سلامت و دانش

عجیب‌ترین علامت کمبود ویتامین B۱۲ در بدن

به گزارش شفاف ، ویتامین B12 یکی از ویتامین های ضروری مورد نیاز بدن است ، کمبود آن می تواند عوارض جانبی جدی برای بدن ایجاد کند. از آنجا که ویتامین B12 فقط در منابع حیوانی یافت می شود ، افرادی که از رژیم گیاهی پیروی می کنند در معرض خطر کمبود ویتامین B12 هستند.

بسیاری از مردم تصور می کنند که کمبود ویتامین B12 بی ضرر است ، در حالی که کمبود این ویتامین می تواند آسیب جبران ناپذیری به عصب وارد کند. بنابراین ، آگاهی از کمبود ویتامین B12 بسیار مهم است. سوالی که مطرح می شود این است که این کمبود ویتامین را از کجا می توانیم در بدن پیدا کنیم؟

حقیقت این است که متأسفانه کمبود ویتامین B12 علائم زیادی ندارد و بروز آن دشوار است. با این حال ، شایع ترین و منحصر به فرد ترین علامت کمبود ویتامین ناراحتی و سوزش در کف پا است. در واقع ، یکی از اولین نشانه های کمبود ویتامین B12 احساس سوزش در کف پا است.

رژیم غذایی نامناسب یکی از علل کمبود این ویتامین است. سایر علل کمبود ویتامین B12 شامل کم خونی شدید خطرناک است. این نوع کم خونی یک بیماری خود ایمنی است که با آسیب رساندن به دیواره های داخلی معده از تولید عوامل درون زا جلوگیری می کند. از سوی دیگر ، عوامل داخلی معده برای جذب ویتامین B12 بسیار مهم است و این می تواند منجر به کمبود این ویتامین در بدن شود. کم خونی خطرناک علت اصلی کمبود ویتامین B12 در جهان است.

سایر علائم کمبود ویتامین B12 عبارتند از:

1- خستگی و بی حالی شدید
2- نداشتن انرژی کافی
3- تنگی نفس
4- احساس ضعف
5- سردرد
6- پوست رنگ پریده
7- شنیدن صداها از داخل بدن (وزوز گوش)
8- کاهش اشتها و کاهش وزن

مشکلات پا

ویتامین B12 نقش مهمی در بسیاری از واکنش های بدن از جمله فعالیت سیستم عصبی دارد. متأسفانه کمبود این ویتامین می تواند مشکلات جدی از جمله آسیب دائمی به سیستم عصبی ایجاد کند.

معمولاً بهتر است والدین B-complex و B12 را در فواصل منظم طبق دستور پزشک تزریق کنند. ویتامین های گروه B نقش مهمی در حفظ سلامت و رفاه بدن دارند که کمبود آن می تواند برای بدن مضر باشد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا