حاصل کنند.

سوالات متداول در مورد تحصیل پزشکی در قبرس از صفر تا صد

1- مدرک زبان مورد تایید دانشگاه قبرس پزشکی چیست؟

مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 6.5 یا دیگر مدارک زبانی مورد تایید می باشد.

2- متوسط هزینه های زندگی در قبرس برای تحصیل پزشکی چقدر است؟

متوسط هزینه های زندگی برای تحصیل پزشکی در قبرس شمالی بدون احتساب اجاره بهای محل اقامت ماهانه در حدود 200 دلار آمریکا است.

3- هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی پزشکی در قبرس چقدر است؟

سالانه در حدود 30.000 یورو است.

4- آیا اخذ پذیرش پزشکی قبرس بدون آزمون ورودی است؟

بله. تحصیل پزشکی در قبرس بدون آزمون ورودی است.

5- مهم ترین شرایط لازم برای اخذ پذیرش پزشکی قبرس کدامند؟

  • دارا بودن مدرک دیپلم دوره دبیرستان با معدل بالای 16، مدرک زبان انگلیسی و پذیرش در مصاحبه عنویسنده: کیوان کاری
  • مهاجرت به قبرس

سوالات متداول تحصیل رشته پزشکی در قبرس شمالی

آنچه در این مقاله می خوانید:

هنگام انتخاب رشته پزشکی در قبرس شمالی می‌توانید به این اطمینان برسید که دانشگاه‌های پزشکی قبرس با تجهیزات پزشکی مدرن از شهرت بین المللی بسیار خوبی برخوردار هستند. برنامه‌های با کیفیت بالا برای تحصیل پزشکی در قبرس شمالی به زبان انگلیسی در دانشگاه های مختلف ارائه می‌شود.

قبرس شمالی به یکی از سریع‌ترین مقاصد در حال رشد برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. پس اگر به و در رشته پزشکی فکر می‌کنید، باید اطلاعات خود را در مورد شرایط تحصیل، هزینه‌ها و موارد دیگر افزایش دهید.

شرایط تحصیل رشته پزشکی در قبرس شمالی

طول دوره پزشکی در قبرس شمالی شش سال است که دانشجو با دریافت حداقل معدل 16 می‌تواند از دانشگاه فارغ التحصیل شود. همه دانشگاه های قبرس شمالی دارای دوره تحصیلی پزشکی نیستند و حتی برای از آنها امکان تدریس به زبان انگلیسی را فراهم کرده‌اند. برخی از دانشگاه‌های قبرس شمالی به زبان ترکیه‌ای و یونانی، دوره پزشکی خود را تدریس می‌کنند. نکته دیگری که باید مورد توجه قرار داد، هزینه بیشتر دوره‌های پزشکی به زبان انگلیسی نسبت به دو زبان دیگر است.

از جمله مزایای تحصیل پزشکی در قبرس شمالی عبارتند از:

  • آموزش استاندارد و باکیفیت
  • محیط امن و دوستانه
  • دانشگاه‌های معتبر در رشته پزشکی
  • شرایط پذیرش نسبتاً ساده برای دانشجویان بین المللی
  • امکان تدریس به زبان انگلیسی
  • آب و هوای دلپذیر مدیترانه‌ای
  • امکان مهاجرت به قبرس بعد از تحصیل

برای ورود به دانشگاه‌های قبرس شمالی باید در آزمون شرکت کنید. در این آزمون از دروس زیست شناسی و یکی از موضوعات شیمی، ریاضیات یا فیزیک امتحان گرفته می‌شود. افرادی که شهروند ترکیه هستند، باید در ترکیه آزمون‌های ورودی دانشگاه را با موفقیت پشت سر بگذارند تا بتوانند برای تحصیل در قبرس شمالی اقدام کنند. همچنین شهروندان قبرس شمالی بباید در آزمون ورودی دانشگاه‌های این کشور شرکت کنند.

به عنوان یک متقاضی تحصیل پزشکی در قبرس شمالی باید بدانید که دانشگاه‌های قبرس شمالی، بهترین خوابگاه‌های اروپا را دارند. دانشگاه‌های قبرس شمالی از لحاظ کیفیت و هزینه خوابگاه‌هایشان در سطح بالایی قرار دارند و از بهترین‌های اروپا به شمار می‌روند. همه دانشجویان می‌توانند برای اقامت در خوابگاه دانشگاه خود درخواست دهند.

مدت زمان تحصیل برای رشته‌های مربوط به پزشکی طبق جدول زیر است:

پزشکی عمومی 6 ساله
دامپزشکی 6 ساله
دندانپزشکی 5 تا 6 ساله
داروسازی 5 تا 6 ساله
پرستاری 3 تا 4 ساله
فیزیوتراپی 3 تا 4 ساله
پزشکی عمومی 6 ساله
دامپزشکی 6 ساله

مدارک لازم برای برای تحصیل رشته پزشکی در قبرس شمالی

هر دانشگاه در قبرس شمالی در وبسایت خود شرایط اخذ پذیرش تحصیلی را به خبوی توضیح می‌دهد، بنابراین شرایط و مدارک ممکن است در دانشگاه متفاوت از دیگری باشد. اما به طور کلی، موارد زیر برای اخذ پذیرش تحصیلی پزشکی در قبرس شمالی الزامی است:

  • اسکن آخرین مدرک تحصیلی (دیپلم دبیرستان یا لیسانس)
  • اسکن پاسپورت یا شناسنامه
  • رزومه
  • ریز نمرات
  • مدارک مربوط به بورسیه (در صورت وجود)
  • دو یا سه توصیه نامه
  • نمونه کار
  • قبولی در آزمون پذیرش GAMSAT یا MCAT

مدارک زبان انگلیسی برای تحصیل رشته پزشکی در قبرس شمالی

برای تحصیل در رشته باید پزشکی مدرک زبان انگلیسی داشته باشید. اگر مدرک زبان انگلیسی ندارید، دانشگاه‌های قبرس شمالی این امکان را برای شما فراهم کرده‌اند که بتوانید طول یک یا دو ترم زبان انگلیسی خود با تقویت کنید. مدارک زبان طبق جدول زیر است:

آیلتس حداقل نمره 5.5
تافل حداقل نمره 65
PTE حداقل نمره 54

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل رشته پزشکی در قبرس شمالی

دانشگاه‌های برتر قبرس شمالی طبق جدول زیر هستند:

دانشگاه رنکینگ جهانی
دانشگاه خاور نزدیک 1959
دانشگاه بین المللی قبرس شمالی 2979
دانشگاه گیرنه 7911
دانشگاه آمریکایی گیرنه 3947

هزینه‌های زندگی و تحصیل رشته پزشکی در قبرس

شهریه تحصیل در رشته پزشکی برای به قبرس طبق جدول زیر است:

دانشگاه مدیترانه شرقی 10 هزار دلار آمریکا
دانشگاه خاور نزدیک 6200 دلار آمریکا
دانشگاه بین المللی قبرس 6250 دلار آمریکا

هزینه‌های زندگی در قبرس

هزینه‌های زندگی در حین تحصیل پزشکی در قبرس شمالی در مقایسه با کشورهایی مانند انگلیس، استرالیا یا کانادا بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است. به طور متوسط هزینه زندگی در قبرس برای هر ماه بین 600 تا  هزار دلار آمریکاست. البته این مقدارهزینه بستگی به سبک زندگی دانشجویان دارد. دانشجویان می‌توانند به صورت اشتراکی خانه‌ای را اجاره کنند تا در هزینه‌های خود صرفه جویی کرده باشند.

هزینه های معمول دانشجویان طبق جدول زیر است:

یک وعده غذای معمولی در رستوران 12 یورو
بلیط وسایل نقلیه عمومی 1.5 یورو
اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر 582 یورو
اجاره یک آپارتمان یک خوابه در خارج از شهر 450 یورو
قبوض آب و برق و گاز 120 یورو

بورسیه تحصیلی رشته پزشکی در قبرس شمالی

همه دانشگاه‌های قبرس شمالی به دانشجویان بورسیه تحصیلی ارائه می‌کنن. هر دانشگاه متناسب با شرایط خود به دانشجویانش بورسیه می‌دهد. بورسیه‌های تحصل در قبرس شمالی شامل بورسیه‌های 25 درصد، 50 درصد و حتی 100 درصد هستند. بدین معنا که می‌توان مثلاً تا 25 درصد از شهریه توسط بروسیه پرداخت شود. هر دانشجو می‌تواند برای دریافت بورسیه اقدام کند اما قبل از آن، باید مدارک زیرا را ارائه دهد:

  • فرم درخواست
  • ۲ قطعه عکس
  • کپی پاسپورت
  • توصیه نامه
  • مدارک تحصیلی قبل به همراه ترجمه رسمی و کپی از آنها (ترجمه باید به زبان ترکی یا انگلیسی باشد)
  • رونوشت از سوابق تحصیلی

نکته: امکان کار در حین تحصیل به مدت 20 ساعت در هفته به عنوان کار دانشجویی امکان پذیر است.

کلام آخر

تحصیل رشته پزشکی در قبرس شمالی می‌تواند راهی عالی برای کسب دانش در یکی از کشورهای خوب اروپا است. این کشور به دلیل داشتن محیطی صلح طلبانه و سطح زندگی مناسب، یکی از مقاصد اصلی دانشجویان خارجی برای زندگی، تحصیل و کار است. متقاضانی که قصد تحصیل در قبرس شمالی را دارند، باید بدانند که می‌توانند بعد از پایان تحصیلات خود، اقامت دائم این کشور را با پیدا کردن کار مناسب دریافت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید با تیم مشاوران گروه مهاجرتی ادب تماس بگیرید.

لمی می باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا